iMovie importere materiale fra DVD
Fra : Mads

Dato : 11-01-07 17:25

Hej

Jeg har fået noget video materiale på en normal video DVD. Der er ikke
noget kopi beskyttelse eller noget på DVD'en. Hvis jeg kopiere VOB
filerne over på harddisken kan de fint afspilles i VLC.

Men hvordan får jeg dem ind i iMovie? Har prøvet både at lave et DV
projekt og et MPEG-4 projekt. Men når jeg siger import til en VOB fil så
kommer den bare med en Quicktime fejl.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Kell Christensen

Dato : 11-01-07 22:59

Mads <mads@iname.com> wrote:

> [...]
>
> Men hvordan får jeg dem ind i iMovie? Har prøvet både at lave et DV
> projekt og et MPEG-4 projekt. Men når jeg siger import til en VOB fil så

Har du prøvet OpenShiiva (gratis) - som converterer det til en .mov fil.
Ved afspilning i QT hakker den men efter import til iMovie kører det ok.
Husk at sætte hak i encode lyd.

mvh Kell

Fra : Mads

Dato : 12-01-07 08:21

Kell Christensen wrote:

> Har du prøvet OpenShiiva (gratis) - som converterer det til en .mov fil.
> Ved afspilning i QT hakker den men efter import til iMovie kører det ok.
> Husk at sætte hak i encode lyd.

Tak. Den vil jeg prøve. Hvilket projekt type bruger du DV, MPEG-4, HDV?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Mads

Dato : 12-01-07 14:41

Kell Christensen wrote:

> Har du prøvet OpenShiiva (gratis) - som converterer det til en .mov fil.
> Ved afspilning i QT hakker den men efter import til iMovie kører det ok.
> Husk at sætte hak i encode lyd.

Tror jeg har fået fat i det forkerte program. Det program jeg har fundet
er 3 år gammelt, laver mp4 filer og findes kun til PowerPC. (Jeg har en
intel mac)

Har du et link til den version du bruger?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Kell Christensen

Dato : 12-01-07 16:30

Mads <mads@iname.com> wrote:

> [...]
> intel mac)
>
> Har du et link til den version du bruger?

Ok - jeg tænkte ikke lige på Intel...

Men linket er http://www.macupdate.com/info.php/id/11973

mvh Kell - G4

Fra : Mike [8000]

Dato : 12-01-07 17:58

Du skal bruge MPEG Streamclip!

http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html

Gratis!!!

mvh Mikael Kern

Fra : Mads

Dato : 12-01-07 18:50

Mike [8000] wrote:
> Du skal bruge MPEG Streamclip!
>
> http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html
>
> Gratis!!!

Mange tak.

Jeg har hentet universal udgaven så den kan køre native på min intel.

Men når jeg forsøger at åbne en VOB fil så klager den over at den
mangler "QuickTime MPEG-2 Playback Component".
Jeg kan se den kan købes for omkring 150 kr. på Apple Store. Hvilket jo
ikke er det store.
Men er det meningen den skal bruges, eller gør jeg noget galt?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Jesper

Dato : 14-01-07 14:02

Mads <mads@iname.com> wrote:

> [...]
> ikke er det store.
> Men er det meningen den skal bruges, eller gør jeg noget galt?

MPEG Streamclip er afhængig af QT MPEG2 playback for at afspille MPEG2
som VOB'ere er.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Kell Christensen

Dato : 18-01-07 22:37

> MPEG Streamclip er afhængig af QT MPEG2 playback for at afspille MPEG2
> som VOB'ere er.

Jeg har nu prøvet MPEG Streamclip som også her meddeler:
QuickTime 6 MPEG-2 Playback Component not installed....

Hvorfor QT6 når jeg kører med QT7 pro. Jeg har iøvrigt FinalCut Pro samt
DVD-Studie Pro, som siges at installere MPEG-2 componenten - men ak...

Når jeg tidligere skulle exportere til MPG2 under QT6 kunne jeg vælge
MPG2 i menuen - det er ikke muligt i QT7. Er det samme dims der driller?

Kell

Fra : Jesper

Dato : 18-01-07 23:50

Kell Christensen <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
>
> Når jeg tidligere skulle exportere til MPG2 under QT6 kunne jeg vælge
> MPG2 i menuen - det er ikke muligt i QT7. Er det samme dims der driller?

Har du en eksportplugin?
Du har brug for importpluginen og den skal være opdateret til QT 7 og
det kan den kun blive via Systemopdatering hvis den ligger placeret det
rigtige sted: Nemlig i QT pluginmappe under mappen System.

Fra : Kell Christensen

Dato : 19-01-07 09:32

> Har du en eksportplugin?
Ikke mere - som nævnt var muligheden der i QT6.

> Du har brug for importpluginen og den skal være opdateret til QT 7 og
> det kan den kun blive via Systemopdatering hvis den ligger placeret det
> rigtige sted: Nemlig i QT pluginmappe under mappen System.
Og der ligger ikke nogen mp2 i sys/QT mappen.
Jeg må en tur i AppleStore...

Fra : Lyrik

Dato : 15-01-07 13:29

Den 12.01.2007 kl. 18:50 skrev Mads <mads@iname.com>:

> Mange tak.
>
> Jeg har hentet universal udgaven så den kan køre native på min intel.
>
> Men når jeg forsøger at åbne en VOB fil så klager den over at den
> mangler "QuickTime MPEG-2 Playback Component".
++++++++++
Play-back komponenten til Quicktime er gratis.
Den får du ved installation af Quicktime Player.
Det er Quicktime Pro hvor du kan generere mov-filer m.m. som koster penge.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Mads

Dato : 15-01-07 14:00

Lyrik wrote:

> ++++++++++
> Play-back komponenten til Quicktime er gratis.
> Den får du ved installation af Quicktime Player.

Hvordan? Quicktime Player'en var allere installeret på min MacBook da
jeg købte den.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 15-01-07 20:04

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ++++++++++
> Play-back komponenten til Quicktime er gratis.
> Den får du ved installation af Quicktime Player.
> Det er Quicktime Pro hvor du kan generere mov-filer m.m. som koster penge.

Ikke Mpeg2 playback. Det koster ekstra.

Fra : Mike [8000]

Dato : 15-01-07 14:46

> Hvordan? Quicktime Player'en var allere installeret på min MacBook da
> jeg købte den.

Prøv at hente QT player og installer igen?

mvh. Mikael Kern