Outlook har blokeret ......
Fra : Bo Rasmussen

Dato : 05-02-07 10:54

Hej.

Har sendt en .exe fil til mig selv.
Outlook har den frækhed, at blokere, så jeg ikke kan få fingre i filen ;-(

Findes der en måde, hvor man, evt. midlertidigt, kan disable denne feature?

OS Win XP SP2
Outlook 2000 SP3 fra Office Pro.

Bo Rasmussen
ChipsAway Roskilde
Guldalderen 6A
2640 Hedehusene
20 20 35 66
www.Lakskade.com

Fra : Klaus H

Dato : 05-02-07 16:37

> [...]
> filen ;-(
> Findes der en måde, hvor man, evt. midlertidigt, kan disable denne

Omdøb filen til xxxx.exe-1 og send den igen.

Klaus H

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 06-02-07 10:39

Det var også noget lignende, jeg gjorde.
Meningen var, at disken skulle formatteres - det var heldigvis ikke sket
endnu.

Mit spørgsmål gik da også på at disable denne, nomalt praktiske,
funktionalitet.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 13-02-07 14:37

Er der virkelig ingen, der ved hvordan ????

Bo

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-02-07 18:01

Den 05 feb 2007 skrev "Bo Rasmussen" <bo@ i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> filen ;-(
>
> Findes der en måde, hvor man, evt. midlertidigt, kan disable denne

Åben notesblok og indsæt flg.:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="zip;exe;rar;html;url"

Gem filen som outlook.reg, og dobbeltklik på den

Ovenstående er for Outlook 2003. For outlook 2002 skal 11 rettes til
10, for outlook 2000 til 9. Ret selv til for de filtyper du vil ophæve
blokeringen for

Lars Klintholm

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 14-02-07 08:55

Takker mange gange for et brugbart svar.

Dobbeltklik virkede ikke, men fik fixet den v.h.a. regedit

Bo

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-02-07 18:38

Den 14.02.2007 skrev Bo Rasmussen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Takker mange gange for et brugbart svar.

Velbekomme, tak for tilbagemelding

> Dobbeltklik virkede ikke, men fik fixet den v.h.a. regedit

Det forstår jeg så ikke. Filendelsen REG skulle netop rette direkte i
registreringsdatabasen.
Men hovedsagen er at du fik det til at spille
Lars Klintholm