min indexside rettes fra asp til php?
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-01-07 22:32

Hej måske er der en her der kan forklare hvorfor min index.asp (gemt med -
Gem som ASP)
den ændres af Frontpage2003 til at hedde index.php ved udgivelse af
websted??

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 24-01-07 10:05

Det er fordi default på webstedet er index.php. FP omdøber automatisk
den locale default side til hvad serveren kræver.
Kontakt din udbyder om at blive flyttet til en ASP løsning, hvis de
tilbyder det.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 24-01-07 10:27

Hej Jens Peter
Tak for dette svar

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 24-01-07 15:28

Fandt selv svaret
Funktioner - redigeringsprogrammer - udvælge PHP og klikke på slette X i
vinduets øverste ramme

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 24-01-07 15:25

Hej Jens Peter
Jeg har nu fået svar fra one.com, og de skriver;
Citat:
"Serveren kan ikke omdøbe filerne ved udgivelse,
hvis dine filer bliver omdøbt må det være
på din komputer."

Alle vores servere understøtter ASP.
Citat slut.

Så er det jeg spørger mig selv - efter at have søgt højt og lavt i hjælp og
på nettet - Kan man sætte filtypen i FP 2003 til at ignorere PHP, og sætte
eksempelvis ASP som default?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 25-01-07 14:58

Det er også korrekt. som sagt er det FP der gør det.
Fremgangsmåden er sådan her når du udgiver i FP2003
Spørg efter liste over serverens "default" sider (eks. default.htm,
default.asp, default.aspx).
Er den lokale "default" side i listen foretages intet. Ellers omdøbes
den lokale side som følger:
Første navn på listen hvor endelsen (htm, asp, php osv) passer vælges.
Hvis endelsen ikke passer med nogen på listen vælges altid den første
på listen.
At geninstallere FP Extensions har ingen indflydelse på hvad serveren
godtager som default side. Dette er sat på selve serveren.

On Wed, 24 Jan 2007 15:24:37 +0100, John Senius-Jørgensen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 24-01-07 17:26

SUK.
Var desværre for hurtig til at tro at jeg havde løsningen. Det hjalp heller
ikke at opdatere (geninstallere) Serextentions på serveren.
Så nu er jeg virkelig på herrens mark!! ?
Er der nogen der har nogle forslag?