Hjælp til at uploade til database!!!
Fra : Christian Itzchaky L~

Dato : 20-01-07 00:13

Hej...

Nu har jeg brugt nogle dage på at sætte mig ind i ASP og acces
databaser ... og det har altsammen virket lige ind til nu...(!)

Jeg følger den tutorial (ASP) der er på html.dk, og hele lektion
19 er der ingen problemer med... men når jeg skal prøve at
efterligne
lektion 20 ( http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20asp ),
hvor man lærer at uploade til en acces database, går alt i
"kage"...

Jeg har lavet oprettet en database med tabellen personer.. den
har jeg placeret i /scripts/database.mdb.
Jeg har lavet ASP siden med denne kode:

<title>Indsætte data i databasen</title>
<head>
</head>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../scripts/database.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sætning opbygges
strSQL = "Insert into personer ("

strSQL = strSQL & "Fornavn, "
strSQL = strSQL & "Efternavn, "
strSQL = strSQL & "Telefon, "
strSQL = strSQL & "Foedselsdato) "

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & "'Fætter', "
strSQL = strSQL & "'Guf', "
strSQL = strSQL & "'99887766', "
strSQL = strSQL & "'20-04-1964')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
<h1>Databasen er opdateret!</h1>

(Undskyld at jeg satte koden direkte ind.. linket virkede ikke..)
..

Som sagt så virker det ikke ... se selv på
asp.tumlerummet.dk/indsaet.asp

PS. HJÆLP!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 20-01-07 00:59

"Christian Itzchaky Larsen" <itzchaky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Nu har jeg brugt nogle dage på at sætte mig ind i ASP og acces
> databaser ... og det har altsammen virket lige ind til nu...(!)

Hej Christian

Du skal i internet.webdesign.ASP gruppen for at få svar på dit spørgsmål,
men jeg fik lige en tanke... Hvis du har Surftown som udbyder, så er alle
deres databaser nede i denne weekend, fordi de er ved at opgradere.

Hilsen Eva

Fra : Ulrik Friis

Dato : 21-01-07 20:46

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> wrote in message
Hvis du har Surftown som udbyder, så er alle
> deres databaser nede i denne weekend, fordi de er ved at opgradere.
>
> Hilsen Eva
Hej Eva,

Når man lægger en Access database op på en webserver, er den ikke afhængig
af "databaseservere" i bred forstand. Access databasen "køres" af en driver
på webserveren, som gør den operativ på webstedet.

Hvis man bruger FP til at uploade databasen, skal man placere databasen i en
mappe med navnet fpdb. Samtidig laver FP de nødvendige connections mellem
webserveren og databasen. Man behøver ikke vide noget om asp for at få det
til at fungere. Det forudsætter dog, at der er installeret FP server
extensions på en Windows IIS og serveren skal have sat rettigheder til at
afvikle asp scripts.

mvh
Ulrik