Civile MC-betjente
Fra : Christian Stidsen

Dato : 27-06-01 22:25

Her til aften så jeg en MC-betjent på en rød
BMW-en-eller-anden-ældre-model-i-stil-med-dem-hæren-bruger.
Han havde godt nok hvid hjelm og distinktioner på skuldrene - men ikke noget
firmanavn på ryggen.

Er det noget der er almindeligt, at de sådan tøffer rundt på civile cykler ?

Til almen orientering kan det nævnes, at han blev set i Esbjerg!

M.v.h.

Christian

--
FZS600

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 27-06-01 23:21

Mig bekendt er dette ikke normalt, men jeg så på et tidspunkt, i nyhederne,
at politiet havde lånt/anskaffet nogle mindre civile motorcykler.
Årsagen til dette var at de ville unge knallertbøller/tyve til livs, og de
kunne ikke følge dem på de store reklamecykler, når knallertbøllerne kørte
ind på små stier.
Disse betjent skulle netop køre i civil eller mindre opsigtsvækkende tøj
således at det var lettere at komme tæt på bøllerne uden at blive "opdaget".
Det kan være det er en af dem du kar set.
mvh Jacob

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-06-01 06:28

Politiet har adskillige civile cykler.
I Kbh er der da et par BMWér, hvor den ene er blå, så de har bygget
udrykningsblinket ind i kåben så den ikke kan ses.
Men de har nogle stykker.

mvh

Thomas
Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hdm4a$q9l$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Torben Andersen

Dato : 28-06-01 06:45

Hej
I Randers så jeg en panser på en BMW 100 GS off-roader som var lilla, det
eneste der viste at det var en politimc var to små blå lygter på
styrtbøjlen. Han havde heller ikke sort lædertøj på, men godt nok den
normale bmw klap hjelm.
Torben

Fra : Peter

Dato : 28-06-01 10:16

> [...]
> eneste der viste at det var en politimc var to små blå lygter på
> styrtbøjlen. Han havde heller ikke sort lædertøj på, men godt nok den

He he vores arbejdsdreng her på arbejde har fået nuppet hans udstødning på
hans EU45 af ham ;)
Han har bare været effektiv... (godt eller skidt ?)

Sniger, med det civile tøj... (måske har jeg da engang måske hilst på ham..)

Peter
XJ600S Diversion '93 (som ikke har mødt ham endnu!)

Fra : Gundersen

Dato : 28-06-01 17:47

Hej

> [...]
> eneste der viste at det var en politimc var to små blå lygter på
> styrtbøjlen. Han havde heller ikke sort lædertøj på, men godt nok den

Jeg arbjder selv i Randers, og køre til og fra Randers hver dag!
De har kørt med 2 stk, af de civile mc'er i en måneds tid nu! Den føste uge de
kørte stoppede de 151knallerter og scootere, i Randers bare! Sygt ik? (De var
alle ulovlige vel og mærket)

Jeg blev selv stoppet i Ebeltoft på min Neo's med en fart pænt over de tillatte
30, og mistede der med mit elskede Polini Tun! =(

Sur røv!

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Lovlig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-06-01 08:10

Jeg blev for et par år siden stoppet på motorvejen ved Horsens, af en
metallic rød BMW K100 (eller 1100, jeg kender ikke helt modelbetegnelser på
BMW). Rød styrthjelm og blå og rød dragt. Så ham overhalede jeg med stor
fart, hilste på ham. Hvorefter han satte efter mig, og det var ikke for at
"lege". Efter et godt stykke blev jeg vinket ind. Og så ville han gerne vise
mig et stykke videofilm, med mig som hovedperson. Han sagde dog at jeg kørte
pænt, bare alt for stærkt. Surt.

Det kan være den du har set, så den er god nok.

--
Mvh.
Henrik (som aldrig kører om kap med røde BMW'er længere)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Thomas Makro

Dato : 28-06-01 10:29

On Thu, 28 Jun 2001 09:10:21 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrotE:

> [...]
>pænt, bare alt for stærkt. Surt.
>
>Det kan være den du har set, så den er god nok.

De 'undercover' politi-MCere jeg har set, har haft det til fælles, at
der gik gik en spiralledning mellem hjelm og MC, som i nogle tilfælde
har været holdt ind til kroppen, så den er svær at få øje på.
Ligeledes har der været en antenne bagpå, som man tydeligt kan se, før
man overhaler.
Sååeeh... hold øjnene åbne

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-06-01 16:29

Thomas Makro wrote:

> [...]
> har været holdt ind til kroppen, så den er svær at få øje på.
> Ligeledes har der været en antenne bagpå, som man tydeligt kan se, før

Eller som sidste til Mosten raceday. Nord for Randers holdt der en sort BMW med
sidevogn, sammmen med en herre der var klædt i sort læder og det hele. Med i
sidevognen havde han treben og laser.

Ib Jakobsen
senator@post.tele.dk

Flying with ISDN. Almost as fast as the rabbits.

Fra : Kai

Dato : 28-06-01 22:47

Jeg har mødt en tilsvarende MC civil mc også en ældre rød BMW og vi
"talte" sammen, så pas på.

mvh Kai

Fra : Børsen

Dato : 29-06-01 22:11

Jeg havde den oplevelse at se en kvinde i bil ramme en MC (rød BMW med
antenne) Hun var meget ked af det, da det viste sig, at dt var en
civilbetjent. ½ min senere kom en "reklamevogn" med blink, for at hjælpe
deres kollega. Det var både hen over cykelsti og det hele.

Min konklusion 1: Der er også civile MCbetjente på Frederiksberg.

Min konklusion 2: At dømme på den unge dames udtryk, så er det ikke morsomt
at fejlbedømme en MCs hastighed, når man skal svinge venstre. At det var en
betjent, tror jeg ikke gjorde det nemmere.

Kim
GSF 600 S

Fra : Kenneth

Dato : 01-07-01 11:55

> [...]
en
> betjent, tror jeg ikke gjorde det nemmere.

Hehe, mon hun påstår at "det var også fordi han kørte aaalt for hurtigt, han
var der nemlig ikke 1/2 sekund får da hun kiggede den vej" :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : RpR

Dato : 30-06-01 02:31

> [...]
?

> Til almen orientering kan det nævnes, at han blev set i Esbjerg!

Der kører to af slagsen her på Als, og de er der primært på grund af
knallerter / scootere.
Men de er nådesløse. Du bliver stoppet, selvom du kører 30km/t. De stopper
alle de ser :/

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com