Computerword.dk: "Anti-Apple kampagnen sku~
Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 03-01-07 17:46

Man undres lidt over Computerword.dks ret kluntede entre til 2007.
Mærkelig overskrift, i hvert fald.

http://www.computerworld.dk/art/37268?cid=1&a=cid&i=1

--
HTP

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-07 21:25

Hej Hans

Tja, og langt det meste er ret og slet løgn! - Desuden er der en
henvisning til SANS instituttet, som er berygtet for at være noget af
det mest anti-Appleske, der overhovedet findes. Det er jo heller ikke
første gang, ComputerWorld DK er ude med riven efter Apple.. Og det er
jo åbenbart ligegyldigt, hvormange påbud, de får fra hovedkontoret i USA
om at være objektive i deres kritik...

mvhl. Erik Richard

Hans Tosti Pedersen wrote:
> Man undres lidt over Computerword.dks ret kluntede entre til 2007.
> Mærkelig overskrift, i hvert fald.
>
> http://www.computerworld.dk/art/37268?cid=1&a=cid&i=1

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-07 23:36

On 2007-01-03 21:24:33 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> jo åbenbart ligegyldigt, hvormange påbud, de får fra hovedkontoret i
> USA om at være objektive i deres kritik...

Jeg synes da egentlig ikke, ComputerWorld er ude efter Apple. Tværtimod
kalder de det en anti-Apple kampagne. Det er da sådan set at gøre nar
af kampagnen og forsvare Apple. Hvis vi Mac-brugere siger det samme i
et debatforum, får vi straks at vide, at det skam ikke er en kampagne
rettet mod Apple, og at vi er hjernedøde fanboys. Samtidig nævner de,
at det første sikkerhedshul findes både på Windows og Mac OS X, så det
er ikke specifikt for styresystemet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-01-07 21:38

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>Tja, og langt det meste er ret og slet løgn! - Desuden er der en
>henvisning til SANS instituttet, som er berygtet for at være noget af
>det mest anti-Appleske, der overhovedet findes.

Tjaaa, hvis der er eet sikkerhedshul skla det vel lukkes. Når jeg læse My
SPace historien tyder det fda på at der er et problem, samt at Apple gør
noget ved det - om de så er hurtige nok, er vel e anden sag.

>Det er jo heller ikke
>første gang, ComputerWorld DK er ude med riven efter Apple.. Og det er
>jo åbenbart ligegyldigt, hvormange påbud, de får fra hovedkontoret i USA
>om at være objektive i deres kritik...

Og det er noget som du ved at de har fået tit? Det ville jeg da gerne høre
lidt mere om…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-07 22:11

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Tjaaa, hvis der er eet sikkerhedshul skla det vel lukkes. Når jeg læse My
> SPace historien tyder det fda på at der er et problem, samt at Apple gør
> noget ved det - om de så er hurtige nok, er vel e anden sag.

Selvfølgelig skal 'huller' da lukkes, hvis der er tale om huller. Men
mig bekendt er det endnu ikke hverken lykkedes eller bevist, at det kan
lade sig gøre at hacke sig ind på en Mac med hverken OS 9.x eller OS X.

Jeg véd godt, der sidste år var tale om, at en svensker havde hacket sig
ind på en OS X 10.3.x, men det kom jo hurtig ud, at han på forhånd havde
fået samtlige adgangskoder udleveret...

Så der er stadig svjh. $500.000USd på spil til den, der beviseligt har
hacket en Mac.

> Og det er noget som du ved at de har fået tit? Det ville jeg da gerne høre
> lidt mere om…

De fik en påtale i 1998 for et hævde, at det var løgn, at CompUSA ver
begyndt at forhandle Apple produkter. Samme forår hævdede de, at iMac
ikke ville komme på markedet, og at det var et bluffnummer. Samme
efterår hævdede både ComputerWorld DK og US i samarbejde med CNet, at
_samtlige_ Apple bærbare computere var direkte livsfarlige. I 2001/02
hævdede de, at Apple udelukkende brugte meget miljøskadelige produkter
for at kunne holde produktionsomkostningerne nede. - Herhjemme skete der
ikke noget, men i USA fik de en kæmpebøde................

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 03-01-07 22:19

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> for at kunne holde produktionsomkostningerne nede. - Herhjemme skete der
> ikke noget, men i USA fik de en kæmpebøde................

Og kan du henvise til kilder? Eller er det bare endnu en -- øh --
vandrehistorie?

--Martin

Fra : Mads

Dato : 04-01-07 09:50

> [...]
> fået samtlige adgangskoder udleveret...
>
> Så der er stadig svjh. $500.000USd på spil til den, der beviseligt har

Du blander ting sammen.

Ét er om man kan opnå root adgang på en mac, bare ved at kende dens IP
nummer. Det er der sikkert ikke nogen der har gjort endnu.

Noget andet er om f.eks. Quicktime indeholder buffer overflow huller, så
man kan eksekvere kode under den nuværende bruger.

Begge ting er dog ikke ønskeligt...

Venlig hilsen
Mads

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 03-01-07 22:20

Hans Tosti Pedersen wrote:
> Man undres lidt over Computerword.dks ret kluntede entre til 2007.
> Mærkelig overskrift, i hvert fald.
>
> http://www.computerworld.dk/art/37268?cid=1&a=cid&i=1

Det er bare en hård vinkling så en redaktionschef godtager historien.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-01-07 11:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> on onsdag 3. januar 2007 at 22:11
+0100 wrote:
>Selvfølgelig skal 'huller' da lukkes, hvis der er tale om huller. Men
>mig bekendt er det endnu ikke hverken lykkedes eller bevist, at det kan
>lade sig gøre at hacke sig ind på en Mac med hverken OS 9.x eller OS X.

Nu er det jo heller ikke det som artiklen handler om, men derimod et
problem med Quick Time - og sådan som jeg læser artiklen, er problemt
erkendt af Apple. Hvordanm det kan blive en anti-kampagne ved jeg ikke.
Sagen er, at uanset om det er et Apple-produkt eller noget fra Betteblød,
så er sikkerhedshuller uacceptable i såvel styresystemer som sekundær
software.

> [...]
>for at kunne holde produktionsomkostningerne nede. - Herhjemme skete der
>ikke noget, men i USA fik de en kæmpebøde................

Det forstår jeg ikke - hvordan kan det hænge sammen, at påstanden om at
Computerworlds hovedkontor udsender påbud om højere grad af objektivitet
til den danske udgave, er baseret på en amerikansk sag, som jeg i øvrigt
ikke kan finde nogle artikler om?
Har du et link?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311