Onmouseover med css - retning: horisontalt~
Fra : Malene Arno

Dato : 11-01-07 08:24

Jeg har fundet en udemærket måde at lave onmouseover med css
herinde i en anden streng (http://html-faq.dk/1012.asp), men nu
er mit spørgsmål så, hvordan jeg styrer knapperne, så de står på
en linje horisontalt i stedet for under hinanden - vertikalt ...
?

/Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-07 09:55

Malene Arno skrev:

> [...]
> er mit spørgsmål så, hvordan jeg styrer knapperne, så de står på
> en linje horisontalt i stedet for under hinanden - vertikalt ...

Fx som her (med id-værdien hentet fra eksempelsiden)

ul#knappanel1012 li{ float: left; }
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Malene Arno

Dato : 11-01-07 10:49

>Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Fx som her (med id-værdien hentet fra eksempelsiden)
> ul#knappanel1012 li{ float: left; }

Jeg fik det til at fungere med at sætte en class på hver - før jeg
så dit svar. Men tak for det :)

Jeg er så til gengæld stødt på et andet problem:
Det virker, som om teksten og billedet står lidt forskudt fra
hinanden og jeg kan simpelthen ikke lure, hvor det skal ændres -
hvordan får jeg centreret teksten vertikalt i forhold til billedet?

Se siden: www.atra.dk/pages/test01.html

Fra : Malene Arno

Dato : 11-01-07 10:50

Ups ... http://www.atra.dk/pages/test1.html - ikke 01 :)

Fra : Malene Arno

Dato : 11-01-07 10:52

.. ups: www.atra.dk/pages/test1.html ... :)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-01-07 12:19

Malene Arno skrev:

> . ups: www.atra.dk/pages/test1.html ... :)
>
> /Malene

Hvilken tekst under hvilke billeder?

Jeg ser - alt alt for svagt - en menu
foroven, nogle billeder i midten og nederst
en ulæselig firmaadresse.

Kontrasten mellem baggrund og tekst er alt
alt for ringe.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Malene Arno

Dato : 11-01-07 14:02

> [...]
> foroven, nogle billeder i midten og nederst
> en ulæselig firmaadresse.
>
> Kontrasten mellem baggrund og tekst er alt

Din kommentar til kontrast er noteret og ændret - dog stadig
indenfor den grå verden, da det er ønsket.

> Hvilken tekst under hvilke billeder?

Det drejede sig ikke om en tekst under nogen billeder, men den i
indlægget omtalte punktopstilling. Med andre ord: menupunkterne.

Problemet har imidlertid løst sig ved at sætte
background-position til left, hvor der før ikke var sat nogen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-07 12:50

Den 11-01-07 14.02 skrev Malene Arno følgende:

> Din kommentar til kontrast er noteret og ændret - dog stadig
> indenfor den grå verden, da det er ønsket.

Jeg er meget enig med Jørgen - også selvom du åbenbart allerede har
rettet teksten til en mørkere grå. Det må være muligt at gå et eller
gerne tre tak højere op i kontrastforskel. Der er også noget, der hedder
mørkegrå

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.