excel - sammensætte celler
Fra : Thomas S

Dato : 23-12-06 13:06

Jeg har i excel følgende celler:
a1=2
a2=3
a3=+

Det vil jeg gerne have skrevet sammen til 2+3 og beregnet til 5. Dog
skal det være sådan at jeg kan ændre + til -*/ og staig få det regnet
rigtigt.

Kan dette lade sig gøre?
Mvh Thomas

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 23-12-06 13:26

Hej Thomas

I celle celle A3 skriver du: + eller -, hvorefter du vælger celle A2
efterfulgt af + eller minus, hvorefter du vælger celle A3. Herefter enter.
Du kan naturligvis også skrive det hele

Formlen i A3 starter nu med = efterfulgt af dit tegn A2, dit tegn A3.

Herefter kan du rette fortegn i formlen eller måske ændre forteng i celle?

Jørgen Bondesen

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 23-12-06 14:20

Hej Thomas

Sikke dog en gang sludder jeg har fået skrevet.
Vi prøver lige forfra.

I celle A3 skriver du: + eller -, hvorefter du vælger celle A1 efterfulgt
af + eller -, hvorefter du vælger celle A2. Herefter enter.
Du kan naturligvis også skrive det hele

Formlen i A3 starter nu med = efterfulgt af dit tegn efterfulgt af A2, dit
tegn efterfulgt af A3.

Herefter kan du rette fortegn i formlen eller måske ændre fortegn i celle
A1/A2?

Jørgen Bondesen