/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Masser af vedhæng?
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 10-01-07 01:06

Jeg har de sidste 3-4 uger fået en hel del spam med vedhæng, men det der
undrer mig allermest er, at der også følger uvedkommende vedhæng med mail
fra familie, de har ikke "hængt" noget på.
Jeg går meget lidt på nettet, kun på danske sikre sider, og downloader
heller ikke programmer.
Findes der et dansk anti-spyvare program - jeg kan ikke .engelsk.

Mvh.
Annelise



 
 
Annelise Brahtz (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 10-01-07 01:42

Jeg har opdaget fejlen!!

Annelise



F. Hansen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : F. Hansen


Dato : 10-01-07 05:01


"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
news:ae649$45a43624$55187ed9$2123@news.arrownet.dk...
> Jeg har opdaget fejlen!!
>
> Annelise
Hvad gjorde du for jeg har også det problem

Mvh Finn



Annelise Brahtz (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 10-01-07 13:53

Fordi jeg under Konti - News - Internetkonti - Egenskaber havde lavet den
brøler at skrive min E-mail adr. Den er så blevet samlet op af
uvedkommende.
Nu må jeg så i gang med at skifte til ny adresse (

Hilsen
Annelise

"F. Hansen" <jerseycowdkREMOVE@REMOVEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:45a46509$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
> news:ae649$45a43624$55187ed9$2123@news.arrownet.dk...
>> Jeg har opdaget fejlen!!
>>
>> Annelise
> Hvad gjorde du for jeg har også det problem
>
> Mvh Finn
>



Poul Erik Jørgensen (13-01-2007)
Kommentar
Fra : Poul Erik Jørgensen


Dato : 13-01-07 16:10

"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
news:ed208$45a4e17d$55187860$29437@news.arrownet.dk
> Fordi jeg under Konti - News - Internetkonti - Egenskaber havde lavet
> den brøler at skrive min E-mail adr.

Men det er vel ikke derfor at mailene fra familie - som ikke har vedhæftet
noget - alligevel har symbol for vedhæng?

--
Poul Erik Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.



Asbjorn Hojmark (14-01-2007)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 14-01-07 11:34

On Sat, 13 Jan 2007 16:10:19 +0100, "Poul Erik Jørgensen"
<33@gvdnet.invalid> wrote:

> Men det er vel ikke derfor at mailene fra familie - som ikke har vedhæftet
> noget - alligevel har symbol for vedhæng?

Det kan man fx opleve, hvis de har indsat en 'fin' baggrund eller et
lille billede... Så viser mail-programmet det som om, der er vedhæftet
noget, og det er der jo sådan set også. Det er bare ikke et dokument.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

jama (12-01-2007)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 12-01-07 13:41


"Annelise Brahtz" <lise.b@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:4239d$45a42db5$55187ed9$28763@news.arrownet.dk...
> Jeg har de sidste 3-4 uger fået en hel del spam med vedhæng, men det der
> undrer mig allermest er, at der også følger uvedkommende vedhæng med mail
> fra familie, de har ikke "hængt" noget på.
> Jeg går meget lidt på nettet, kun på danske sikre sider, og downloader
> heller ikke programmer.
> Findes der et dansk anti-spyvare program - jeg kan ikke .engelsk.
>
> Mvh.
> Annelise
--------------------------
Hvis jeg var dig ville jeg, ville jeg f.eks.gå ind i "Funktioner /
meddelelsesregler" og der lave nogle begrændsninger på din mail.Du kan også
bruge "Kim.Ludvigsens hjemmeside" der kan du få mange gode råd ang.sikkerhed
i XP, hvor også OutlookExpress er nævnt.Denne hjemmeside er yderst god for
folk u, den store PC viden, ja jeg vil enda gå så vidt og sige, at med denne
side, kan enhver få så meget hjælp, at De kan komme til at Navigere
nogenlunde sikkert på XP eller et andet OS af Windows. Prøv den, personlig
har jeg haft stor nytte af denne side og jeg er ikke Novice ang.Computer har
været med siden 1993 og på nettet 1995, men har alligevel haft stor nytte af
Kims hjemmeside.Bare et lille råd.
Mvh.Jama
>
>



Annelise Brahtz (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 15-01-07 14:16

Til Poul Erik
Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor der er vedhæng på familie-mailene
______________________________

Til Asbjørn
Der er ingen billeder eller baggrund i mailene fra familien.
_______________________________

Til "jama"

Tak for dit råd - men jeg er en flittig bruger af Kim Ludvigsens gode sider.
Og jeg prøver også hele tiden at blokere afsendere i meddelelserregler.
________________________________
"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
news:45a781f8$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Annelise Brahtz" <lise.b@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> news:4239d$45a42db5$55187ed9$28763@news.arrownet.dk...
>> Jeg har de sidste 3-4 uger fået en hel del spam med vedhæng, men det der
>> undrer mig allermest er, at der også følger uvedkommende vedhæng med mail
>> fra familie, de har ikke "hængt" noget på.
>> Jeg går meget lidt på nettet, kun på danske sikre sider, og downloader
>> heller ikke programmer.
>> Findes der et dansk anti-spyvare program - jeg kan ikke .engelsk.
>>
>> Mvh.
>> Annelise
> --------------------------
> Hvis jeg var dig ville jeg, ville jeg f.eks.gå ind i "Funktioner /
> meddelelsesregler" og der lave nogle begrændsninger på din mail.Du kan
> også bruge "Kim.Ludvigsens hjemmeside" der kan du få mange gode råd
> ang.sikkerhed i XP, hvor også OutlookExpress er nævnt.Denne hjemmeside er
> yderst god for folk u, den store PC viden, ja jeg vil enda gå så vidt og
> sige, at med denne side, kan enhver få så meget hjælp, at De kan komme til
> at Navigere nogenlunde sikkert på XP eller et andet OS af Windows. Prøv
> den, personlig har jeg haft stor nytte af denne side og jeg er ikke Novice
> ang.Computer har været med siden 1993 og på nettet 1995, men har alligevel
> haft stor nytte af Kims hjemmeside.Bare et lille råd.
> Mvh.Jama
>>
>>
>
>



Bc (15-01-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 15-01-07 17:20


"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
news:9a47e$45ab7e73$55187729$5078@news.arrownet.dk...
> Til Poul Erik
> Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor der er vedhæng på familie-mailene
> ______________________________
>>> Mvh.
>>> Annelise
>> --------------------------
Hej
Prøv at sende en mail til dig selv og se om du ikke får noget vedhæng med.
Bruger du evt. AVG virus og din Familie bruger nok html postformat. Bare mit
gæt.
--
mvh
Bc



Annelise Brahtz (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 16-01-07 00:45

Jo, der kom også vedhæng på den testmail jeg prøvede at sende til mig
selv!!!
Jeg bruger AVG virus, hvad sammenhæng skulle være der?

"Bc" <bc@not-valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:45aba9c9$0$3479$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
> news:9a47e$45ab7e73$55187729$5078@news.arrownet.dk...
>> Til Poul Erik
>> Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor der er vedhæng på familie-mailene
>> ______________________________
>>>> Mvh.
>>>> Annelise
>>> --------------------------
> Hej
> Prøv at sende en mail til dig selv og se om du ikke får noget vedhæng med.
> Bruger du evt. AVG virus og din Familie bruger nok html postformat. Bare
> mit gæt.
> --
> mvh
> Bc
>
>



Bc (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 16-01-07 09:20


"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
news:62eec$45ac11e5$55187729$15972@news.arrownet.dk...
> Jo, der kom også vedhæng på den testmail jeg prøvede at sende til mig
> selv!!!
> Jeg bruger AVG virus, hvad sammenhæng skulle være der?
>
>
Jeg er ikke helt sikker men hvis du prøver at åbne vedhænget fra dig selv
( trods advarslen ) får du sikkert teksten fra din mail frem engang til, mit
bedste bud er at du sender post i html format, men har flueben i læs alle
meddelser som ren tekst i Funktioner / Indstilninger / Læsning. ( lad være
med at lave det om ) Det er trods alt bedre med det vedhæng som ikke er
spam, men en sikkerheds ting, Det ægte spam du får kan du jo håbe på holder
op igen. Hvis jeg åbner min mail med vedhæng i Outlook får jeg ikke teksten
fra mailen en gang til men derimod den tekst som AVG sætter ind i mine
modtagne mails, jeg har fjernet teksten fra udgående post.

--
mvh
Bc



Annelise Brahtz (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 16-01-07 16:01

Hej Bc

Tak for dine svar.
Jeg sidder og tæller på fingre: Skal - skal ikke, om jeg nu tør åbne
vedhænget. For et par år siden åbnede jeg et vedhæng fra en god bekendt, som
skrev i mailen at hun ville sende mig et fotografi. I løbet af 0,5 gik min
PC i sort - harddisken røg sig en tur rigtig godt og grundigt. Heldigvis
havde jeg en sikkerhedskopi af data på en CD, men alligevel!
Det ender vel nok med, at jeg skifter mail-adresse, selv om det er lidt
besværligt.
Jeg er af årgang 1929, og har ikke ret meget forstand på EDB, bruger min PC
primært til slægtsforskning, og aner ikke hvad html er for noget.
Kim Ludvigsen har på sine sider 2 programmer mod Spam og Spyware, men da de
er på engelsk tør jeg ikke at installere dem. Må se, om jeg kan lokke min
svigersøn til at hjælpe mig!

Hilsen
Annelise



"Bc" <bc@not-valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:45ac8ac5$0$3459$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
> news:62eec$45ac11e5$55187729$15972@news.arrownet.dk...
>> Jo, der kom også vedhæng på den testmail jeg prøvede at sende til mig
>> selv!!!
>> Jeg bruger AVG virus, hvad sammenhæng skulle være der?
>>
>>
> Jeg er ikke helt sikker men hvis du prøver at åbne vedhænget fra dig selv
> ( trods advarslen ) får du sikkert teksten fra din mail frem engang til,
> mit bedste bud er at du sender post i html format, men har flueben i læs
> alle meddelser som ren tekst i Funktioner / Indstilninger / Læsning. ( lad
> være med at lave det om ) Det er trods alt bedre med det vedhæng som ikke
> er spam, men en sikkerheds ting, Det ægte spam du får kan du jo håbe på
> holder op igen. Hvis jeg åbner min mail med vedhæng i Outlook får jeg ikke
> teksten fra mailen en gang til men derimod den tekst som AVG sætter ind i
> mine modtagne mails, jeg har fjernet teksten fra udgående post.
>
> --
> mvh
> Bc
>



Axel Hammerschmidt (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 16-01-07 17:40

"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> wrote:

> Hej Bc
>
> Tak for dine svar.
> Jeg sidder og tæller på fingre: Skal - skal ikke, om jeg nu tør åbne
> vedhænget.

Der findes en sikker måde at undersøge det på. Du markerer den mail det
drejer sig om i oversigten (du har selvfølgelig slået: Vis -> Layout ->
Vis indholdsrude fra) og går ind i menuen Filer -> Egenskaber, vælg
faneblad Detaljer og klik på knappen forneden der hedder Meddelseskilde.

Så kan du se indholdet i ren tekst og undersøge indeholdet.

Annelise Brahtz (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 16-01-07 23:05

Tak for din "opskrift". Nu har jeg prøvet det på min egen test-mail. Der kom
en bunke engelsk tekst som jeg ikke forstod, men dog så meget, at det
drejede sig om min egen testmail.

Hilsen
Annelise


"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1hs1mx9.14y0gta1t0go08N%hlexa@hotmail.com...
> "Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> wrote:
>

> Der findes en sikker måde at undersøge det på. Du markerer den mail det
> drejer sig om i oversigten (du har selvfølgelig slået: Vis -> Layout ->
> Vis indholdsrude fra) og går ind i menuen Filer -> Egenskaber, vælg
> faneblad Detaljer og klik på knappen forneden der hedder Meddelseskilde.
>
> Så kan du se indholdet i ren tekst og undersøge indeholdet.



Bc (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 16-01-07 18:43


"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
news:19e03$45ace886$55187729$14002@news.arrownet.dk...
> Hej Bc
> Tak for dine svar.
> Jeg sidder og tæller på fingre: Skal - skal ikke, om jeg nu tør åbne
> vedhænget. For et par år siden åbnede jeg et vedhæng fra en god bekendt,
> som skrev i mailen at hun ville sende mig et fotografi. I løbet af 0,5 gik
> min PC i sort - harddisken røg sig en tur rigtig godt og grundigt.
> Heldigvis havde jeg en sikkerhedskopi af data på en CD, men alligevel!
> Det ender vel nok med, at jeg skifter mail-adresse, selv om det er lidt
> besværligt.
> Jeg er af årgang 1929, og har ikke ret meget forstand på EDB, bruger min
> PC primært til slægtsforskning, og aner ikke hvad html er for noget.
> Kim Ludvigsen har på sine sider 2 programmer mod Spam og Spyware, men da
> de er på engelsk tør jeg ikke at installere dem. Må se, om jeg kan lokke
> min svigersøn til at hjælpe mig!
>
> Hilsen
> Annelise
>
Du behøver heller ikke at åbne vedhæftningen i din egen mail, Det er såmænd
"bare" din egen mail i html. format Efter nogen af de sidste sikkerheds
opdateringer viser OE som standard alle mail som ren tekst. Hvis man
absolut vil se mailen i html skal man åbne vedhænget. Så det er ikke al
vedhæng fra din familie der er spam. Prøv at skrive en mail til dig selv
igen. Hvis du bruger html kan du både se og ændre skriftstørrelsen og lave
teksten rød eller blå eller hvad du nu har lyst til.Når du så modtager
mailen er den i ren tekst uden farverne hvis du vil se dem skal du åbne
vedhænget.Som hedder noget med ATT000xx.htm Hold din windows og avg
opdateret og brug din sunde fornuft så er du godt kørende.

--
mvh
Bc



Annelise Brahtz (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Annelise Brahtz


Dato : 16-01-07 23:19

Tak fordi du har fulgt med så langt. Efter forskrækkelsen med harddisken har
jeg konsekvent slettet alle mail fra ukendte afsendere, og ellers aldrig
åbnet et vedhæng, hvis der ikke udtrykkelig er blevet omtalt i mailen, at
noget er hægtet på. Jeg har automatiske opdateringer, men checker alligevel
en gang i mellem om jeg er "helt med".
Vedr. html er jeg ikke rigtig med - det kan min svigersøn måske hjælpe mig
med.

Hilsen
Annelise

"Bc" <bc@not-valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:45ad0e9a$0$3484$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
> news:19e03$45ace886$55187729$14002@news.arrownet.dk...
>> Hej Bc
>> Tak for dine svar.
>> Jeg sidder og tæller på fingre: Skal - skal ikke, om jeg nu tør åbne
>> vedhænget. For et par år siden åbnede jeg et vedhæng fra en god bekendt,
>> som skrev i mailen at hun ville sende mig et fotografi. I løbet af 0,5
>> gik min PC i sort - harddisken røg sig en tur rigtig godt og grundigt.
>> Heldigvis havde jeg en sikkerhedskopi af data på en CD, men alligevel!
>> Det ender vel nok med, at jeg skifter mail-adresse, selv om det er lidt
>> besværligt.
>> Jeg er af årgang 1929, og har ikke ret meget forstand på EDB, bruger min
>> PC primært til slægtsforskning, og aner ikke hvad html er for noget.
>> Kim Ludvigsen har på sine sider 2 programmer mod Spam og Spyware, men da
>> de er på engelsk tør jeg ikke at installere dem. Må se, om jeg kan lokke
>> min svigersøn til at hjælpe mig!
>>
>> Hilsen
>> Annelise
>>
> Du behøver heller ikke at åbne vedhæftningen i din egen mail, Det er
> såmænd "bare" din egen mail i html. format Efter nogen af de sidste
> sikkerheds opdateringer viser OE som standard alle mail som ren tekst.
> Hvis man absolut vil se mailen i html skal man åbne vedhænget. Så det er
> ikke al vedhæng fra din familie der er spam. Prøv at skrive en mail til
> dig selv igen. Hvis du bruger html kan du både se og ændre
> skriftstørrelsen og lave teksten rød eller blå eller hvad du nu har lyst
> til.Når du så modtager mailen er den i ren tekst uden farverne hvis du vil
> se dem skal du åbne vedhænget.Som hedder noget med ATT000xx.htm Hold din
> windows og avg opdateret og brug din sunde fornuft så er du godt kørende.
>
> --
> mvh
> Bc
>



Bc (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Bc


Dato : 17-01-07 01:05


"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev i en meddelelse
news:59159$45ad4f25$55187729$1459@news.arrownet.dk...

"""Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor der er vedhæng på familie-mailene""---
Det ved du så nu, det skyldes html som Outlook Ekspress blokerer for og
ændrer til ren tekstformat som er helt uskadeligt modsat html der kan skjule
nogen kedelige ting. Det ville være klogt at ændre din mailadresse her i
news grupperne til f.eks. virker@ikke.invalid.

--
mvh
Bc



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408173
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste