Mindst ringe mobilselskab?
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-01-07 20:47

Nu er jeg endnu engang blevet skuffet over CBB Erhverv, som er mit
selskab. De kører på Sonofons net. Siden fredag har man ikke kunnet
ringe til mig, og ej heller sende sms. Men jeg har kunnet ringe ud og
sende beskeder. De er nu meget søde hos kundeservice, men at de ikke
begynder at se seriøst på det før mandag, kan jeg ikke bruge til
noget, når jeg driver en virksomhed.

Lad mig høre jeres erfaringer med div. selskaber. Jeg har mest hørt
godt om TDC Mobil, men ingen er jo særligt Mac-venlige. Desuden bruger
jeg PalmOne Treo 600, og den kender de heller ikke. Men derfor har det
jo virket fint. Telia er de eneste med Edge, og de markedsfører det
endda til Mac, så vidt jeg ved, så de vil gerne kendes ved vores
platform. Men Telia er jo også svensk.

Min kone har en mobil på Telia - hun taler for langt under 30 kroner
pr. måned. Og så har vi fastnet, også Telia.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-01-07 21:58

Jens Rasmussen wrote:
> [...]
> sende beskeder. De er nu meget søde hos kundeservice, men at de ikke
> begynder at se seriøst på det før mandag, kan jeg ikke bruge til

hov, dem har jeg også, men jeg har nu ikke problemer lige nu.
Mon ikke at problemet er hos CBB som ikke sender fejlmeldinger videre
til sonofon før mandag?

> [...]
> jo virket fint. Telia er de eneste med Edge, og de markedsfører det
> endda til Mac, så vidt jeg ved, så de vil gerne kendes ved vores

Hvad har selskabet med mac at gøre? mener du deres hjemmeside?
Jeg kan ikke tro at de andre ikke også har EDGE. TDC har lige fået 3G,
så mon ikke også at de skulle have EDGE?

> Min kone har en mobil på Telia - hun taler for langt under 30 kroner
> pr. måned. Og så har vi fastnet, også Telia.

Så skal det jo nok være en telia. Men jeg ville sige at du skulle købe
direkte hos dem som har deres eget net, dvs.

Sonofon
TDC
Telia

Der er også 3, men så skal du have en ny telefon, fx. PalmOne Treo
750, som ikke er særlig mac venlig, da den kører windows mobile modsat
de tidligere treo's som kører palm os. Der findes vidst et add-on sync
produkt kaldet missingsync, meeen det syncer vidst ikke alt.

JonB

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-01-07 22:50

On Sun, 07 Jan 2007 21:57:36 +0100, Jon Bendtsen wrote:

> Jeg kan ikke tro at de andre ikke også har EDGE. TDC har lige fået 3G,
> så mon ikke også at de skulle have EDGE?

TDC har ganske rigtigt EDGE, men ikke i Danmark.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 08:40

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Der er også 3, men så skal du have en ny telefon, fx. PalmOne Treo
> 750, som ikke er særlig mac venlig, da den kører windows mobile modsat
> de tidligere treo's som kører palm os.

Den nyeste er Treo 680, som kører Palm OS, og som uden problemer
synkroniserer med Mac.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mads

Dato : 08-01-07 10:47

Jon Bendtsen wrote:
> Jeg kan ikke tro at de andre ikke også har EDGE. TDC har lige fået 3G,
> så mon ikke også at de skulle have EDGE?

Nææ. Såvidt jeg ved er Telia de eneste med EDGE. TDC har kun 3G. Hvilket
kan undre en del. Da EDGE jo kan udnytte GSM nettets gode dækning og
ikke ligesom 3G kun dækker på Rådhuspladsen i Kbh. og Århus Banegård.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-01-07 22:33

On Sun, 07 Jan 2007 11:46:34 -0800, Jens Rasmussen wrote:

> [...]
> jo virket fint. Telia er de eneste med Edge, og de markedsfører det
> endda til Mac, så vidt jeg ved, så de vil gerne kendes ved vores

Om Telia er Mac-venlige kan jeg ikke udtale mig om, men de er bestemt ikke
venlige i almindelighed. I stedet for at bruge en masse ord på at
forklare nøjagtigt hvor elendige jeg synes de er, så vil jeg nøjes med
at fortælle at jeg arbejderseriøst på at få min arbejdsgiver til at
skifte leverandør.
Edge er forresten overreklameret ligeyldigt hvor lidt Telia har reklameret
med det. Man skal i hvert fald være meget påpasselig med hvor man
placerer sig og så ikke bevæge sig mens man har forbindelse.

Hvis du skal bruge fart på datatransmission, så find en udbyder der
tilbyder 3G. Der kan man få forbindelse overraskende langt ude på Lars
Tyndskids marker - især hvis man sætter en ekstra antenne på.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 08:40

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Hvis du skal bruge fart på datatransmission, så find en udbyder der
> tilbyder 3G.

Hvorved Palm [og synkroniseringen med Mac] ryger ...

Jeg kan i øvrigt ikke se hvad man absolut skal have internetadgang til
på en kombineret pda og mobiltelefon. Kan man virkelig ikke vente med at
læse e-mails til man kommer hjem, og kan hastende meddelelser ikke lige
så godt sendes som sms?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 10:33

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Jeg kan i øvrigt ikke se hvad man absolut skal have internetadgang til
> på en kombineret pda og mobiltelefon. Kan man virkelig ikke vente med at

I arbejdsregi kunne det være rigtigt fikst, med ens indbakke og
kalender.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 11:20

> I arbejdsregi kunne det være rigtigt fikst, med ens indbakke og
> kalender.

Måske, for nogle. Andre har forlængst besluttet sig til kun at se efter
i deres indbakke én gang om dagen, da e-mails er blevet en stor
tidsrøver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 14:45

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Måske, for nogle. Andre har forlængst besluttet sig til kun at se efter
> i deres indbakke én gang om dagen, da e-mails er blevet en stor
> tidsrøver.

Du bemærkede ikke ordet "kalender"? Mødeindkaldelser og sårn? Det er
ikke alle der sidder ved deres computer hele dagen.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 14:59

> Du bemærkede ikke ordet "kalender"? Mødeindkaldelser og sårn? Det er
> ikke alle der sidder ved deres computer hele dagen.

Jeg har skam min kalender på mig, i min Treo smartphone, som
synkroniserer glimrende med Entourage på min mac eller med Outlook på
mine windows-maskiner.

Men jeg formoder at du taler om nødvendigheden af hele tiden at have den
opdateret med en MS Exchange Server? Ja, det behov har jeg ikke, men det
kunne opfyldes ved at en arbejdsgiver betalte for telefonen, herunder
det ekstra det koster at bruge EDGE, som Telia vist som det eneste
selskab her i landet understøtter. Men jeg bruger jo allerede Telia.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 15:38

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Men jeg formoder at du taler om nødvendigheden af hele tiden at have den
> opdateret med en MS Exchange Server? Ja, det behov har jeg ikke, men det

En kalenderserver - jeg er som sådan ligeglad med hvad og hvordan,
bare det virker, virker hele tiden og er pålideligt.

Det er åbenbart ikke noget som der er så mange der er interesserede i....

> kunne opfyldes ved at en arbejdsgiver betalte for telefonen, herunder
> det ekstra det koster at bruge EDGE, som Telia vist som det eneste
> selskab her i landet understøtter. Men jeg bruger jo allerede Telia.

Ellers kan du vel lave en aftale med en eller anden.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 16:20

> [...]
>
> Det er åbenbart ikke noget som der er så mange der er interesserede i....

> Ellers kan du vel lave en aftale med en eller anden.

Jeg har på nuværende tidspunkt ingen brug for en sådan, og fik jeg det,
så ville det være en arbejdsgiver der skulle betale.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-01-07 17:41

On Mon, 08 Jan 2007 08:39:35 +0100, Per Rønne wrote:

> Hvorved Palm [og synkroniseringen med Mac] ryger ...
>
> Jeg kan i øvrigt ikke se hvad man absolut skal have internetadgang til
> på en kombineret pda og mobiltelefon.

Brug din fantasi og tænk længere end havd almindelige hjemmebrugere har
behov for.

> Kan man virkelig ikke vente med at
> læse e-mails til man kommer hjem, og kan hastende meddelelser ikke lige
> så godt sendes som sms?

Kan breve ikke lige så godt skrives på en skrivemaskine og sendes med
postvæsenet?

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 18:20

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Brug din fantasi og tænk længere end havd almindelige hjemmebrugere har
> behov for.

Har du ikke opdaget hvilken tidrøver e-mails er blevet til?

Arh, gåsefjerpen, om jeg må be' .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-01-07 19:25

On Mon, 08 Jan 2007 18:19:55 +0100, Per Rønne wrote:

> Har du ikke opdaget hvilken tidrøver e-mails er blevet til?

Det sparer enorme mængder tid i forhold til telefonsamtaler. Hvis man
sætter en fornuftig arbejdsgang i forhold til emails, så er det ikke
nogen tidsrøver.

Glad for at du kunne se problematikken.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 19:32

> Det sparer enorme mængder tid i forhold til telefonsamtaler. Hvis man
> sætter en fornuftig arbejdsgang i forhold til emails, så er det ikke
> nogen tidsrøver.

Det er jo derfor folk efterhånden har fundet ud af kun at se efter i
udbakken ned til en gang om dagen.

> Glad for at du kunne se problematikken.

Korte meddelelser kan nu også sendes som sms. Det er især let på en
moderne smartphone som Palms Treo-serie, med indbygget QWERTY-tastatur.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 21:14

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Det er jo derfor folk efterhånden har fundet ud af kun at se efter i
> udbakken ned til en gang om dagen.

Den går ganske enkelt ikke på mit arbejde.

> Korte meddelelser kan nu også sendes som sms. Det er især let på en
> moderne smartphone som Palms Treo-serie, med indbygget QWERTY-tastatur.

Det er især let hvis man kan SMS'e til folk via en emailadresse man
har i ens postprogram.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-01-07 21:58

On Mon, 08 Jan 2007 19:31:40 +0100, Per Rønne wrote:

> Det er jo derfor folk efterhånden har fundet ud af kun at se efter i
> udbakken ned til en gang om dagen.

De skulle hellere finde ud af at optimere deres arbejdsgang.
Mødeindkaldelser og emails kan jeg ikke vente et døgn med at svare på.

> Korte meddelelser kan nu også sendes som sms. Det er især let på en
> moderne smartphone som Palms Treo-serie, med indbygget QWERTY-tastatur.

Samtlige teeanagere kan skrive en SMS-besked med T9 hurtigere end du kan
med dit QWERTY-tastatur.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 06:50

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> De skulle hellere finde ud af at optimere deres arbejdsgang.

Mon ikke de gør det, i forhold til deres arbejde?

> Mødeindkaldelser og emails kan jeg ikke vente et døgn med at svare på.

I hvert fald en af mine brødre, der er administrerende direktør, har
valgt den af mig angivne løsning. Ellers bliver han hele tiden afbrudt i
sit arbejde, for at læse og besvare e-mails.

> Samtlige teeanagere kan skrive en SMS-besked med T9 hurtigere end du kan
> med dit QWERTY-tastatur.

Måske, det er jo en evne man får lynhurtigt, når bare man sender et par
sms-beskeder om dagen. Men vel ditto med et QWERTY-tastatur. Personligt
sender jeg kun få sms'er om måneden.

I øvrigt er det min erfaring at teenagere [herunder gymnasieelever] slet
ikke er så erfarne og gode til alt det edb, som man hele tiden får at
vide at de er. Men jeg underviser dem jo også kun i edb-fag, herunder
programmering og noget der minder om pc-kørekort.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-07 08:18

> [...]

> valgt den af mig angivne løsning. Ellers bliver han hele tiden afbrudt i
> sit arbejde, for at læse og besvare e-mails.

Bruger man ikke en sekretær som emailfilter til den slags?

> [...]
> vide at de er. Men jeg underviser dem jo også kun i edb-fag, herunder
> programmering og noget der minder om pc-kørekort.

Man kan sagtens være rå til sms og playstation uden at have teoretisk
forståelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 08:50

> Bruger man ikke en sekretær som emailfilter til den slags?

Ikke når der er tale om et lille firma.

> Man kan sagtens være rå til sms og playstation uden at have teoretisk
> forståelse.

Ja, men der er jo her ved sms kun tale om nogle motoriske færdigheder,
der lynhurtigt kommer ved brug.

Playstation? De interesserer mig ikke et hak. Ditto med computerspil,
/måske/ bortset fra skakspil [selv om det nu synes mærkeligt at spille
med en maskine].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-01-07 18:59

On Tue, 09 Jan 2007 06:49:44 +0100, Per Rønne wrote:

> Mon ikke de gør det, i forhold til deres arbejde?

Ikke nødvendigvis. Man kan lynhurtigt se på afsender og emne om det er
noget der kræver opmærksomhed eller kan vente. Standardsvar kan også
fyres af i en fart.

> I hvert fald en af mine brødre, der er administrerende direktør, har
> valgt den af mig angivne løsning. Ellers bliver han hele tiden afbrudt i
> sit arbejde, for at læse og besvare e-mails.

Sidder han da foran computeren hele tiden?

> Måske, det er jo en evne man får lynhurtigt, når bare man sender et par
> sms-beskeder om dagen. Men vel ditto med et QWERTY-tastatur. Personligt
> sender jeg kun få sms'er om måneden.

QWERTY-tastaturet er en fordel når man bruger mange forskellige ord og
specialtegn. Ellers er T9 hurtigere.

> [...]
> vide at de er. Men jeg underviser dem jo også kun i edb-fag, herunder
> programmering og noget der minder om pc-kørekort.

Det er ikke alle teenagere der er nørder og det har det aldrig været.
Det burde ikke komme som en overraskelse for nogen.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 21:47

> Sidder han da foran computeren hele tiden?

Næh, kun når han sidder på sit kontor. Ikke når han er på eksempelvis
kundebesøg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-01-07 22:16

On Tue, 09 Jan 2007 21:47:20 +0100, Per Rønne wrote:

> Næh, kun når han sidder på sit kontor. Ikke når han er på eksempelvis
> kundebesøg.

Altså har han ikke nødvendigvis mulighed for at svare på emails hele
tiden og hans emails er ikke af en sådan karakter at de skal svares på
med det samme.
Personligt får jeg emails fra servere, der fejler. De mails skal helst
ikke ligge for længe ulæst i min indbakke.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-01-07 23:17

> [...]

> Personligt får jeg emails fra servere, der fejler. De mails skal helst
> ikke ligge for længe ulæst i min indbakke.

Det giver da vist sig selv ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-01-07 23:48

On Tue, 09 Jan 2007 23:17:20 +0100, Per Rønne wrote:

> Det giver da vist sig selv ...

Ja, forhåbentlig.
Kan vi blive enige om at der er mange forskellige behov der kan/skal
dækkes med nutidens IT?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-07 05:47

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Ja, forhåbentlig.
> Kan vi blive enige om at der er mange forskellige behov der kan/skal
> dækkes med nutidens IT?

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 19:28

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> writes:

> Kan breve ikke lige så godt skrives på en skrivemaskine og sendes med
> postvæsenet?

Hvad er der galt med fjerpen og blæk?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-01-07 21:53

On Mon, 08 Jan 2007 19:28:01 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvad er der galt med fjerpen og blæk?

Der skulle også være noget til Per at skrive.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 22:50

> Der skulle også være noget til Per at skrive.

Han kunne da have skrevet noget om ristning af runer. Det er også
langtidsholdbart.

Nå, skal snart til at splitte to imacs ad for at få flyttet harddiske
rundt - det skal nok blive sjovt :)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-01-07 22:54

On Mon, 08 Jan 2007 22:49:48 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Han kunne da have skrevet noget om ristning af runer. Det er også
> langtidsholdbart.
>
> Nå, skal snart til at splitte to imacs ad for at få flyttet harddiske
> rundt - det skal nok blive sjovt :)

Så har du da sjov i 20 minutter. Hvad skal du lave resten af aftenen?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-01-07 23:19

> Så har du da sjov i 20 minutter. Hvad skal du lave resten af aftenen?

Flytte data imellem dem. Pixeline er majet majet kedelig uden en OS9
et sted.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-01-07 23:56

On Mon, 08 Jan 2007 23:19:27 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Flytte data imellem dem.

Det kunne du passende have gjort inden du lukkede kassen i igen.

> Pixeline er majet majet kedelig uden en OS9 et sted.

Ja. Til gengæld er det overhovedet ikke imponeret over 1Gb RAM.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-07 08:16

> Det kunne du passende have gjort inden du lukkede kassen i igen.

Måske. Planlægger gerne med god tid, da det plejer at betyde at det
oprindelige gæt holder nogenlunde. Med stram tidstildeling plejer det
altid at gå galt.

> Ja. Til gengæld er det overhovedet ikke imponeret over 1Gb RAM.

Så er det godt jeg nøjedes med 512 Mb. OS X er gååt.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-01-07 18:53

On Tue, 09 Jan 2007 08:16:08 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Måske. Planlægger gerne med god tid, da det plejer at betyde at det
> oprindelige gæt holder nogenlunde. Med stram tidstildeling plejer det
> altid at gå galt.

Man kan have to harddiske i en iMac når kassen ikke er lukket,

> Så er det godt jeg nøjedes med 512 Mb.

Tjae, det kunne lige så godt sidde i iMac'en som ligge og flyde i en
skuffe.

> OS X er gååt.

Det er da udemærket.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-07 19:03

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> writes:

> Man kan have to harddiske i en iMac når kassen ikke er lukket,

Det lyder som en meget dårlig ide i et børneværelse.

> Tjae, det kunne lige så godt sidde i iMac'en som ligge og flyde i en
> skuffe.

Jep, men jeg skal ribbe min Windowsmaskine for at få mere ram. Den
går ikke.

> Det er da udemærket.

Det kan lige gå an.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-01-07 21:16

On Tue, 09 Jan 2007 19:02:33 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det lyder som en meget dårlig ide i et børneværelse.

Man risikerer bare at de lærer noget.

> Jep, men jeg skal ribbe min Windowsmaskine for at få mere ram. Den
> går ikke.

Det var det jeg havde gjort, men Windows-maskinen skulle alligevel på
lossepladsen.

Fra : Lyrik

Dato : 08-01-07 20:33

Den 07.01.2007 kl. 22:33 skrev Frank E. N. Stein <flatus@mail.is>:

> Hvis du skal bruge fart på datatransmission, så find en udbyder der
> tilbyder 3G. Der kan man få forbindelse overraskende langt ude på Lars
> Tyndskids marker - især hvis man sætter en ekstra antenne på.
++++++++++

Jeg tilslutter mig dit synspunkt. 3 er simpelt hen det eneste der kan
tilfredsstille et moderne menneske.
Og til ham der skriver at det kun dækker "Rådhuspladsen og Århus banegård"
vil jeg sige "Bullshit."
Det dækker efterhånden hele landet. Og hvis det ikke skulle dække "hullet
på Lars Tyndskids Mark", så roamer den de andre net ligesom de andre gør.

Fordelene er indlysende (jeg har en Nokia 6280). Emailhentning både fra
pop3 og internetmail. Fuld internetadgang med mulighed for at koble en
bærbar op igennem telefonen(koster noget).
Står man foran en butik med et "tilbud" kan man FORAN butikken gå på for
eksempel edbpriser.dk og tjekke priserne.
Gratis tv2 News streamet direkte på telefonen. Denne sidste funktion
falder ALLE pladask for. Foto-Video 640x480 30 fps. Fuld kompatibilitet
med OS x (10.4) måske med tidligere versioner også, men det kan jeg jo
ikke tjekke.
Det vil sige uden software forbinder den sig via usb eller bluetooth og
synkroniserer det hele automatisk. Jeg sender også podcasts over på
telefonen via bluetooth lige så tit det passer mig.

Alt i alt: There can be only one-3G.

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-01-07 01:36

Hej Jens

Jens Rasmussen wrote:
> Lad mig høre jeres erfaringer med div. selskaber. Jeg har mest hørt
> godt om TDC Mobil, [...]

TDC Mobil, Duet osv. fungerer ret godt hos dem, jeg kender, der har det
system. Til gengæld er de ikke blandt de billigste.

Jeg har selv haft Sonofon i al den tid, jeg har haft mobil, og har
aldrig haft ét eneste problem hos dem. Har i mange år kørt med det gamle
FlexRate, men er nu gået over på et andet system, hvor jeg kun betaler
for samtaler og ingen abonnement, - heller ingen problem dér.... - Det
er etn abonnementsform under Sonofon Erhverv, da jeg indtil nu har
kunnet trække alle tlf. udgifter fra. Men det er jo slut nu, og
abonnementet går over og bliver privat her fra nytår.

> Min kone har en mobil på Telia - hun taler for langt under 30 kroner
> pr. måned. Og så har vi fastnet, også Telia.

Hm, nogle har haft en del problemer med specielt TeliaErhverv, men
aldrig teliaPrivat. Men mon ikke det vil være det billigste for jer at
få yderligere et tillægsabonnement på de Telia abonnementer, I i
forvejen har...?

mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 08:40

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> [...]
> jo virket fint. Telia er de eneste med Edge, og de markedsfører det
> endda til Mac, så vidt jeg ved, så de vil gerne kendes ved vores

Jeg har i årevis haft Telia, og kører i øjeblikket ganske billigt. 25
kroner om måneden og 80 øre i minuttet for samtaler, der dog først tages
fra de 25 kroner fra samme måned og derefter fra hvad der måtte være af
rest fra sidste måned.

Jeg har hidtil kørt med en billig Nokia, men har netop fået en Treo 650.
Den virker; man skal bare flytte SIM-kortet over.

Da jeg kun betaler for den rene telefon har jeg dog ikke adgang til
internettet derfra. På deres hjemmeside kan jeg se at det ville koste
mig 49 kroner om måneden, mindst [det er forbrugsafhængigt].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-07 14:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Da jeg kun betaler for den rene telefon har jeg dog ikke adgang til
> internettet derfra. På deres hjemmeside kan jeg se at det ville koste
> mig 49 kroner om måneden, mindst [det er forbrugsafhængigt].

og ca. 10kr pr. MB upload/download ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Per Rønne

Dato : 08-01-07 14:59

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> og ca. 10kr pr. MB upload/download ...

Og jeg kunne også få opdateret min kalender gennem en Exchange Server,
som dandomain [hvor jeg i forvejen har mit mail-hotel] stiller til
rådighed for 89 kroner om måneden. Hosted Exchange Komplet.

Jeg ser ingen grund til det. Hvilket du formodentlig er enig med mig i.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-07 15:00

> [...]

> rådighed for 89 kroner om måneden. Hosted Exchange Komplet.
>
> Jeg ser ingen grund til det. Hvilket du formodentlig er enig med mig i.

Men mindre du er supersælger og bor i din bil og i lufthavne, så nej.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 08-01-07 13:49

> [...]

> Min kone har en mobil på Telia - hun taler for langt under 30 kroner
> pr. måned. Og så har vi fastnet, også Telia.

Telmore og Unotel fungerer fremragende. Har efterhånden været kunde hos
næsten alle selskaber, Tele2, TDC, Sonofon, 3, Telia, Telmore og Unotel,
men ingen har været som de sidste to.
Deres kundeservice er absolut i top, og uanset hvad man søger af råd
derfra, kommer hjælpen lynhurtigt, og de kan altid hjælpe - modsat nogle
af de andre selskaber, som hurtigt skubber ansvaret fra sig.
Derudover er begge på TDCs 3G-netværk, som jeg dog ikke har prøvet, da
jeg ikke har behovet. Det er hos begge let at få et overblik over ens
forbrug, og alt kan ordnes fra ens login hos dem.
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : hanschr71

Dato : 11-01-07 16:05

Kære Jens

Hmm. Mon ikke du i tidernes morgen porterede dit mobilnummer ind i CBB
Erhverv. Det du beskriver lugter af genvordigheder med NP
(nummerportering) ... og den slags er det enkelte teleselskab ikke
fuldt herre over. Der afhænger de af, at de øvrige selskaber (og
især det oprindelige afgivende selskab) håndterer NP for dit nummer
korrekt.

Så hvis du vil undgå denne type problemer, så start fra bunden med
et nyt i din ønskede operatørs egen nummerserie frem for at porterede
dit eksisterende nummer over ...

/hc