extern harddisk
Fra : Erling Hansen

Dato : 24-01-07 06:45

Er det svært at slutte en extern harddisk til en iBook Clamshell? Jeg
mener: Kan man bare stikke den en ledning, og så fungerer den lige i
forlængelse af den, der sidder i iBook'en, eller skal man også lave
forskelllige kunstgreb?
Passer ram'merne fra min selvdøde iBook G4 til Clamshell?
Mvh
Erling
PS.Barnebarnet vil gerne have lidt mere fut i den.

Fra : Sebastian Løck

Dato : 24-01-07 13:17

Erling Hansen (slet 0XXOR) wrote:
> Er det svært at slutte en extern harddisk til en iBook Clamshell?
Nej

> Jeg
> mener: Kan man bare stikke den en ledning, og så fungerer den lige i
> forlængelse af den, der sidder i iBook'en, eller skal man også lave
> forskelllige kunstgreb?
Den fungerer ikke "i forlængelse" af den som der sidder i iBook'en,
medmindre du sætter en software-RAID op. Den vil i starten dukke op som
selvstændig drev ved siden af den indbyggede disk.

BTW: USB 1.2 er ikke lige skabt til filtransfer.

> Passer ram'merne fra min selvdøde iBook G4 til Clamshell?
nej

Fra : Erling Hansen

Dato : 24-01-07 17:29

Sebastian Løck <thorfinn@ofir.dk> skrev:
>Nej

> [...]
Hej Sebastian
Selv om dit svar ikke var ligefrem opløftende, så
alligevel tak for din ulejlighed.
mvh
Erling

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-01-07 10:44

Erling wrote:
> [...]
> mener: Kan man bare stikke den en ledning, og så fungerer den lige i
> forlængelse af den, der sidder i iBook'en, eller skal man også lave

Ja med forbehold. Hastigheden vil være ca som på et diskettedrev,
dernæst vil du sikekrt få broplmer hvis disken strømforsynes over USB.

> Passer ram'merne fra min selvdøde iBook G4 til Clamshell?

Nej, Ibog G4 bruger DDR ram, alle iBog G3 bruger SDRAM.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-01-07 12:14

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Ja med forbehold. Hastigheden vil være ca som på et diskettedrev,

Overdrivelse fremmer forståelsen. Disketter kører med 30 kb/s. USB
kan da klare op til 1 Mb/s i medvind og ned af bakke.