Fælles iTunes bib.
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-01-07 01:21

Vi er efterhånden 5 iPod brugere i familien, og vores iMac i stuen har
ligeledes 5 individuelle brugere, da alle har forskellige ønsker til
opsætning (og så er det rart ikke at få blandet arbejde og "bamse og
kylling" spil).

Problemet er så at vi ikke ønsker at have 5 iTunes biblioteker med de
samme sange!? Er det muligt at have et centralt iTunes bib. som alle kan
bruge til at fylde på deres iPod og som opdateres for alle hvis en
bruger tilføjer sange til biblioteket.

--
Mvh Martin

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 31-01-07 10:40

Ja og nej.

Vi er nødt til at definere "iTunes biblioteker" nærmere. Der er nemlig
to ting: Ét er, at du har sangene liggende et sted, enten under en
brugers musik-mappe eller i Fælles. Det vil de fleste logisk set kalde
et bibliotek. I iTunes betyder bibliotek (som i Arkiv - Føj til
bibliotek) den fil (i xml-format, altså en tekstfil) hvor som iTunes
opretter, vedligeholder og bruger til at holde styr på hvor de fysiske
filer ligger. Denne er specifik for hver bruger, og det kan mig
bekendt ikke være anderledes.

Men har du musikfilerne / sangene liggende et sted, som alle brugere
har adgang til, vil alle brugerne kunne føje dem til hver deres
bibliotek. Det har så også den fordel, at børnene kan nøjes med børne-
kategorierne, og du kan have din heavy metal eller hvad ved jeg.
Dette sted er så naturligvis ikke i en brugers mappe, men fx. i Fælles
(/Brugere/Fælles/), hvor du så kan lave en mappe der hedder Musik. Du
kan også bruge en ekstern disk. Hver bruger skal så i Indstillinger -
Avanceret - Generelt vælge placeringen af mappen iTuens Music.

Endelig er det klart, at indkøbt musik (fra iTMS) skal godkendes til
afspilning. Om hver brugers nøglering kan have fx. dit itms-login
gemt, ved jeg faktisk ikke.

Håber, du blev klogere

Med venlig hilsen Jens Rasmussen

Fra : Michael Holm

Dato : 31-01-07 10:56

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Endelig er det klart, at indkøbt musik (fra iTMS) skal godkendes til
> afspilning. Om hver brugers nøglering kan have fx. dit itms-login
> gemt, ved jeg faktisk ikke.

indkøbt musik gælder pr. maskine, så du kan havde 10 brugere på maskinen
og alle kan hører musiken som er indkøbt via iTunes Music Store (men
kun 5 maskiner :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-02-07 16:45

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Håber, du blev klogere

Det gjorde jeg - tak for det

Tanken var at få en fælles xml fil, men det må jo nok opgives.

Tanken opstod efter at jeg havde lavet en lign. konstruktion med mit
eyetv bibliotek. Her går det fint med at få listet og se indhold som er
optaget af en anden bruger.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-07 16:55

Hej Martin

Hov! - det minder mig om, at jeg den anden dag faldt over denne her i
anden forbindelse - "DOT-TUNES 3.0 - iTunes file sharing network"
(shareware)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23075

mvh. Erik Richard

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
>
> Tanken opstod efter at jeg havde lavet en lign. konstruktion med mit
> eyetv bibliotek. Her går det fint med at få listet og se indhold som er

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-02-07 19:03

> DOT-TUNES 3.0

Tak, men det er ikke helt det jeg har brug for. Vi deler i forvejen
vores iTunes musikbiblioteker, men man kan jo ikke synce iPods til disse
delte biblioteker.

--
Mvh Martin