Problemer med links
Fra : Kasper Legarth

Dato : 08-01-07 21:39

Hej.
Jeg har et problem.
Hvordan linker man til en zip fil hvis man bruger et af alle de
der webhoteller? Mit tilfælde er det frac.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-07 21:44

Den 08-01-07 21.39 skrev Kasper Legarth følgende:

> Jeg har et problem.
> Hvordan linker man til en zip fil hvis man bruger et af alle de
> der webhoteller? Mit tilfælde er det frac.dk

Så vidt jeg husker, kan du ikke have filer liggende til download hos
Frac.dk, du skal placere dem et andet sted, som det også fremgår at
ovenstående.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Fra : Kasper Legarth

Dato : 09-01-07 14:59

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Okay tak for hjælpen.
Men hvad så hvis jeg finder et sted hvor man godt må have filder til deling?
Kan man så linke til dem når de ligger på samme sever?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-01-07 15:25

Kasper Legarth skrev:

> Men hvad så hvis jeg finder et sted hvor man godt må have filder til deling?
> Kan man så linke til dem når de ligger på samme sever?

Ja.

--
Bertel

Fra : Knud

Dato : 09-01-07 18:15

Hej Kasper.
"Kasper Legarth" <mini.legarth@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har et problem.
> Hvordan linker man til en zip fil hvis man bruger et af alle de
> der webhoteller? Mit tilfælde er det frac.dk

Et af alle de der webhoteller?
På alle webhoteller kan du gøre hvad du har lyst til.
Når du snakker frac.dk- så er det jo bare en gratis parkeringsplads du
bruger.
Gør det ondt at betale for en plads?
Det koster nu ikke så meget, og så kan du lægge en masse zip-filer,
billeder og hvad du ellers ønsker online.
Mvh Knud
--
Som ikke bruger en signatur.
Men nøjes med at reklamere for www.kaben.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-01-07 22:35

Knud skrev:
> Hej Kasper.
> "Kasper Legarth" <mini.legarth@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Et af alle de der webhoteller?
> På alle webhoteller kan du gøre hvad du har lyst til.

Nå ja - alle undtagen frac.dk - spørger lyder netop ikke som om han har
forstået at det er frac.dk som er ret meget anderledes end de fleste.

> Når du snakker frac.dk- så er det jo bare en gratis parkeringsplads du
> bruger.

Det er vel netop ikke _parkerings_plads, da det præcis er al form for
"parkering" de blokerer for?

> Gør det ondt at betale for en plads?

Sikkert ikke, hvis man ved det er nødvendigt.

Surftown (især), b-one, unoeuro osv er udmærkede, ret billige
alternativer til frac.dk, giv en lille smule, og få til gengæld
væsentligt bedre vilkår.

Hvis man giver en tand mere, følger servicen (support) som regel også
med, eksempler kunne være azero.dk, scannet.dk og lignende.

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-01-07 23:46

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev :

>Nå ja - alle undtagen frac.dk - spørger lyder netop ikke som om han har
>forstået at det er frac.dk som er ret meget anderledes end de fleste.

De fleste webhoteller, også betalings-, har betingelser om at de
ikke må bruges som filserver til ting, der ikke vises på
hjemmesiden.

F.eks. fra http://www.unoeuro.com/conditions.php :

»Hensigten med UNOEURO's webhoteller er ikke at fungere som en
ekstern harddisk til lagring af datafiler som zip, mp3, jpg, avi
og lign., men at fungere som en fremvisnings-/salgsplads for
forretningsfolk og private. Det er således ikke tilladt at have
større filarkiver liggende til fri download eller visning uden
forudgående aftale med UNOEURO.«

Og et, der regnes for at være til mere professionelle forbrugere,
er betingelserne ordret de samme.

http://scannet.dk/generelle_regler.asp#Diskplads

Nu er spørgsmålet jo så, hvor store filer, der skal være.

Hvis det ikke er meget store, så kan man med fordel nruge den
hjemmesideplads, der følger med et internetabonnement til lagring
af filer til dowbload og så linke til dem.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-01-07 08:41

Kerim Ellentoft skrev:

> De fleste webhoteller, også betalings-, har betingelser om at de
> ikke må bruges som filserver til ting, der ikke vises på
> hjemmesiden.

Ja, men en fil som man linker til fra hjemmesiden må i den sammenhæng
betragtes som værende "vist" på hjemmesiden.

Mvh

Jesper Brunholm