Indexarkiv i MacSoup ødelagt
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-01-07 23:25

Min computer har været til service, fordi den ikke ville starte, og er
bl.a. blevet defragmenteret.
Når jeg nu forstøger at starte MacSoup, får jeg at vide, at
indexarkivet er ødelagt. Og når jeg siger ja til at genoprette
arkivet, får jeg at vide, at det mislykkes.
Jeg kan slet ikke komme ind i MacSoup og bare begynde med et tomt
arkiv. Hvad er den nemmeste måde at komme videre med macSoup og
fremfor alt med denne gruppe?
(Denne meddelelse er sendt under Nyhedsgrupper i mail.tdc).

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 23-01-07 00:08

Ove Steen Smidt <ossmidt@927ZZtdcadsl.dk> wrote:

> Jeg kan slet ikke komme ind i MacSoup og bare begynde med et tomt
> arkiv. Hvad er den nemmeste måde at komme videre med macSoup og
> fremfor alt med denne gruppe?

Prøv at slette /Users/dig/Library/Preferences/MacSOUP Preferences

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-01-07 23:43

moth@mothsoft.dk (Mogens Thyregod) skrev:

> [...]
videre med macSoup og

>Prøv at slette
/Users/dig/Library/Preferences/MacSOUP Preferences

Hjælper desværre ikke. Jeg bliver bedt om at
registrere, får lov at prøve at genopbygge, får så:

Kunne ikke genskabe indexarkivet for gruppen
"dk.edb.mac" (1.index) fordi dens articles arkiv
er ødelagt. [1:682]

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Kjell Olausson

Dato : 24-01-07 20:51

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> registrere, får lov at prøve at genopbygge, får så:
>
> Kunne ikke genskabe indexarkivet for gruppen
> "dk.edb.mac" (1.index) fordi dens articles arkiv

Har du provat följande:
9.3 Rebuilding Index Files
In some rare situations it may happen that one or more of your database
files become corrupt. For example, this can happen if your Mac crashes
while MacSOUP is downloading news; in this case MacSOUP won't have a
chance to update the index files of the newsgroups that you have
downloaded so far. In such a case, MacSOUP will recognize that the file
is out of date and will recreate it automatically the next time you open
your database. However, there are certain obscure cases of database
corruption that MacSOUP doesn't recognize. In this case you may get
"internal error" messages from MacSOUP. When this happens to you and you
suspect a corrupt database, hold down the option key while you open your
settings file. MacSOUP will then ask you whether you want to have your
news and/or mail index files rebuilt. Unlike earlier versions of
MacSOUP, you won't lose any data when an index file is rebuilt.

--
Regards, Kjell O
Kållered, Sweden

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-01-07 21:01

kiomac@gmail.com (Kjell Olausson) skrev:
> [...]
>recognize. In this case you may get
>"internal error" messages from
>MacSOUP. When this happens to you and you

Tak for forslaget. Men resultatet er stadig det
samme negative.
Nu kan jeg jo heldigvis læse den seneste tids
indlæg her på min webmail. Så, lad mig bare
begynde forfra med et tomt arkiv. Men det aktuelle
problem bevirker, at jeg ikke har adgang til
MacSoups menuer. Hvad skal jeg slette for at få
lov at begynde forfra - og helst uden at skulle
vælge grupper og indstillinger igen?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Kjell Olausson

Dato : 25-01-07 23:11

Ove Steen Smidt <ossmidt@8DLO8tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> problem bevirker, at jeg ikke har adgang til
> MacSoups menuer. Hvad skal jeg slette for at få
> lov at begynde forfra - og helst uden at skulle

Öppna mappen Incoming News och släng alla filer som innehåller ordet
index. Starta upp MacSOUP på nytt.

--
Regards, Kjell O
Kållered, Sweden

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-07 00:30

On 2007-01-25 21:01:20 +0100, Ove Steen Smidt <ossmidt@8DLO8tdcadsl.dk>
(slet 8DLO8) said:

> [...]
> problem bevirker, at jeg ikke har adgang til
> MacSoups menuer. Hvad skal jeg slette for at få
> lov at begynde forfra - og helst uden at skulle

Det er godt nok længe siden, jeg har brugt MacSOUP. Umiddelbart vil jeg
tro, det er en index-fil, der er gået noget galt med. Prøv at slette
alt i mappen "Incoming News", der ligger i MacSOUPS mappe i Application
Support i dit bibliotek. Du behøver jo ikke slette det, men kan bare
trække det ud i en anden mappe som f.eks. skrivebordet. Hjælper det
ikke, kan du bare lukke MacSOUP og trække det tilbage. Hvis det ikke
hjælper, er jeg bare bange for, at du er nødt til også at slette
MacSOUP Settings og starte helt forfra med indstillingerne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jon

Dato : 24-01-07 21:44

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hjælper desværre ikke.

Hvis du har en registrert versjon av MacSOUP, forsøk å skrive direkte
til Stefan Haller som lager programmet. Han er som regel meget rask til
å svare (et par døgn maks) - og hjelpsom og hyggelig.

Du finner ham på stk (hos) kagi dot com.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-01-07 10:20

> [...]

> fremfor alt med denne gruppe?
> (Denne meddelelse er sendt under Nyhedsgrupper i mail.tdc).

Hvad mener du med at den er blevet defragmenteret ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-07 18:33

> Hvad mener du med at den er blevet defragmenteret ?

Jeg havde indleveret computeren til en bekendt, der yder service på
professionelt niveau, for at få klaret et uløseligt startproblem. De
kendte metoder til at starte fra CD virkede bl.a. ikke. Han havde den
stående til defragmentering en hel nat. Jeg husker ikke, hvilket program
der blev brugt. Men jeg kan huske, at Henrik Münster også rapporterede
om emnet engang sidste år.
Jeg vil ikke selv gøre mig klog på spørgsmålet om, at moderne Mac'er
ikke - og måske alligevel - kan have glæde af defragmentering.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-01-07 20:16

On 2007-01-27 18:33:20 +0100, xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> [...]
> Jeg vil ikke selv gøre mig klog på spørgsmålet om, at moderne Mac'er
> ikke - og måske alligevel - kan have glæde af defragmentering.

Jeg brugte shareware-programmet iDefrag. Normalt har jeg været
modstander af defragmentering, men så læste jeg, at nogle mente, at
hvis harddisken er næsten fuld, så kan det godt betale sig. Jeg prøvede
derfor at defragmentere min harddisk, og det tog også mindst en nat.
Jeg synes faktisk, computeren blev meget kvikkere. MÃ¥ske er det fordi,
indekset også bliver defragmenteret. Det skal siges, at jeg har brugt
Mac i 11 år uden at defragmentere, og jeg formaterer normalt heller
aldrig harddiske. Heller ikke, når jeg opdaterer styresystemet. Og det
er sådan set gået meget godt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-01-07 14:49

> [...]
> Mac i 11 år uden at defragmentere, og jeg formaterer normalt heller
> aldrig harddiske. Heller ikke, når jeg opdaterer styresystemet. Og det

Ordnede du det så fra en anden Mac med iDefrag installeret og den i udu
via FireWire og i Target mode ?

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-01-07 16:35

On 2007-01-30 14:48:32 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Ordnede du det så fra en anden Mac med iDefrag installeret og den i udu
> via FireWire og i Target mode ?

Nej, jeg bootede fra en ekstern FireWire-harddisk, som jeg havde klonet
min harddisk til med Carbon Copy Cloner. Så kørte jeg iDefrag fra den
eksterne harddiske og defragmenterede den interne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-07 17:13

> [...]

> Jeg kan slet ikke komme ind i MacSoup og bare begynde med et tomt
> arkiv. Hvad er den nemmeste måde at komme videre med macSoup og

Finde din sidste backup frem ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-07 18:26

> [...]

> fremfor alt med denne gruppe?
> (Denne meddelelse er sendt under Nyhedsgrupper i mail.tdc).

Efter forslag fra Henrik M. sendt som direkte mail tømte jeg mappen
"Incoming news". Nu var der adgang til MacSoups menuer. Jeg hentede mine
grupper igen. Indstillingerne var intakte. Og gamle indlæg kan hentes
fra de sidste tre måneder. Så nu er jeg med igen for fuld kraft.

Venlig hilsen

Ove Steen