popup vinduer
Fra : Kragen

Dato : 25-12-06 11:02

Hej !!
Er pludselig begyndt at få en masse reklame popups.!!
Har lige kørt Ewido og sat Win popup blokker på højeste,men lige lidt
hjælper det. !! Nogle forslag !!
Forsat god jul
Bo

Fra : Ole C

Dato : 25-12-06 13:18

Prøv: http://www.superantispyware.com/

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Kragen

Dato : 25-12-06 23:23

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg beskytter mig mod alle meddelelser
> der indeholder reklame for "SPAMfighter".
> Det har sparet mig for vældig meget spam....
Har nu kørt Superanti spy !!
Det tog nogle popups , men ikke alle.
Der er bla. en der hedder " Ekspress Plus og en anden der hedder
Internetlån .dk !!
Er det overhovet lovligt. ??
Er der mon andet jeg kan gøre ??
Bo

Fra : Ole C

Dato : 26-12-06 09:58

Kragen skrev blandt andet:

> Har nu kørt Superanti spy !!
> Det tog nogle popups , men ikke alle.
> Der er bla. en der hedder " Ekspress Plus og en anden der hedder
> Internetlån .dk !!
> Er det overhovet lovligt. ??
> Er der mon andet jeg kan gøre ??

Tja, - så melder jeg pas. Men måske du kan hente hjælp her:
http://www.spywarefri.dk/

Fra : Kragen

Dato : 26-12-06 13:06

> [...]
> Jeg beskytter mig mod alle meddelelser
> der indeholder reklame for "SPAMfighter".
> Det har sparet mig for vældig meget spam....

Ok Jeg Spørger ovre hos Spywarefri !!
Tak for hjælpen.!!
Hyg Bo

Fra : Peter Kruse

Dato : 27-12-06 18:09

> "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ole,

> Har nu kørt Superanti spy !!
> Det tog nogle popups , men ikke alle.
> Der er bla. en der hedder " Ekspress Plus og en anden der hedder
> Internetlån .dk !!

Hmm, det er selvfølgelig særligt interessant, at den type adware, som du
tydeligvis har fået ind på din PC, reklamerer for en dansk webside
"internetlån.dk" som hører under Handelsfinans A/S. Det betyder velsagtens,
at Handelsfinans betaler et "pay per page view" for at danske brugere
ufrivilligt lander på deres webside.

Det kunne nu være spændende at se nærmere på den komponent der sender
ufrivillige pop-ups for Handelsfinans.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Kragen

Dato : 27-12-06 23:09

"Peter Kruse" <kruse-fjern-@kruse-fjern-security.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brugere ufrivilligt lander på deres webside.
>
> Det kunne nu være spændende at se nærmere på den komponent der sender

Nu har jeg nok slettet sporet , efter at have kørt superantispy
offline. !! Er meget intereseret i at vide om, det de laver, er lovligt
eller ej .!! Der var også reklamer for Super Poker og Mobilfirm. 3 !!
Bo

Fra : Peter Kruse

Dato : 28-12-06 13:08

"Kragen" <bokrag@removetele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bo,

> Nu har jeg nok slettet sporet , efter at have kørt superantispy
> offline. !! Er meget intereseret i at vide om, det de laver, er lovligt
> eller ej .!! Der var også reklamer for Super Poker og Mobilfirm. 3 !!

Nu er jeg ikke jurist, så der kan være andre der kan svare mere kompetent på
dit spørgsmål, men jeg vil gætte på at det er ulovligt såfremt:

1) Programmet som fodrer dig med reklamer, er blevet installeret uden dit
samtykke
2) At du IKKE eksplicit i en EULA (End User Licens Agreement) har accepteret
at programmet må præsentere dig for reklamer

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-12-06 17:35

"Peter Kruse" <kruse-fjern-@kruse-fjern-security.dk> writes:

> [...]
> 2) At du IKKE eksplicit i en EULA (End User Licens Agreement) har accepteret
> at programmet må præsentere dig for reklamer

Skulle det være en overtrædelse af markedsføringslovens §6, eller
hvad?

På trods af at elektronisk post i markedsføringslovens §6 skal
opfattes bredt, så tror jeg ikke den finder anvendelse på reklamer der
bliver vist som en del f et computerprogram.

//Peter Makholm

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-12-06 21:53

"Peter Kruse" <kruse-fjern-@kruse-fjern-security.dk> writes:

> Det var et gæt fra min side og beror ikke på et kvalificeret svar. Jeg er
> ikke stand til at foretage en sådan vurdering, men jeg skønner at der kan
> være tale om en overtrædelse af markedsføringslovens §6a:

Paragraffen har hedet §6 i snart et halvt år nu.

> "En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
> elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på
> afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
> tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."
>
> Jeg vil betragte adware som "et automatisk opkaldssystem" selvom jeg ved, at
> der i denne passus måske tænkes på noget andet.

Jeg tror helt klart at der tænkes på noget andet.