E-Mail
webnoob 5265
Agent 4.2, stadig problem med personas
Fra : tlaursen_privatFJERN~

Dato : 06-02-07 11:27

Hej gruppe!

Jeg har tidligere skrevet om dette, da jeg opgraderede fra Agent 3.0
til 4.0. Med nyeste Agent 4.2 er problemet stadig uløst.

Jeg har oprettet 2 personas: En kun til e-mail og en kun til usenet.
De bliver også brugt af Agent, når jeg opretter en e-mail eller et
indlæg til en nyhedsgruppe. Alle felter udfyldes automatisk og korrekt
i overensstemmelse med personas bortset fra FROM-feltet. Det står
altid tomt, så jeg hver eneste gang skal udfylde det manuelt.

Det kan vel ikke være meningen? Afsenderadressen er en del af
personas. Er der nogen, der har en ide om, hvad der er galt, vil jeg
blive glad for at høre om det.

På forhånd tak

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.

Fra : Frank Andersen

Dato : 06-02-07 16:59

Hej

Prøv at kigge i Tools->Options->Posting Messages->Personas.

I feltet personas skal der under Name stå navnet på den personas, der
bruges. I Address din email-adresse og Allowed message type skal der stå
email, når den bruges til email og Usenet/Usenet email replies, når den
bruges til Usenet. Du kan sagtens bruge samme adresse til alle tre
kategorier.

I default personas kan Du sætte den persona, Du vil bruge til den valgte
funktion. I mit tilfælde står der newsguy@ab-bolignetDOTdk i usenet og
usenet email reply og en anden persona for email. Jeg har 7 personas, og
der skal være en linie for hver i personas.

Det klarer for mit vedkommende problemet med From adressen. Håber det er
en hjælp.

Mvh. Frank

--

Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : tlaursen_privatFJERN~

Dato : 08-02-07 09:58

Tak for svaret.

Har du oplevet samme problem som mig, eller virkede det med det samme?

Jeg havde lavet mine personas præcis som du beskriver, men det virker
bare ikke.

From-feltet udfyldes ikke automatisk med informationerne fra den
pågældende persona. Alt andet fungerer fint.

Det virker besynderligt, at Agent kan finde ud af bruge de rigtige
Signature og Filing-værdier, men ignorerer From-feltet.

Jeg kan kun få From-feltet udfyldt automatisk ved at overstyre
Persona-indstillingerne: Højreklik på en folder og vælg Folder
Properties. Herefter Posting Messages > Custom Fields > From > Edit...

Det kan bruges i undtagelsestilfælde, ikke som en generel indstilling.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.

Fra : Frank Andersen

Dato : 16-02-07 14:55

Jeg mener, jeg havde lidt problemer i starten. Jeg har prøvet at lede
efter en løsning, men ikke fundet den. Det er for længe siden til at jeg
kan huske, hvad der fik mit til at virke.

Mvh. Frank

--

Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'