Problem med Airport Express
Fra : Lyrik

Dato : 04-02-07 10:24

"Opera" har længe brokket sig over problemer med forbindelsen til
internetudbyderen igennem Airport Express. Nu fungererede det først ikke
med min kones MAC, derefter fik jeg samme problem.
Jeg kunne gå på nettet igennem "naboens" netværk, men Cybercitys netværk
var blokeret?
Vi havde eksperimenteret lidt med "deling" men havde sat indstillingerne
tilbage igen. Nu er netværket totalt blokeret?
Nye netværkssøgninger giver intet resultat. Begge MAC er blokeret igennem
Airport. Med direkte kabling er der anderledes fart på. Er det Airporten
eller Cybercity der skal mistænkes? og hvad kan jeg gøre?

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-02-07 10:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Airport. Med direkte kabling er der anderledes fart på. Er det Airporten
> eller Cybercity der skal mistænkes? og hvad kan jeg gøre?

Jeg mister af og til forbindelsen, men det plejer at være nok at slukke
for Airporten i 10-20 sek, og derfeter tænde igen.
Alternativt kan du prøve med at nulstille Airporten, og starte fra
bunden med "AirPort-indstillingsassistent"

P.S. Du er ikke kommet til at fjerne fluebenet ved Airport i
Systemindstillinger/Netværk/Netværksportkonfigurationer ?

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-02-07 10:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Airport. Med direkte kabling er der anderledes fart på. Er det Airporten
> eller Cybercity der skal mistænkes? og hvad kan jeg gøre?

Prøv manuelt at vælge en mindre brugt kanal.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-07 11:38

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Nye netværkssøgninger giver intet resultat. Begge MAC er blokeret igennem
> Airport. Med direkte kabling er der anderledes fart på. Er det Airporten
> eller Cybercity der skal mistænkes? og hvad kan jeg gøre?

Jeg har tidl. også haft en Express. Den havde jeg meget sjældent
problemer med udover at den ikke var så kraftig som andre trådløse
baser. Det skete dog meget få gange at forbindelsen røg en tur hvorefter
jeg resettede den og alt var fint. Men pludselig begyndte den at være
meget ustabil og en dag var den helt død. Og med "helt død" menes død
som brændt af. Efterfølgende læsning på Apples support fora viste at
Expressen (måske ikke alle årgange) lider af en komponent fejl som gør
at stømforsyningen går sig en tur. Dette sker typisk når den er 13-17
mdr. Min var netop 13 mdr!!!! Apple er som sædvanlig tavs som graven

Om det samme er ved at ske for din er jo ikke til at vide, men hvis den
er indenfor garantiperioden ville jeg få den sendt ind til Apple i en
fart!

.... og jeg savner min Express. Efterhånden køber jeg en del musik på
iTunes, men nu kan jeg ikke længere streame det til mit stereoanlæg. Øv!
Jeg håber at Apple snart åbner op for Fairplay så andre producenter kan
lave produkter der kan streame indhold fra iTunes. Især Squeezebox ser
interessant ud.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik

Dato : 04-02-07 12:22

On 2007-02-04 11:38:03 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:
> [...]
> Jeg håber at Apple snart åbner op for Fairplay så andre producenter kan
> lave produkter der kan streame indhold fra iTunes. Især Squeezebox ser

Er der nogen der ved om den nye Airport Extreme understøtter at streeme
ITunes? Nogen der har prøvet den??

Henrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-07 12:37

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om den nye Airport Extreme understøtter at streeme
> ITunes? Nogen der har prøvet den??
>
> Henrik

Tror det næppe. Men Apple TV kan. Apple vil jo gerne sælge det som et
sæt Jeg synes det var skuffende at Apple TV ikke havde samme
base-fuktion som Expressen. Apple TV er et underligt halvhjertet
produkt.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik

Dato : 04-02-07 13:57

On 2007-02-04 12:36:58 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:
> [...]
> sæt Jeg synes det var skuffende at Apple TV ikke havde samme
> base-fuktion som Expressen. Apple TV er et underligt halvhjertet

Sjovt, jeg tænkte det samme, hvis de bare havde indkopereret en router,
så man ikke skulle have stablet en to tre ting sammen med et hav af
strøm forsyninger....???

Men man bliver jo nok nød til at fare til lommen før eller siden..

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-02-07 16:41

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Sjovt, jeg tænkte det samme, hvis de bare havde indkopereret en router,
> så man ikke skulle have stablet en to tre ting sammen med et hav af
> strøm forsyninger....???

Det er vel langt fra sikkert at man har ethernetstik ved TVet?

AppleTV har forøvrigt indbygget strømforsyning, ikke eksternt.

Fra : Henrik

Dato : 04-02-07 18:51

On 2007-02-04 16:41:01 +0100, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Det er vel langt fra sikkert at man har ethernetstik ved TVet?
>
> AppleTV har forøvrigt indbygget strømforsyning, ikke eksternt.

Jeg har

ja men når man har både, bredbånds modem, trådløs router, Airport
Express, Tv, Stereo anlæg, Video og DVD så bliver det til en del stik,
og hvis man så kunne spare et par apperater så...

Ja jeg ved at jeg bare kunne bruge AE og spare den trådløse router, men
den dækker bedre end AE gør...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-02-07 20:27

Henrik <dyk@mil.dk> writes:

> ja men når man har både, bredbånds modem, trådløs router, Airport
> Express, Tv, Stereo anlæg, Video og DVD så bliver det til en del stik,
> og hvis man så kunne spare et par apperater så...

Du kan jo spare TV'et væk, det er garanteret også det der fylder mest.

Fra : Henrik

Dato : 05-02-07 17:32

On 2007-02-04 20:27:20 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Du kan jo spare TV'et væk, det er garanteret også det der fylder mest.

Ikke rigtig.. Det har jo kun 1 stik

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-02-07 13:40

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> at stømforsyningen går sig en tur. Dette sker typisk når den er 13-17
> mdr. Min var netop 13 mdr!!!! Apple er som sædvanlig tavs som graven

Efter hvad jeg har læst, så er det nogen kondensatorer der bliver
dårlige efterhånden. Det er derfor en god ide at slukke for Expressen om
natten og når man er på arbejde for ikke at slide unødigt på de
varmefølsomme komponenter.

Måske er jeg bare heldig, men min Express er nu 26 måneder gammel.

Fra : Lyrik

Dato : 04-02-07 18:12

Den 04.02.2007 kl. 11:38 skrev Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk>:

> [...]
> Jeg håber at Apple snart åbner op for Fairplay så andre producenter kan
> lave produkter der kan streame indhold fra iTunes. Især Squeezebox ser
++++++++++++++++++++++++++
FÃ¥r du den lavet?
Jeg tror ikke min fejler noget. Den står i grøn og ser udmærket ud. Der
var forbindelse til den og ud på nettet. Men ved internetudbyderen bliver
den afbrudt. Muligvis kan det hænge sammen med kompatibilitet på
Cybercitys adsl-linier. Jeg har også givet den en resét. Den er kun fra
december måned.
Cybercity leverer en router som er trådløs mod månedlig betaling. Det skal
siges der også skal være Ip-tlf. i det jeg benytter.
Jeg spurgte dem engang om man kunne købe sin egen router. Det svarede de
benægtende til. Men jeg ser at flere af deres brugere leger med tanken.
Der er fri adgang hos dem til at dele en linie. Det har de endnu ingen
restriktioner på. Så det har ikke noget med det at gøre.

Hvis jeg vil have noget solidt trådløst må jeg investere i Cybercitys
router er jeg mere og mere overbevist om.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-07 22:44

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Får du den lavet?

Nej, det kan slet ikke betale sig. Jeg har fået et overslag på
"operationen": kr. 2000,-

> Jeg tror ikke min fejler noget. Den står i grøn og ser udmærket ud. Der
> var forbindelse til den og ud på nettet. Men ved internetudbyderen bliver
> den afbrudt.

Ovenstående er da noget selvmodsigende. Hvordan kan du vide at der er
forbindelse til nettet og samtidigt sige at din udbyder afbryder
forbindelsen?

>Muligvis kan det hænge sammen med kompatibilitet på
> Cybercitys adsl-linier. Jeg har også givet den en resét. Den er kun fra
> december måned.

Du har vel et, af cybercity leveret, adsl modem, som første led i kæden
hvorefter du tilslutter netværksudstyr ala router eller en direkte
opkoblet computer. Ik'? Så kan der da ikke være tale om kompatibilitets
problemer. IP over ethernet er jo en veldefineret ting.

--
Mvh Martin

Fra : Lyrik

Dato : 05-02-07 01:16

Den 04.02.2007 kl. 22:44 skrev Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk>:

> [...]
>
> Ovenstående er da noget selvmodsigende. Hvordan kan du vide at der er
> forbindelse til nettet og samtidigt sige at din udbyder afbryder
++++++++++++++++++++++
Fordi det fremgår på MAC-en idet den sætter grønne prikker hvor den er
nået til og røde prikker der hvor den bliver bremset.
Nu har jeg jo atget den af så jeg kan ikke gi' dig den nøjagtige ordlyd.
Men sådan er det.

> [...]
> opkoblet computer. Ik'? Så kan der da ikke være tale om kompatibilitets
> problemer. IP over ethernet er jo en veldefineret ting.
++++++++++++
Nej jeg har intet modem. Jeg har en separat ADSL-linie med en router. Bag
i den sad Airport Express. Da vi havde været til "Macbruger",
eksperimenterede vi lidt med fildeling. PÃ¥ et tidspunkt advarede den om at
udbyderen kunne finde på at lukke af til nettet. Det har han åbenbart
husket.
Opera har i nogen tid haft logfiler der spurgte om jeg havde skiftet
brugernavn og adgangskode og at den havde problemer med at connecte til
pop3 serveren.
Jeg prøvede at slå DHCP fra i Airporten men uden held.
Nu har jeg taget den af. Kablerne er sikre med hurtig responstid. Det er
dejligt lige nu efter at have haft problemer. så er de pludselig væk. Keep
it safe and simple.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-02-07 18:13

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Nu har jeg taget den af. Kablerne er sikre med hurtig responstid. Det er
> dejligt lige nu efter at have haft problemer. så er de pludselig væk. Keep
> it safe and simple.

Men så har du bare din express til at ligge og samle støv? Enten er den
ikke konfigureret rigtigt eller også er der tale om begyndende hardware
fejl. Har du ikke nogen i din omgangskreds som kunne hjælpe dig med lidt
fejlfinding?

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-02-07 11:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> writes:

> Vi havde eksperimenteret lidt med "deling" men havde sat
> indstillingerne tilbage igen. Nu er netværket totalt blokeret?

Overvej at nulstille kræet fuldstændigt og begynd forfra.