Problem med css-dropdown.
Fra : Dennis Munding

Dato : 10-01-07 20:34

Hej NG!

Dette indlæg er hovedsageligt stilet til Jørgen Farum Jensen, da det er en
lettere modificering af hans kode fra denne side:
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Problemet opstår på denne side i IE < 7.0:
http://munding-webdesign.dk/Produkter/Model_5(horisontal_foldeud)/

Undermenuerne bliver simpelthen ikke synlige!

Jeg har testet i flg.:

WinXP SP2:
IE7.0, FF1.5.0.9 og Opera9.02 - uden problemer!

Win98:
IE6.0 - her mangler undermenuer ved hover...

Jeg har en mistanke om, at det er en fejl i kaldet til en htc-fil, men jeg
kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg ellers skal gøre det...

Stylesheetet til problemsiden ligger her:
http://munding-webdesign.dk/Produkter/Model_5(horisontal_foldeud)/css/style.css

Håber på snarlig hjælp, da jeg har ikke mindre end 2 "defekte" hjemmesider
nu...!

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-01-07 21:46

Dennis Munding skrev:
> [...]
>

> Jeg har en mistanke om, at det er en fejl i kaldet til en htc-fil, men jeg
> kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg ellers skal gøre det...

Det må det jo være, siden menuen virker som den
skal i for eksempel Firefox.

Da du har indsat behavior-egenskaben på HTML-siden,
mangler du sandsynligvis den korrekte sti fra siden
til den folder, hvor du opbevarer .htc-filen, for
eksempel

<!--[if lt IE 7]>
body {behavior: url(/common/csshover.htc);}
<![endif]-->

som den ser ud hos mig. Bem. også at jeg
har indsat "less than IE 7" - denne browser har ikke
noget besvær med at tolke det "rigtige" stylesheet
korrekt.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-01-07 23:08

Hej Jørgen!
"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mangler du sandsynligvis den korrekte sti fra siden
> til den folder, hvor du opbevarer .htc-filen, for

Det var da det - en lille enkelt (') i slutningen af stien - mere skulle der
ikke til!
Men det ser nu ikke for kønt ud - der skal justeres lidt mere -
undermenuerne fylder hele bredden, hvilket ikke er meningen...

Jeg må have rodet for meget rundt, da jeg kæmpede med at få det til at vise
2 forskellige typer pile (nedad og til højre)...

> [...]
>
> som den ser ud hos mig. Bem. også at jeg
> har indsat "less than IE 7" - denne browser har ikke
> noget besvær med at tolke det "rigtige" stylesheet

Det var jeg så klar over, da det er den (IE7), som jeg har tilpasset koden
i.
Det var først, da jeg fik trukket "museums-genstanden" (Win98) op, at jeg
opdagede den manglende effekt...

Så kan man lære at teste det ordenligt, inden man lægger det på nettet...!

Mange tak for hintet!