Irriterende sorte rammer
Fra : Storm

Dato : 19-01-07 10:34

10.4.8, 23" LCD Mac Cinema LCD skærm.

Jeg har de sidste 2 dage haft nogle irriterende sorte kasser om
highlightede emner. Kasserne kan blive hængende på skærmbilledet og vise
sig f.eks. over billeder i PhotoShop eller på sider i InDesign.

Jeg har zappet P-Rammen (cmd-opt PR - 2 x lyd) - det hjælper ikke.

Har nogen ideer til hvad problemet er.

Eksempel på problemet:
http://home19.inet.tele.dk/storms/problem.jpg

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Terje Rydland

Dato : 19-01-07 11:04

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> sig f.eks. over billeder i PhotoShop eller på sider i InDesign.
>
> Jeg har zappet P-Rammen (cmd-opt PR - 2 x lyd) - det hjælper ikke.

Regner med at du har slått på VoiceOver.
Du kan slå det av i kontrollpanelet "Særlige behov", eller bare trykke
Cmd-F5

Terje

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-01-07 11:07

Storm skrev:

> [...]
> sig f.eks. over billeder i PhotoShop eller på sider i InDesign.
>
> Jeg har zappet P-Rammen (cmd-opt PR - 2 x lyd) - det hjælper ikke.

It's not a bug, it's a feature

Du har slået VoiceOver til, hvilket sker hvis du taster Æble+F5. Tast
dette igen, og du vil slå det fra. Virker det ikke, kan det også gøres i
Systemindstillinger - søg på 'VoiceOver'.

--
Michael Rasmussen
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Storm

Dato : 19-01-07 11:31

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> [...]
> dette igen, og du vil slå det fra. Virker det ikke, kan det også gøres i
> Systemindstillinger - søg på 'VoiceOver'.

Tusind tak til dig og Terje.

Det var jo lige det

--
Venlig hilsen Nina Storm