validerings fejl i tabel
Fra : C. Nielsen

Dato : 10-01-07 22:06

På denne side http://www.fn-maskinudlejning.dk/maskiner.htm, har jeg
tabeller. Jeg vil gerne validere siden , men W3C kommer med nogle fejl, som
jeg ikke ved hvordan jeg skal rette.
Jeg vil gerne lære at gøre det rigtigt, så jeg håber der er en der kan
hjælpe.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-01-07 23:12

C. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> jeg ikke ved hvordan jeg skal rette.
> Jeg vil gerne lære at gøre det rigtigt, så jeg håber der er en der kan

prøv at fjerne id="A">

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-01-07 23:25

"Per Rasmussen" <jegskalgive@dig.dk>

> prøv at fjerne id="A">

Det forstår jeg ikke ? Hvor kan jeg så indsætte id="A" , sådan at alfabetet
øverst fungere med link ned til bogstaverne i tabellerne.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-01-07 23:32

Hej Charlotte (og Per!)
"Per Rasmussen" <jegskalgive@dig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Pkt. 1: Se mit svar til Per!

Resten bliver også belyst derunder...

> prøv at fjerne id="A">
>
> PerR

Det vil ikke hjælpe noget...
Den første fejl skyldes, at Charlotte har placeret "&nbsp;" imellem </th> og

Pkt. 2:
Rettelse af ovenstående vil fjerne pkt. 2 - 10.

Pkt. 11:
Samme som pkt. 2 - rettelse vil fjerne pkt. 11 - 18.

Og sådan kunne jeg fortsætte - det er nemlig den samme fejl (<tr/>), som går
igen hele vejen, og som genererer en masse andre fejl.

Så hvis det er en dynamisk (lavet med et server- eller clientside-sprog), så
er det nemt at rette!

God fornøjelse!

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-01-07 23:54

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev
> [...]
> Samme som pkt. 2 - rettelse vil fjerne pkt. 11 - 18.
> Så hvis det er en dynamisk (lavet med et server- eller clientside-sprog),
Tak for det.
Det er nu rent manuelt, men det er jo bare at gå i "krig". Der er vist 122
fejl . Jeg burde nok have lavet valideringen, da jeg ikke var nået så langt,
men så har jeg lært det.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-01-07 01:16

C. Nielsen wrote:

> Det er nu rent manuelt, men det er jo bare at gå i "krig". Der er
> vist 122 fejl . Jeg burde nok have lavet valideringen, da jeg ikke
> var nået så langt, men så har jeg lært det.

122 ens fejl er nemt at rette med 'Søg og Erstat'. Indsæt fejlkoden i 'Søg
efter' og den rigtige kode i 'Erstat med', så er det klaret i en
håndevending.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : C. Nielsen

Dato : 11-01-07 08:55

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev

> 122 ens fejl er nemt at rette med 'Søg og Erstat'.

Tak for tippet. Det gik jo som en leg på et øjeblik. Nu fungere det og
siden - http://www.fn-maskinudlejning.dk/maskiner.htm - validere.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen