Macbook og SE K610i
Fra : John Tornhøj

Dato : 18-01-07 14:32

Hej

Jeg prøver at bruge min Sony Ericsson som GPRS modem til min Macbook.

Jeg har oprettet den i Isync og har lavet bluetooth forbindelse.
Jeg kan sagtens synkronisere den vha. Isync.

Men jeg kan ikke få den til at virke som GPRS modem. Under
opkaldsindstillinger bruger jeg nummer: *99*3# da 3 er min datakonto på
telefonen.

Den er indstillet som Ericsson infrared modem, men jeg har også prøver
de andre Ericsson modemmer i listen med modemmer.

Når jeg prøver at ringe op skriver den blot at der ikke er nogen
bærebølge. Jeg kan se på telefonen, at der er forbindelse mellem
telefon og macbook.

Jeg håber i kan hjælpe.

mvh
John Tornhøj

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-01-07 22:45

John Tornhøj <jpt@louisnielsen.dk> wrote:

> [...]
>
> Men jeg kan ikke få den til at virke som GPRS modem. Under
> opkaldsindstillinger bruger jeg nummer: *99*3# da 3 er min datakonto på

Har du været her?

<http://www.taniwha.org.uk/>

Han forslår bl.a: turn off "Send PPP echo packets" in System
Preferences:Network:PPP:PPP Options.

Fra : John Tornhøj

Dato : 20-01-07 13:41

On 2007-01-18 22:45:06 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> Har du været her?
>
> <http://www.taniwha.org.uk/>
>
> Han forslår bl.a: turn off "Send PPP echo packets" in System
> Preferences:Network:PPP:PPP Options.

Hej

Det hjalp mig med at finde det rigtige modemscript så nu virker det.

Tak for hjælpen

mvh
John