ClamXav - version 1.0.6
Fra : kaddier

Dato : 05-02-07 19:47

Jeg læse et sted her i gruppen, at nogen havde haft problemer med
ClamXav - version 1.0.3 og blev glad over at det ikke var mig der var
noget galt med da det ikke fungerede ordentligt. Jeg droppede den pga.
problemerne.
Nu ser jeg at der er komme en version 1.0.6. Er den i orden, eller er
det stadig kun 1.0.1 der køre godt?
mvh. Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-07 20:41

On 2007-02-05 19:47:29 +0100, 113@andersen.cc (kaddier) said:

> [...]
> problemerne.
> Nu ser jeg at der er komme en version 1.0.6. Er den i orden, eller er

Jeg hentede den til min far i sidste uge, og den var stadig ikke i
orden. MEN, MEN, MEN det er bare det danske sprogmodul, der driller.
Det er nok også derfor, sagen ikke har vakt nogen større opmærksomhed
internationalt. Sebastian Dyhr, der oversætter programmet til dansk,
har lavet en fungerende version af det danske sprog, men ved en fejl er
det åbenbart ikke den, man får med, når man henter programmet.
   Problemet løses enkelt og elegant ved at fjerne det danske sprogmodul
fra pakken. Så er programmet ganske vist ikke på dansk mere. Installer
først ClamXav. Find programmet i Finder. Ctrl-klik eller højreklik på
programmet. Vælg "Vi indholdet af pakke". Der åbner et nye
Finder-vindue, der indeholer en mappe kaldet "Contents". Åbn den og åbn
derefter mappen "Resources", der dukker op. Her finder man så mappen
"Danish.lproj", der indeholder det danske sprog, og smider den ud. Luk
herefter vinduet og start ClamXav. ClamXav vil herefter starte helt
normalt og begynde at installere scanner-motoren. Sproget vil være det
næste i din prioriterede rækkefølge efter dansk, og det vil for de
fleste sige engelsk.
   Og ikke for at prale, men jeg har en Danish.lproj, der duer. Sebastian
Dyhr sendte den til mig for nylig. Jeg har nemlig kommunikeret både med
Sebastian og Mark Allan, der står bag ClamXav. Der må være sket en
forbytning af de to udgaver af det danske sprog.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-02-07 21:57

Hej Per & Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> lavet en fungerende version af det danske sprog, men ved en fejl er det
> åbenbart ikke den, man får med, når man henter programmet.

Det er rigtig. Sidst Sebastian var her, checkede han min ver., og det
var nøjagtig det samme som på 1.0.3h versionen, hvor det første gang
dukkede op. - Jeg har kørt med 1.03 final i et stykke tid, og underligt
nok scanner den fint på de tidspunkter, jeg har sat den til at scanne. -
Jeg kan både se og høre det, når scanningen starter kl. 01:00...

> [...]
> normalt og begynde at installere scanner-motoren. Sproget vil være det
> næste i din prioriterede rækkefølge efter dansk, og det vil for de

Jep, Jeg har lige installeret den, og det virkede efter at jeg først
installerede den engine pakke, der ligger i 'Content', - den opdaterer
den gamle engine til en nyere version....

> [...]
> både med Sebastian og Mark Allan, der står bag ClamXav. Der må være sket
> en forbytning af de to udgaver af det danske sprog.

Ha! - du er da heldig. - Han lovede mig den for mere end en måned
siden, - OK, jeg véd også, han har en del om ørerne lige nu...

mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : kaddier

Dato : 05-02-07 22:05

Hej Henrik!

> [...]
> Sebastian og Mark Allan, der står bag ClamXav. Der må være sket en
> forbytning af de to udgaver af det danske sprog.

Det lyder jo ok! Jeg arbejder på en tysk Mac, så der skulle altså ikke
være nogen problemer!!
Tak!
Hilsen Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-02-07 00:39

On 2007-02-05 22:04:37 +0100, 113@andersen.cc (kaddier) said:

> Det lyder jo ok! Jeg arbejder på en tysk Mac, så der skulle altså ikke
> være nogen problemer!!

Nej, bare den ikke aktiverer dansk sprog.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : sadyhr

Dato : 08-02-07 09:06

Hej Allesammen

Ja det er træls situation med den danske sprogpakke; men jeg har, som
Henrik siger, lavet én, der fungerer, og I kan allesammen hente den på
min hjemmeside: http://www.mothsoft.dk/Sebastian/programmer.html, hvor
der er en forklaring til, hvordan den installeres.

Mark har lovet, at den kommer med i næste version - men jeg skal lige
have ham spurgt, om den ikke kan ligge på hans side også.

/Sebastian