Mystisk monsterstor radioknap
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-07 14:23

Hej alle

På min søgeside:

   http://bertel.lundhansen.dk/search.htm

opdagede jeg for et par uger siden at designet var gået i
smadder. Det drejer sig om søgefeltet til Eniro. Ved en nærmere
undersøgelse fandt jeg ud af at det er en radioknap der er blevet
måske 100 gange større end normalt. Er der nogen der kan forklare
hvorfor?

Både HTML og CSS validerer (selvom CSS giver nogle advarsler som
jeg vil se på senere).

I Opera ser knappen normal ud, men tager bare en masse plads. I
IE og FF kan man se at knappen er alt for stor.

--
Bertel

Fra : per christoffersen

Dato : 08-01-07 14:37

> [...]
> undersøgelse fandt jeg ud af at det er en radioknap der er blevet
> måske 100 gange større end normalt. Er der nogen der kan forklare

Den button har ID 'Map'.
Dette ID styles i dit CSS (gemt under Googlemap-sektionen af stylesheetet)
til en mega-størrelse.
Det er sikkert noget du har brugt til noget andet, og så har du overset
sammenfaldet.

> Både HTML og CSS validerer (selvom CSS giver nogle advarsler som
> jeg vil se på senere).
>
> I Opera ser knappen normal ud, men tager bare en masse plads. I
> IE og FF kan man se at knappen er alt for stor.

Størrelser på form elementer styles nu engang forskelligt. I denne situation
ser det godt nok ekstremt ude

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-07 16:01

per christoffersen skrev:

> Den button har ID 'Map'.
> Dette ID styles i dit CSS (gemt under Googlemap-sektionen af stylesheetet)
> til en mega-størrelse.

Åh, derfor! Googlemaps var en tilføjelse som jeg har fjernet
igen, så problemet var hurtigt løst.

Tak for hjælpen.

> Størrelser på form elementer styles nu engang forskelligt. I denne situation
> ser det godt nok ekstremt ude

Ja, det er sgu da hjælp til svagtseende der vil noget.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 08-01-07 14:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> I Opera ser knappen normal ud, men tager bare en masse plads. I
> IE og FF kan man se at knappen er alt for stor.

I min FF ser den nu ud ligesom du beskriver for Opera.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-07 14:58

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ved en nærmere undersøgelse fandt jeg ud af at det er en
> radioknap der er blevet måske 100 gange større end normalt.

Det er jo kunst! Selvfølgelig ikke så praktisk på en almindelig
webside, men FF/IE-måden at vise radioknappen på ser da flot ud ;)

Du har fået forklaringen andetsteds - kunne bare ikke dy mig.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin

Dato : 08-01-07 15:14

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det er jo kunst! Selvfølgelig ikke så praktisk på en almindelig
> webside, men FF/IE-måden at vise radioknappen på ser da flot ud ;)

Helt enig - gad vide hvordan den ville se ud i "normal" størrelse, så
kunne den da nok godt se pæn ud :)

Fra : per christoffersen

Dato : 08-01-07 15:22

"Martin" <maa@scandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig - gad vide hvordan den ville se ud i "normal" størrelse, så
> kunne den da nok godt se pæn ud :)

Det ser også rigtig sjovt ud med en check-box, - især når man klikker den
af, så den går fra unchecked til checked.
Jeg prøvede med width/height på 600px. Det giver en anstændig visuel
feedback...

/Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-07 17:11

per christoffersen skrev:

> Det ser også rigtig sjovt ud med en check-box, - især når man
> klikker den af, så den går fra unchecked til checked.

Det var for fristende at lege lidt med de store formular-elementer
- så her er en formular for sjov (to radioknapper, en knap og et
tekstinput i et fieldset):

<http://gyros.dk/usenet/html/sjov.html>

Den vises kun som tiltænkt i Firefox, men IE7 og Opera er ikke helt
ved siden af. Til gengæld har vil det ikke undre mig hvis IE6 og
tidligere går langt i skoven.

Og ja - jeg ved godt at css-koden ikke validerer, men jeg kunne
ikke stå for de runde hjørner.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-01-07 17:36

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:
> <http://gyros.dk/usenet/html/sjov.html>

LOL - du er grum!

Tak for kigget

Jesper Brunholm

Fra : Martin

Dato : 08-01-07 17:37

> [...]
> tidligere går langt i skoven.
>
> Og ja - jeg ved godt at css-koden ikke validerer, men jeg kunne

Hmmm... det kunne måske nok bruges til noget seriøst en dag....
Men nu meget sødt :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-01-07 17:46

Den 08-01-07 17.11 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> <http://gyros.dk/usenet/html/sjov.html>

Sidst troede jeg, det var fordi, din server var nede, men da jeg stadig
ikke kan komme ind på dine sider, prøvede jeg lige via en proxy, og det
lykkedes fint. Det ser ud som om, der ikke kan routes til din server i
Tyskland via min TDC-forbindelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Martin

Dato : 08-01-07 17:54

www.opendns.org :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-07 22:53

Martin skrev:

> [...]

Hm - det er jo ikke godt.

> www.opendns.org :)

Er der noget jeg bør vide om den tjeneste?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin

Dato : 10-01-07 13:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hm - det er jo ikke godt.

> Er der noget jeg bør vide om den tjeneste?

Ikke andet end den kan bruges som alternativ DNS - istedet for TDC,
Cybercity's osv osv... Så får man alle de sider som pågældende har lukket

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-01-07 21:34

Den 10-01-07 13.40 skrev Martin følgende:

> Ikke andet end den kan bruges som alternativ DNS - istedet for TDC,
> Cybercity's osv osv... Så får man alle de sider som pågældende har lukket

Mit problem med at nå frem til Jens' side er ikke et dns-problem, men et
routing-problem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-01-07 06:10

Kim Ludvigsen wrote:

> Mit problem med at nå frem til Jens' side er ikke et dns-problem, men et
> routing-problem.

Apropos knappen(subj), tror du der er nogen, der har trykket på denne knap?
<http://turnofftheinternet.com/>

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-01-07 06:31

On Thu, 11 Jan 2007 06:09:40 +0100, Stig Johansen
<stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote:

>Apropos knappen(subj), tror du der er nogen, der har trykket på denne knap?
><http://turnofftheinternet.com/>

"You have now safely shutdown the Internet."

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-01-07 05:49

Jørn Andersen wrote:

> "You have now safely shutdown the Internet."

Damn, så ER det derfor Kim ikke kan komme ind på Jens's side.

Stig Johansen