10.2 opdatering kører i ring
Fra : lars.mortensen@cms.u~

Dato : 23-01-07 10:29

Er der nogen der kan hjælpe mig som prøver at hjælpe min svigermor?

Det drejer sig om en iMac (med rund fod) som kører i ring med et
system 10.2. Hun fik på en eller anden måde aktıveret system 9 og
blev så forskrækket at hun ringede til hotline som bad hende
geninstallere system 10.2. Det er så sket sådan at den kommer op med
hendes brugeridentitet og ber om password - og derfra kommer vi ikke
videre.

Jeg har prøvet at starte op med shift og æble s og alt hvad der
findes af den slags, men enten lystrer den ikke eller også kommer den
der brugeridentitet op igen. Starter man fra cd-rom med option C kan
man godt gå in i menubjælken og ændre password for den bruger, men
når man så gør det, gemmer det og starter med det - så kommer der
pludselig en dos-lignende sort skærm med uforklarlige
linjekommenadoer!? Det har jeg sgu aldrig set før på en mac.

Jeg tror ikke den egentlig fejler noget, men mangler lige tricket til
at ignorere automatisk log-in - og derefter gå ind og pille ved
brugerdefinitionerne.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-01-07 11:31

<lars.mortensen@cms.uib.no> wrote:

> [...]
>
> Jeg tror ikke den egentlig fejler noget, men mangler lige tricket til
> at ignorere automatisk log-in - og derefter gå ind og pille ved

Man kan sandsynligvis afgive kommandoer, der bringer den videre end den
sorte skærm.

Men jeg ville nu nok finde et nyere system og køre en opdatering eller
endnu bedre end nyinstallering.

10.2 kunne gå an, men 10.3 og 10.4 gør livet værd at leve.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk