Kan man lave indholdsfortegnelse over en m~
Fra : Ole

Dato : 09-01-07 14:47

Hej NG

Jeg skal lave en indholsfortegnelse over en mængde filer som ligger i nogle
mapper. Hvordan laves en indholdsfortegnelse over dette i Office?

Mvh Ole

--
Indsæt mit fornavn efterfulgt af punktum i starten af min mailadresse

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-01-07 16:06

"Ole" <jepsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Ole
>
> --
> Indsæt mit fornavn efterfulgt af punktum i starten af min mailadresse
Indlæg nedenstående makro i et Excel modul. I Celle B 1, skriver du nu
stien til den mappe, du vil liste (fx c:\Dokumenter\. Afspil derefter
makroen. Så listes alle de filer, der ligger i den pågældende mappe i
A-kolonnen i regnearket med sti og navn. Derefter kan du så sortere
informationen og/eller kopiere den til Word eller, hvor du nu har brug for
den.

Sub IndholdIMappe()
Set fs = Application.FileSearch
Range("a1").Activate
With fs
.LookIn = Range("b1").Value
.Filename = "*.*"
If .Execute > 0 Then
MsgBox "Den specificerede mappe indeholder " & .FoundFiles.Count
& _
" filer. Disse listes nu i A-kolonnen", vbInformation
For i = 1 To .FoundFiles.Count
ActiveCell.Value = .FoundFiles(i)
ActiveCell.Offset(1, 0).Activate
Next i
Else
MsgBox "Der blev ikke fundet filer i den pågældende mappe",
vbInformation
End If
End With

End Sub