Upplösning PowerBook
Fra : Marcus

Dato : 03-01-07 13:26

Försöker komma fram till vilken PowerBook jag ska försöka hitta
begagnad...

Vet någon när upplösningen 1440*900 dök upp på 15"
aluminium-powebookarna?

Har kollat apple-history.com och everymac.com, men de säger litet olika;
apple-history.com nämner 1440* i.o.m. 1,25GHz, everymac.com först i.o.m.
de sista 1,67GHz-modellerna ("DLSD/HR - Al").

(Har någon en PB till övers för ± 8-9 tusen SEK, hör för all del av
er...)

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Espen Vestre

Dato : 03-01-07 13:51

pictorNOSPAM@abc.se (Marcus) writes:

> Försöker komma fram till vilken PowerBook jag ska försöka hitta
> begagnad...
>
> Vet någon när upplösningen 1440*900 dök upp på 15"
> aluminium-powebookarna?

Ja, det var ikke før i oktober 2005:
http://www.lowendmac.com/pb2/15-hd.html

> (Har någon en PB till övers för ± 8-9 tusen SEK, hör för all del av
> er...)

Jeg ville nå heller kjøpt en ny MacBook til omtrent samme pris...
--
(espen)

Fra : Sandman

Dato : 03-01-07 14:14

In article <1hrd8gs.1ysszds1icotveN%pictorNOSPAM@abc.se>,
pictorNOSPAM@abc.se (Marcus) wrote:

> [...]
> apple-history.com nämner 1440* i.o.m. 1,25GHz, everymac.com först i.o.m.
> de sista 1,67GHz-modellerna ("DLSD/HR - Al").

Everymac har rätt, då jag äger en 1,25Ghz PB, och den kör 1280.

--
Sandman[.net]

Fra : Sandman

Dato : 03-01-07 14:18

> [...]

> de sista 1,67GHz-modellerna ("DLSD/HR - Al").
>
> (Har någon en PB till övers för ± 8-9 tusen SEK, hör för all del av

Missade detta. Jag har en PowerBook 1,25Ghz med 1280 upplösning och
1GB minne, med 128MB grafikkortet och 80GB HD om jag inte minns fel
(har den inte med mig just nu). Det var värstingmodellen när jag köpte
den.

Tyvärr så är moderkortet skadat på så sätt att man inte kan sätta in
minne i den andra minnesmodulen, så det är max 1GB minne i den. Du kan
få med en extra 1GB-modul som du alltså inte kan använda, men kanske
sälja. Om du prompt ska ha 2GB minne i den så funkar inte min alltså,
om du inte kan laga den själv. Office gav mig ett pris på 7K för att
byta moderkort, men jag gjorde det aldrig. Men som sagt, du kan få med
en extra minnesmodul gratis.

Fast, det är ju den "lilla" skärmen. Men den har Airport extreme och
bluetooth och allt sådant. Extra laddare också och batteriet är
nyligen bytt på den med. Hmmm, är det något mer? Tror inte det.
DVI->VGA adaptern tror jag att jag använder på en annan dator tyvärr.

Den är din för 8500:-

--
Sandman[.net]

Fra : Snorre Berg

Dato : 03-01-07 14:53

On 03-01-07 14:17, in article mr-730ACF.14173403012007@News.Individual.NET,
"Sandman" <mr@sandman.net> wrote:

> [...]
> nyligen bytt på den med. Hmmm, är det något mer? Tror inte det.
> DVI->VGA adaptern tror jag att jag använder på en annan dator tyvärr.

En svensk Mac, det skulle vel gå greit, eller öh - äh, kanskje ikke det.

---
SB

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-01-07 19:05

On 2007-01-03, Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> wrote:
> [...]
> de sista 1,67GHz-modellerna ("DLSD/HR - Al").
>
> (Har någon en PB till övers för ± 8-9 tusen SEK, hör för all del av

Det var kun den sidste model (1,67 GHz) som havde den højere opløsning.