popup-vindue i FP
Fra : Mette

Dato : 17-01-07 11:09

Hej gruppe,

Jeg sidder og bakser med at lave et popup-vindue til supplerende
oplysninger, der skal kunne åbnes i en html-side af de besøgende ved at
klikke på et link, og så kunne lukkes igen, når man er færdig med at læse.
Det skal kunne bruges af alle, både med og uden java. Vinduet skal være
480x600, ligesom de gamle browsere.

1) er der nogen der kender en stump kode, der er lige til at sætte ind? De
links jeg har fundet på nettet forudsætter tilsyneladende, at alle har java
slået til.

2) kan man linke til en txt-fil i notepad, som ligger på serveren, eller
skal det være en ny html-side?

Tak på forhånd for al hjælp
mvh
Mette

Fra : Viggo

Dato : 17-01-07 13:10

"Mette" <invalid@invalid,com> skrev i en meddelelse
> [...]
> java slået til.
>
> 2) kan man linke til en txt-fil i notepad, som ligger på serveren, eller

&nbsp;</b><!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><a href="din_side.htm"
target="popup" onclick=
"window.open('','popup', 'width=600,height=480,left=50,top=50,'

Ovenstående bruger jeg - med andre sidestørrelser - på www.servas.dk - p.t.
i "Servas-komsammen...."

--

Venlig hilsen
Viggo

Fra : Mette

Dato : 17-01-07 21:09

Hej Viggo,
Tak for svaret -- det var jo nemt, når man bare får det ind med skeer

mvh
Mette

Fra : Anders Pedersen

Dato : 18-01-07 05:09

Mette wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej Viggo,
> Tak for svaret -- det var jo nemt, når man bare får det ind med skeer

> [...]
Hej og undskyld jeg ligger springer ind i dette indlæg!

Jeg kan se, at på Viggo´s hjemmeside www.servas.dk har han lavet sin side
"variabel" og det er lige det jeg søger hjælp til at gøre. Jeg har for nogle
dage siden oprettet et indlæg hvor jeg søgte lidt hjælp til at gøre min
index-side variabel.
Linket til mit indlæg
er:http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_frontpage/Default
..asp?messageid=%3C45a65a16%240%2449209%2414726298%40news.sunsite.dk%3E

jeg håber lige at Viggo lige gider hjælpe mig, så jeg kan få min
index/startside gjort variabel.

på forhånd tak.

Mv
Anders Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Viggo

Dato : 18-01-07 17:49

"Anders Pedersen" <anders-pedersen@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .asp?messageid=%3C45a65a16%240%2449209%2414726298%40news.sunsite.dk%3E
>
> jeg håber lige at Viggo lige gider hjælpe mig, så jeg kan få min

Jeg er ikke nogen ørn til hjemmesider, men vil da gerne hjælpe, men jeg ved
ikke helt, hvad du mener.
Min popup-killer forhindrer din popup-side i at komme frem - og sådan en har
de fleste nok - så jeg kan ikke se, hvad der er galt. Siden ser pæn ud uden
overlapninger.
Men send en email, hvor du skærer det ud i pap - så skal jeg prøve at finde
ud af, hvad jeg har gjort på www.servas.dk

--

Venlig hilsen
Viggo