Larmer blæserne i MacBook /Pro
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-01-07 16:02

Jeg har jo en TiBook, der har den ulempe, at blæseren ret tit går i
gang. Det er ikke sådan, at den larmer enormt, men det er bestemt
hørbart. Jeg vil vurdere, at den kører i hvert fald over halvdelen af
tiden, og jeg sidder normalt bare og skriver tekst, laver e-mail og ser
måske lidt hjemmesider. Computeren er endda løftet bagtil, og i en lang
periode stod den på en iCurve, så det er ikke fordi, der ikke er fri
lufttilgang til bunden. På min kones iBook G4 har jeg derimod aldrig
hørt blæseren køre, selv om den står fladt på et bord, men bordet
nedenunder bærer præg af, at det har været udsat for varme. Hvordan er
det med de nuværende bærbare fra Apple? Kører blæserne tit? Larmer de,
når de kører? Er der forskel på MacBook og MacBook Pro?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Rune Maagensen

Dato : 21-01-07 20:58

Henrik Münster skrev:
> [...]
> det med de nuværende bærbare fra Apple? Kører blæserne tit? Larmer de,
> når de kører? Er der forskel på MacBook og MacBook Pro?

Min macbook (en uge gammel) kører næsten lydløst når jeg bare
browser mv. Den er absolut hørlig når den transkoder film. Når jeg
ser video på den har jeg endnu ikke hørt blæseren. Er tilfreds med
lydniveauet.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-01-07 23:23

> [...]
> det med de nuværende bærbare fra Apple? Kører blæserne tit? Larmer de,
> når de kører? Er der forskel på MacBook og MacBook Pro

iBook'en er så dejlig lydløs. Ved en sammenligning på dB med den falder
min MacBook Pro igennem.

(men MBP'en kan så meget andet)

--
MA @ 55.01.43N/11.50.36E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-01-07 00:04

> Jeg har jo en TiBook, der har den ulempe, at blæseren ret tit går i
> gang. Det er ikke sådan, at den larmer enormt, men det er bestemt
> hørbart.

Jeg kan trøste dig med, at med den iPod du fik i julegave er det snart
ligegyldigt hvor meget det larmer

Fra : Franz Berliner

Dato : 22-01-07 09:41

> Hvordan er
> det med de nuværende bærbare fra Apple? Kører blæserne tit? Larmer de,
> når de kører? Er der forskel på MacBook og MacBook Pro?

Hej. Jeg har samme TiBook som dig + en en Macbook. Ved almindeligt brug
kører blæserne i Macbook'en ikke nær så ofte. Når de kører synes jeg de
larmer omtrent lige så meget som dem i tibook'en

Blæserne går typisk i gang når jeg laver noget tungt i photoshop, en
masse rosetta eller noget med redigering eller encoding af video.

--
Franz : http://www.berliner.dk