Headset til MacBook...
Fra : Jonas Fyhn Vincenti

Dato : 14-01-07 15:55

Hey NG

jeg har lige købt et headset til min MacBook - headsettet har to stik,
mikrofon udgang og lyd indgang - begge minijack -

Problemet er så at jeg ikke kan få mikrofonen til at virke - lyden
kommer fint fra mac'en over i hovedtelefonerne men intet den anden vej.

Efter et smut nede i humac, hvor den "rare" mand sagde at MacBooks ikke
har en mic indgang, kun linie indgang, sidder jeg så her med mit headset

Er der noget at gøre for at få mikrofonen til at virke? eller skal man
købe et specielt mac headset?

PS. hva er forskellen på en mikrofon og linie indgang?

på forhånd tak
//Jonas

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 14-01-07 16:11

On 14 Jan., 15:55, Jonas Fyhn Vincenti <k...@ping.dk> wrote:

> Er der noget at gøre for at få mikrofonen til at virke? eller skal man
> købe et specielt mac headset?

Uden (endnu) at eje en Mac, så vil jeg tro, at man skal købe et
USB-baseret headset? Eller endnu bedre: Et sæt rigtig gode
hovedtelefoner og en USB-mikrofon.

--
HTP

Fra : Brian S

Dato : 14-01-07 16:33

> Problemet er så at jeg ikke kan få mikrofonen til at virke - lyden
> kommer fint fra mac'en over i hovedtelefonerne men intet den anden vej.

Har du været inde i Systemindstillinger -> Lyd -> Lyd ind og der
vælge Linjeindgang?

Fra : not disclosed

Dato : 14-01-07 23:30

Jonas Fyhn Vincenti <king@ping.dk> wrote:

---snip---

> [...]
> har en mic indgang, kun linie indgang, sidder jeg så her med mit headset
>
> Er der noget at gøre for at få mikrofonen til at virke? eller skal man

Signalet fra mikrofónen er meget svagere end hvad der forventes på en
linieindgang - der skal derfor en forstærker imellem (eller en mikrofon
med indbygget forstærker, så signalet ud er et liniesignal).
--

Jens F

Fra : Jonas Fyhn Vincenti

Dato : 15-01-07 13:04

not disclosed skrev:
> [...]
> linieindgang - der skal derfor en forstærker imellem (eller en mikrofon
> med indbygget forstærker, så signalet ud er et liniesignal).

Ja det er jo nok der den ligger :(

men jeg må til lommerne igen - men tak for svarene :)

//jonas

Fra : Lyrik

Dato : 15-01-07 14:40

Den 15.01.2007 kl. 13:04 skrev Jonas Fyhn Vincenti <king@ping.dk>:

> Ja det er jo nok der den ligger :(
>
> men jeg må til lommerne igen - men tak for svarene :)
>
> //jonas
++++++++
Jeg fanldt over en specialudsendelse om mikrofoner til Mac. jeg har
klippet amerikanerbralleret fra og lagt den til dig her:
luen.dk/mic.mov

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-01-07 00:38

Jonas Fyhn Vincenti <king@ping.dk> wrote:

> men jeg må til lommerne igen - men tak for svarene :)

Du kan enten købe en rimelig billig USB-audio ind, til omkring 100kr
eller en MacMice MicFlex, som faktisk producerer en meget hæderlig lyd:

<http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=169592>

~ Jørgen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 18-01-07 00:42

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Du kan enten købe en rimelig billig USB-audio ind, til omkring 100kr

Her tænkte jeg f.eks. på Sandbergs:

<http://tinyurl.com/yuptha>

~ Jørgen