Grådige Apple
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-02-07 09:41

Der var en tråd, der handlede om hvorvidt Apple kunne være bekendt at
tage penge for at lukke op for den nye trådløse standard.

Jeg faldt over dette fra den danske kanal-distributør af Apple
produkter:
___

AirPort Extreme 802.11N enabler

En del af de computere Apple har leveret kan opgraderes til en hurtigere
trådløs standard: 802.11 N standarden.

Produkterne som kan opgraderes er:

- MacBook Pro med Core 2 Duo
- MacBook med Core 2 Duo
- Mac Pro med Xeon og AirPort Extreme option
- iMac med Core 2 Duo (undtagen iMac 17", 1.83GHz)

Kunderne som køber den nye 802.11 N base station vil automatisk få
softwaren med sammen med basen. Andre kunder er nødt til at købe
nedenstående produkt. Årsagen til Apple ikke har kunne gøre softwaren
gratis skyldes amerikanske regnskabsregler som forbyder Apple at lave en
væsentlig opdatering af allerede fakturerede produkter gratis. Softwaren
vil imidlertid udelukkende kunne købes via Apples Online Store.

D4141 Airport Extreme 802.11n Enabler
___

....blot til orientering for gruppen.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 01-02-07 11:38

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> væsentlig opdatering af allerede fakturerede produkter gratis. Softwaren
> vil imidlertid udelukkende kunne købes via Apples Online Store.

Og til yderligere orientering, kommer Enabler´en til at koste Dkr.: 15,-

M.

Fra : Peter B. P.

Dato : 15-02-07 17:05

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Og til yderligere orientering, kommer Enabler´en til at koste Dkr.: 15,-
>
> M.

Så er det heler ikke værrre. 15 kroner er hvad en gennemsnitlig ryger
fyrer for på en dag... :P

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?