Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye Sigma-objektiver
Fra : Per

Dato : 28-06-01 07:49

Er der nogen, der har haft lejlighed til at teste de nye Sigma-objektiver:
20mm F1.8 EX DG Asperichal RF
24mm F1.8 EX DG Asperichal Macro
Er de så skarpe og uden fortegning og farvefejl, som Sigma hævder? Og hvor
skal man købe dem?
Jeg bruger Canon EOS 50.
Vedr. 24mm'eren: den er ikke kun til macro-arbejde, vel??

--
Per Kildeager
E-mail: karper(at)vip.cybercity.dk

Fra : ab

Dato : 28-06-01 08:16

En 24 mm til macro lyder specielt - det må jo være noget med en
arbejdsafstand på 1 cm ?
MVH ab

------------------

Fra : Niels Kristian Bech ~

Dato : 28-06-01 09:04

Fra : Morten og Lisa

Dato : 28-06-01 14:46

Der er en test af disse 2 objektiver i det nyeste nr. af "fotografi" (svensk
fotoblad)
MVH
Morten Vinther

Per <karper@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hel2s$g6t$1@news.cybercity.dk...

Fra : Per

Dato : 30-06-01 08:48

Hej Morten!

Tak for dit tip. Desværre kan jeg ikke skaffe juni-nummeret af "fotografi"
(det er juni, vi snakker om, ikke?), det er udsolgt overalt. Hvad er
konklusionen?? Hvis du har bladet vil jeg med glæde dække porto, hvis du
ville sende det til mig - jeg skal hurtigt returnere det!!

Med venlig hilsen

Per Kildeager
Rosenlunden 52
2625 Vallensbæk

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 30-06-01 11:46

Per wrote:

> [...]
> konklusionen?? Hvis du har bladet vil jeg med glæde dække porto, hvis du
> ville sende det til mig - jeg skal hurtigt returnere det!!

Hej Per

Hvad med dit lokale bibliotek? - her i Esbjerg står bladet på læsesalen.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Per

Dato : 04-07-01 19:59

Jeg har nu fundet en test af objektiverne i det svenske blad, som hedder
"FOTO"!

Jeg overvejer 24'eren, men der står i testen, at der er kraftig distorsion
samt noget med nogle tangentielle og radielle fejl, jeg forstår ikke de
tekniske termer, er det alvorlige fejl??

Per