iTunes -> mp3-afspiller
Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 11:08

Hvordan overflytter man egentlig mp3-filer fra iTunes til en
mp3-afspiller, som i mit tilfælde er en Palm Treo 650 ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-01-07 11:30

On Sat, 20 Jan 2007 11:07:57 +0100, Per Rønne wrote:

> Hvordan overflytter man egentlig mp3-filer fra iTunes til en
> mp3-afspiller, som i mit tilfælde er en Palm Treo 650 ?

Der står noget her:
http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php

--
:: J.K.Arning :: 20-01-2007 11:27:58 :: http://arning.dk ::

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 12:03

J.K.Arning <spam@arning.dk> wrote:

> Der står noget her:
> http://www.markspace.com/missingsync_palmos.php

OK. Tak skal du have.

Jeg regner med at anskaffe Missing Sync til den første.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-01-07 12:53

On Sat, 20 Jan 2007 12:03:07 +0100, Per Rønne wrote:

> Jeg regner med at anskaffe Missing Sync til den første.

bemærk forøvrigt det her:

"he Missing Sync for Palm OS allows you to sync one or more iTunes
playlists to your device. While no one can make Palm OS devices play
protected iTunes Music Store songs, you can certainly play podcasts or
music you've encoded from CDs."

--
:: J.K.Arning :: 20-01-2007 12:52:32 :: http://arning.dk ::

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 13:32

> [...]

> playlists to your device. While no one can make Palm OS devices play
> protected iTunes Music Store songs, you can certainly play podcasts or

Jeg er udmærket klar over at jeg ikke ville kunne flytte musik købt i
iTunes Music Store over på en Treo mp3-afspiller, uden først at brænde
den, og derefter indlæse den fra CD.

Jeg tænkte kun på podcasts af Orientering og lignende, og af musik jeg i
forvejen har på CD. Faktisk er den musik de har på iTunes Music Store
ikke noget jeg ville drømme om at købe ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-01-07 13:44

On Sat, 20 Jan 2007 13:32:29 +0100, Per Rønne wrote:

> Jeg tænkte kun på podcasts af Orientering og lignende, og af musik jeg i
> forvejen har på CD. Faktisk er den musik de har på iTunes Music Store
> ikke noget jeg ville drømme om at købe ...

Jamen så er alt jo i orden, held og lykke med projektet. Det skulle
forøvrigt være en rigtigt lækker dims, den treo, har jeg læst.
--
:: J.K.Arning :: 20-01-2007 13:43:05 :: http://arning.dk ::

Fra : Niels Poulsen

Dato : 20-01-07 17:32

Per Rønne wrote:

> [...]
> forvejen har på CD. Faktisk er den musik de har på iTunes Music Store
> ikke noget jeg ville drømme om at købe ...

Nå jeg er ikke den enste som har et problem med at få lagt den man down
loda lagt over i mp3 det er helt rart hører at du også har problemmer Rer

--
Niels Poulsen
Bovangen 57B

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 21:41

Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Nå jeg er ikke den enste som har et problem med at få lagt den man down
> loda lagt over i mp3 det er helt rart hører at du også har problemmer

Problemerne er vist løst for mig. .wav-filerne skal blot konverteres til
..mp3-filer, og så kører det:

<http://www.mireth.com/pub/mpme.html>

Og jeg kan nu konstatere at det kører ... og at ringer man til Treoen
mens man hører musik, så vil telefonen alligevel ringe, når man ringer
til den [jeg har jo også IP-telefoni, så jeg kan ringe til mig selv -
også godt når man ikke kan finde mobilen ]
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Poulsen

Dato : 22-01-07 15:39

Niels Poulsen wrote:

> Nå jeg er ikke den enste som har et problem med at få lagt den man down
> loda lagt over i mp3 det er helt rart hører at du også har problemmer Rer

Switch Hedder programmet som kan konvater låste mp4p intern net adressen
er http://www.nch.com.au/switch/ eller
http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=Switch&srchArea=mac%7Cosx&x=14&y=9
så man kan godt godt entre til mp3

Fra : Niels Poulsen

Dato : 22-01-07 17:07

Niels Poulsen wrote:

> Switch Hedder programmet som kan konvater låste mp4p intern net adressen
> [...]
Der var jeg for hurtig Undskyld

Fra : Lyrik

Dato : 20-01-07 16:59

Den 20.01.2007 kl. 11:07 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> Hvordan overflytter man egentlig mp3-filer fra iTunes til en
> mp3-afspiller, som i mit tilfælde er en Palm Treo 650 ?
+++++
Kan du ikke bruge denne opskrift?:
Macintosh: Use the Send To Handheld droplet to move MP3 files from your
Mac to your smartphone.

On your Mac, locate the MP3 music files you want to transfer to your Treo
smartphone.

Drag these MP3 music files to the Send To Device droplet.

Perform a HotSync operation to transfer the MP3 files to the expansion
card in your smartphone.

RÃ¥det er taget fra:
http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?New,Kb=PalmSupportKB,ts=Palm_External2001,case=obj(31447)

Tilføjelse:
Send to Handheld Droplet
The Send to Handheld droplet allows for easy drag-and-drop installation of
photos and MP3 audio files. Simply drag and drop the image or MP3 file
onto the Send to Handheld droplet to queue the file for installation
during the next HotSync® operation. The Send to Handheld droplet is
located in the Applications:Palm folder.

Taget fra:
http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?New,Kb=PalmSupportKB,ts=Palm_External2001,case=obj(8413)

Håber du kan få det til at virke og sparer udgifterne til den 1.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 17:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> smartphone.
>
> Drag these MP3 music files to the Send To Device droplet.

Ja, foreløbig ser den da ud til at virke. Men det er åbenbart en
langvarig ting at synkronisere; den er stadig i gang med den første af
de fem dele af Buxtehudes store dommedagsoratorium, jeg valgte at
overføre. Har taget Del 4 først - de fylder i alt knap 1 GiB. Men der er
nu også et 2 GB SD-kort i.

> Håber du kan få det til at virke og sparer udgifterne til den 1.

Jeg tror under alle omstændigheder at jeg skal have det software.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 20-01-07 18:48

+++++++++++
http://www.luen.dk/perronne.mov

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 19:46

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> +++++++++++
> http://www.luen.dk/perronne.mov

Nå, så fik jeg da set hvordan du ser ud.

Men jeg har allerede en sådan kortlæser, jeg tænkte bare ikke på at
bruge den her. I øvrigt havde det næppe gjort synderlig forskel, for
hvor skal jeg anbringe wav-filerne?

Filerne er nemlig allerede blevet overført ved synkronisering, men de er
ikke anbragt et sted hvor RealPlayer på Treoen kan se dem ;-(.

Der er en RealPlayer Help, som siger:

• Manual transfer of songs to an SD card is possible using an external
card reader. Songs are detected in the following SD directories only:
root directory (subdirectories NOT supported). SD_Audio (subdirectories
supported). RN_Audio (subdirectories supported) and Audio
(subdirectories supported).

Desværre kan RealPlayer ikke se 'sangene' uanset hvor jeg lægger dem
{jeg har dog ikke prøvet alle muligheder endnu}. Måske kan den bare ikke
klare wav-filer?

Nu har jeg på Mac'en downloaded den nyeste RealPlayer, og på RealPlayer
Help på Treoen ser jeg:

Adding Songs to your Device:
1. Launch the RealPlayer for desktop and click Burn/Transfer tab.
=
som jeg ikke kan se. Mon der er tale om en 'særlig' RealPlayer for Palm?

Jeg har prøvet at downloade RealPlayer for Windows, men det er en
købe-ting, og selv om de første 14 dage er gratis, så skal man indtaste
visakort-data, og med mindre man melder fra, så koster det $14.99 om
måneden ;-(. Det tør jeg ikke.

Mac-installationen giver /ikke/ en RealPlayer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 20:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Desværre kan RealPlayer ikke se 'sangene' uanset hvor jeg lægger dem
> {jeg har dog ikke prøvet alle muligheder endnu}. Måske kan den bare ikke

Jeg er nu kommet problemet lidt nærmere. Omdøber jeg filerne fra .wav
til .mp3 kan RealPlayer godt 'se' dem, men forsøger jeg at køre dem, går
RealPlayer [og PalmOS] ned.

Kort sagt: .wav-filerne skal konverteres til .mp3-filer. Jeg har på
fornemmelsen at jeg har et program på Windows-siden der kan gøre det !
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 20-01-07 20:32

Den 20.01.2007 kl. 19:46 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> Nå, så fik jeg da set hvordan du ser ud.
++++++++
Kan man se jeg fylder 60 imorgen?

> Men jeg har allerede en sådan kortlæser, jeg tænkte bare ikke på at
> bruge den her. I øvrigt havde det næppe gjort synderlig forskel, for
> hvor skal jeg anbringe wav-filerne?
+++++++++++
Wav-filerne skal du anbringe i en wav2mp3 konverter, for de kan ikke mig
bekendt spilles af nogen håndplayer. Det er rå og totalt ukomprimerede
filer. De fylder alt for meget til at en lille processor kan håndtere dem.

> [...]
>
> Desværre kan RealPlayer ikke se 'sangene' uanset hvor jeg lægger dem
> {jeg har dog ikke prøvet alle muligheder endnu}. Måske kan den bare ikke
+++++++++++++
Neeeeej!

> [...]
> =
> som jeg ikke kan se. Mon der er tale om en 'særlig' RealPlayer for Palm?
Den skulle være afspiller på Palmen. Og så burde de have lagt en PC/MAC
version til PC'en på det software der fulgte med til den, så det kan
spille sammen med afspilleren på Palmen.

> [...]
> måneden ;-(. Det tør jeg ikke.
>
> Mac-installationen giver /ikke/ en RealPlayer.
+++++++
Nej men der er flere andre mp3 konvertere:
http://www.mp3-converter.com/mac_mp3_converters.htm

Blandt andet nævnes Toast som en af dem. Men der er et par gratis imellem.
Måske er der endda flere hvis du leder på Versiontracker.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-07 21:22

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ++++++++
> Kan man se jeg fylder 60 imorgen?

Næh - du holder dig godt.

> [...]
> bekendt spilles af nogen håndplayer. Det er rå og totalt ukomprimerede
> filer. De fylder alt for meget til at en lille processor kan håndtere dem.

Det har jeg skam fundet ud af, og jeg er ved at konvertere de fem filer
med Buxtehudes Dommedags-oratorium 'Das jüngste Gericht'. Der mangler
ved 1,5 fil.

Jeg fandt Music Man på nettet:

<http://www.mireth.com/pub/mpme.html>

Men det var bare det første program jeg fik frem.

> [...]
>
> Blandt andet nævnes Toast som en af dem. Men der er et par gratis imellem.
> Måske er der endda flere hvis du leder på Versiontracker.

Ja, nu har jeg jo downladet en, som kører som Free Trial et par uger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 20-01-07 22:35

> Ja, nu har jeg jo downladet en, som kører som Free Trial et par uger.

Ellers kan du bare bruge iTunes til at lave mp3

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 06:46

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Ellers kan du bare bruge iTunes til at lave mp3

Hvordan?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 21-01-07 07:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvordan?

Hej Per.....

iTunes>Indstillinger>Avanceret>Import>Importer ved hjælp af.......Drop
down menu>MP3 kodning.....

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-07 08:32

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Hej Per.....
>
> iTunes>Indstillinger>Avanceret>Import>Importer ved hjælp af.......Drop
> down menu>MP3 kodning.....

Og derefter Avanceret->Konverter det valgte til mp3 ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-07 23:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og derefter Avanceret->Konverter det valgte til mp3 ?

Der synes nu ikke at blive lavet mp3-filer på denne måde ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk