Pristjek på harddiske - Januar
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-07 22:57

Læs

http://macplanet.dk/

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-07 01:20

On 2007-01-16 22:57:13 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) said:

> Læs
>
> http://macplanet.dk/

Er der stadig nogen, der bruger 3,5" harddiske?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-01-07 01:27

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Er der stadig nogen, der bruger 3,5" harddiske?

Joda, i stationære. Der kan ligge en del mere på end på en 2½" disk.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-01-07 01:28

> Er der stadig nogen, der bruger 3,5" harddiske? -- Venlig hilsen Henrik
> Münster Esbjerg

Tjaaah... siden du ikke kan få WD's RaptorX som 2,5"...

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 19-01-07 14:48

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Tjaaah... siden du ikke kan få WD's RaptorX som 2,5"...

Jeg faldt lige over følgende:

"2,5 tommers harddisk med 15.000 omdrejninger
[...]

De nye Savvio 15K-diske arbejder således med op til 15.000 omdrejninger
pr. minut, hvor 2,5 tommers SCSI-diske hidtil maksimalt har kørt med
10.000 omdrejninger.

Hvor 3,5 tommer tidligere har været standarden for diskstorage, så harr
2,5 tommers diskene vundet større udbredelse, fordi de giver mulighed
for at bygge kompakte storagesystemer med lavere strømforbrug."

<http://www.version2.dk/artikel/1102>

~ Jørgen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-01-07 16:56

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> [...]
> 2,5 tommers diskene vundet større udbredelse, fordi de giver mulighed
> for at bygge kompakte storagesystemer med lavere strømforbrug."

MEGET overraskende, tak for den!

Den bliver jo nok bare hundedyr... :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-01-07 01:37

Buuuuh! Henrik. - Jeg har da lige købt en 500gb Seagate Barracuda
11/16mb cache.
mvh. Erik Richard

Henrik Münster wrote:

> Er der stadig nogen, der bruger 3,5" harddiske?

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-07 04:30

> Er der stadig nogen, der bruger 3,5" harddiske?

De er da både billigere og hurtigere. Til laptops er de dog ikke egnede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-07 12:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> De er da både billigere og hurtigere. Til laptops er de dog ikke egnede.

njaeh, kræver nok lidt med vinkelsliber og en god dremmel for at få det
til at passe ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-01-07 15:21

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> njaeh, kræver nok lidt med vinkelsliber og en god dremmel for at få det
> til at passe ...
>

> /thomas

Evt. også en hammer og noget gaffatape. :)))))