Hvem kan reparere en iMac rev. a til fornu~
Fra : Janus

Dato : 11-01-07 21:29

Hej gruppe

Det er efterhånden længe siden jeg har haft min (daglige) gang i denne
gruppe, men nu har jeg atter brug for input.

Sagen er, at min datter nu har rundet de tre år og kræver sin egen computer.
Hun kan rigtig godt lide min gamle iMac (rev. a), men den har desværre en
irriterende fejl, som består i at skærmen efter nogle minutters fejlfri
kørsel bliver underlig "skygget" og ulæselig. Jeg har tidligere haft den
oppe at vende, og det forekommer mig, at konklusionen dengang var, at det
enten strømforsyningen eller grafikkortet som er defekt.

Hvem min kan reparere sådan en sag til en pris der er til at have med at
gøre? Det forekommer mig, at jeg engang havde kontakt med en Esben på
Vesterbro i København som kunne klare den slags.

Glæder mig til forslag.

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-07 22:19

On 2007-01-11 21:29:25 +0100, Janus <spam@æøå.com> said:

> [...]
> gøre? Det forekommer mig, at jeg engang havde kontakt med en Esben på
> Vesterbro i København som kunne klare den slags.

Problemet er bare, at det dårligt kan betale sig at ofre noget på den.
En reparation vil hurtigt overstige dens værdi. Det vil måske bedre
kunne betale sig at købe en tilsvarende brugt iMac. Der må stå mange
rundt om, som ikke bliver brugt mere, og som kan købes billigt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Janus

Dato : 11-01-07 22:25

Henrik Münster wrote:

> Problemet er bare, at det dårligt kan betale sig at ofre noget på den.
> En reparation vil hurtigt overstige dens værdi.

Det kan jeg sagtens følge. En autoriseret reparation vil være vandvid. Men
hvis "nogen" tilfældigvis ligger inde med gamle stumper og lidt
fingerfærdighed og erfaring kan man måske være heldig.

> Det vil måske bedre
> kunne betale sig at købe en tilsvarende brugt iMac. Der må stå mange
> rundt om, som ikke bliver brugt mere, og som kan købes billigt.

Lyder som en god idé. Tror mest jeg er interesseret i en gammeldags iMac
(dem med robuste CRT-skærme) i sjove farver. Hvad kan sådan et bæst koste?
(skal bare kunne køre OSX med Flash til Oline og lidt tegneprogram)? Den
Blå avis er selvfølgelig en mulighed, men kender du til (private)
forhandlere/samlere som stadig har den slags maskiner på lager, evt. med
fx. 3 måneder garanti?

-j

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 11-01-07 22:22

Janus <spam@ʯÂ.com> on torsdag 11. januar 2007 at 21:29 +0100 wrote:

>Hvem min kan reparere sådan en sag til en pris der er til at have med at
>gøre? Det forekommer mig, at jeg engang havde kontakt med en Esben på
>Vesterbro i København som kunne klare den slags.

Eller Erik Skovgaard
Hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Janus

Dato : 11-01-07 22:21

Hanne Hertzog wrote:

> Eller Erik Skovgaard

Har du kontaktdata?

-j

Fra : Jens

Dato : 12-01-07 20:18

Janus <spam@ʯÂ.com> wrote:

> Har du kontaktdata?

maccph.dk oplyser mailadresse og et par telefonnumre
--

Jens F

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 12-01-07 21:39

Yes Sir [ http://www.maccph.dk ]www.maccph.dk eller [
http://www.mac-service.dk ]www.mac-service.dk

Prøv at ring til ham. Han er billigst, hvis du selv kan bringe dyret ud
til ham
venlig hilsen
Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Lyrik

Dato : 13-01-07 00:34

Den 12.01.2007 kl. 21:38 skrev Hanne Hertzog <Hanne@enterpol.dk>:

> Yes Sir [ http://www.maccph.dk ]www.maccph.dk eller [
> http://www.mac-service.dk ]www.mac-service.dk
>

> Prøv at ring til ham. Han er billigst, hvis du selv kan bringe dyret ud
> til ham
++++++
Hvem af dem? Altså ham der er billigst (og bedst?)

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Esben

Dato : 13-01-07 00:38

Janus <spam@ʯÂ.com> wrote:

> [...]
> gøre? Det forekommer mig, at jeg engang havde kontakt med en Esben på
> Vesterbro i København som kunne klare den slags.

Kan for din og andres info oplyse, at jeg ikke længere laver slige
sager. Erik vil måske kunne henvise dig til én der kan lave det, men det
er for dyrt = dvs dyrere end at købe en ny brugt...

Men jeg har 4 defekte imacs, der helt sikkert rummer dele til at bygge
mindst én fungerende maskine - og de er gratis når man tager det hele
med sig - helst i denne weekend (el kommende uge). Og jeg har manualer
til bæstet, så hvis du kender nogen der er fingernemme, kan I måske fixe
det, lidt søgning på nettet vil fortælle dig hvilken del det drejer sig
om.

NB: Det er når man samler dyret at komplikationer kan opstå...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : macpst

Dato : 13-01-07 13:17

Janus skrev:

> [...]
> Blå avis er selvfølgelig en mulighed, men kender du til (private)
> forhandlere/samlere som stadig har den slags maskiner på lager, evt. med

Hej Janus

Jeg har en iMac DV med udskiftet 20 Gb HD. 512 Mb ram. Musen er defekt,
og jeg er ikke sikker på at jeg kan finde den. Min samlever har netop
opfordret mig endnu en gang til at sætte den til salg, så den må
snart rykke ud af huset. Snøft, det var min første mac...
Den har firewire og fungerer fint, men flash har jo aldrig haft de
bedste hastigheder på de gamle mac'er, så er du sikker på, at
nutidens spil på oline kan køre på den?
Computeren er ikke farverig, men istedet røggrå - engang
super-stiligt og holder stadig ok i dagens indretning... Jeg bor i
Ribe, men har familie, som kommer lidt omkring. Her i weekenden
(søndag) er der nogen, som skal hjem til Kbh. hvis det er der, du er?
Email mig for mere info eller ring 75425252 - men der er nok mange
maskiner af den slags, så eh... Tja.

Mvh. Poul