Kører Apple udsalg?
Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 06-01-07 20:10

Jeg sad og tænkte på, om Apple mon kører med "udsalg" at "gamle"
udgående modeller?

Jeg vil gerne have en Mac mini (den dyre model med Superdrive) men har
en idé om at der snart kommer en med en nyere udgave af Intel
Duo-chippen, og sikkert også den nye version af OS'et. Men for at jeg
kan komme til at smage lidt på frugten, kunne det jo være et fedt om
jeg skal købe en "udgående" model.

Er der tradition for det, eller bliver produktet bare updated når der
er udsolgt af det gamle?

--
HTP

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-01-07 21:34

"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> writes:

> Jeg sad og tænkte på, om Apple mon kører med "udsalg" at "gamle"
> udgående modeller?

Hold godt øje med tilbud på Officeline og apple.dk:)

Ofte plejer de modeller der snart vil udgå at få rabat i en eller
anden kombination.

Fra : Jon

Dato : 07-01-07 01:55

> Ofte plejer de modeller der snart vil udgå at få rabat i en eller
> anden kombination.

I Norge er det mer vanlig at forretningene sikrer seg lagre av utgående
modell og selger dem litt rimeligere (med støtte fra Apple) mens man
venter på at nylig annonsert ny modell skal bli tilgjengelig i salg.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Morten Lind

Dato : 06-01-07 21:42

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> Jeg sad og tænkte på, om Apple mon kører med "udsalg" at "gamle"
> udgående modeller?

Det gør Apple ikke

> [...]
> Duo-chippen, og sikkert også den nye version af OS'et. Men for at jeg
> kan komme til at smage lidt på frugten, kunne det jo være et fedt om

Hvis du vil købe en udgået model, skal du for det første finde den og
for det andet betale fuld pris - jeg har selv lige gjort det for at
sikre mig en rigtig Macintosh, og rabatten på 2GB Kingston RAM havde jeg
fået alligevel som MacBrugermedlem, hvis maskinen ikke havde været
disconnected.

> Er der tradition for det, eller bliver produktet bare updated når der
> er udsolgt af det gamle?

Det "gamle" ryger retur, tror jeg(?).

M.

Fra : nugurt

Dato : 06-01-07 22:02

On 2007-01-06 21:42:23 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> Det gør Apple ikke

Jo, det gør de. Det sker oftest via forhandlere i Danmark. Det sker
nemlig når forhandleren har lager af gamle modeller efter nye er
introduceret. Det gamle lager nedskrives en smule - oftest ikke mere
end 10%. Dertil er Apple med årene blevet meget bedre til at styre
produktionen og introduktion af nye modeller, så der ikke er alt for
mange gamle modeller på lager. I midt 90'erne var det helt vildt - og
det må ha' kostet Apple mange penge at skulle nedskrive gamle mac'er -
for der var typisk mange!..

Så hvis man vil have en gammel model / rabat - så skal man bare være
lidt hutig i dagene efter introduktionen af en model. Der kan typisk
spares en sjat - men det er bestemt ikke altid attraktivt, og bestemt
vurderes ud fra hvad de netop er kommet med. Det kan være dyrt at
spare!...

> [...]
> sikre mig en rigtig Macintosh, og rabatten på 2GB Kingston RAM havde jeg
> fået alligevel som MacBrugermedlem, hvis maskinen ikke havde været

Nej, ingen returret - og hvad skulle Apple dog med dem? De nedskrives,
og kan typisk sælges til lidt lavere pris som beskrevet ovenfor.

> M.

- nugurt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-07 00:51

nugurt <nugurt@hotmail.com> wrote:

> Jo, det gør de. Det sker oftest via forhandlere i Danmark.

Eller på apple.dk som special offer, eller som refubished

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Lyrik

Dato : 07-01-07 00:23

Den 06.01.2007 kl. 20:10 skrev Hans Tosti Pedersen
<hanspedersen@gmail.com>:

> [...]
> jeg skal købe en "udgående" model.
>
> Er der tradition for det, eller bliver produktet bare updated når der
++++++++
Der er en hel del brugt guf at få her ser det ud som:
http://mediamac.dk/index.php/market/show/id=23989/list_advertisement_category_type_offset=

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Lyrik

Dato : 07-01-07 00:59

<hanspedersen@gmail.com>:

> [...]
> jeg skal købe en "udgående" model.
>
> Er der tradition for det, eller bliver produktet bare updated når der
+++++++
Der er endda udsalg på de nye modeller i Electric City:
luen.dk/tilbudmac.png

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 10-01-07 08:39

Så blev min Shuttle PC solgt, og nu går jagten ind på det rigtige
tilbud på en Mac mini. :) Ih, hvor er det spændende.

(Hvis nogen falder over et godt tilbud på en brugt mini med 1 GB RAM
og Superdrive, så ha' lige mig i tankerne)

--
HTP
Messenger MSN@H2ns.dk