Få printer på printerlisten
Fra : Thomsen

Dato : 23-01-07 19:17

Hej
I forbindelse med installationen af en IP-printer, fremkommer der en liste
af printere
hvor der er meningen at man skal finde det mærke printer man bruger som
IP-printer.

Jeg har installeret min Canon IP4300 på mac'en, men den er ikke på den
famøse liste.

Jeg kan godt printe med IP-printeren og som printer har jeg valgt en
tilfældig printer på listen.
Men printet kan jeg ikke få ud i rigtig størrelse (for lille).

Og problemet er jo nok at det ikke er min Canon som er valgt.

Hvad dulen gør jeg?

mvh Ole

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-01-07 20:27

Thomsen <time@wwebspeed.dk> wrote:

> Og problemet er jo nok at det ikke er min Canon som er valgt.
>
> Hvad dulen gør jeg?

Prøv at downloade og installere den nyeste driver fra canon:
<http://software.canon-europe.com/>

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thomsen

Dato : 23-01-07 22:27

> Prøv at downloade og installere den nyeste driver fra canon:
> <http://software.canon-europe.com/>

Tak for tilbagemeldningen.
Men der er desværre ikke dukket en Canon IP4300 op på mac'ens
printer-liste efter jeg nu har installeret den nyeste driver.

mvh Ole

Fra : [5200] Maciek

Dato : 24-01-07 16:18

> [...]

> Men der er desværre ikke dukket en Canon IP4300 op på mac'ens
> printer-liste efter jeg nu har installeret den nyeste driver.

Når du nu siger IP printer, så er det fordi at det er en printer som er
tilkoblet en printserver af en slags, har jeg ret i det?

Hvis ja, så skal du nok hente og installere gutenprint driverne. Brug
evt. driveren som passer til Canon Pixma IP4200. Din printer er for ny.

Canon laver nemlig ikke Mac drivere til printere som ikke er født med
netværk.

Iøvrigt vil jeg godt vide hvilken router / printserver du har sat
printeren til. Måske kan jeg hjælpe dig endnu bedre
--
Jeg har talt

Fra : Thomsen

Dato : 24-01-07 21:51

"[5200] Maciek" <macfreak-slet-@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Iøvrigt vil jeg godt vide hvilken router / printserver du har sat
> printeren til. Måske kan jeg hjælpe dig endnu bedre

Okay, jeg prøver lige IP4200 driveren.
Jeg har en LINKSYS WRT54gl router og en IOGEAR GPSU21 Print server.

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 24-01-07 22:54

> [...]
>
> Iøvrigt vil jeg godt vide hvilken router / printserver du har sat
> printeren til. Måske kan jeg hjælpe dig endnu bedre

Hej igen
Tak for tipsene
Har installeret gutenprint driverne.
Det hjalp noget. Der var ikke nogen IP4200 eller IP4300, dog en IP4000 som
jeg valgte.
Så nu printer jeg da ud i rigtig størrelse.

Men jeg kan ikke få fat i IP4300's setup utility så jeg kan indstille
printeren

Jeg kan lige sige, at når jeg kopler IP4300 direkte til mac'en er der ingen
problemer,
hverken med udprint eller indstilningsmuligheder af printeren.

mvh ole