Agent viser koder for danske bogst.
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-01-07 11:28

Agent newsreader er begyndt at vise koder for danske bogstaver,
hvor er indstillingen for dette ?
Jeg synes ikke den har gjort det før.
Version 4.1/32 1088
mvh Ebbe

Fra : L.E.P.

Dato : 23-01-07 12:22

Tue, 23 Jan 2007 11:27:42 +0100, skrev Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> :

>Agent newsreader er begyndt at vise koder for danske bogstaver,
>hvor er indstillingen for dette ?
>Jeg synes ikke den har gjort det før.
>Version 4.1/32 1088
>mvh Ebbe

I version 3:

Tools > Options > Languages.

Det er nok her der er noget der skal rettes.

Hilsen Lars

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-01-07 13:55

On Tue, 23 Jan 2007 12:22:16 +0100, L.E.P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

> [...]
>
>I version 3:
>
>Tools > Options > Languages.
>
>Det er nok her der er noget der skal rettes.

Her er min opsætning, den har jeg altid brugt, og det er først nu
den er begyndt at lave brok
mvh Ebbe
Code page: western europe (codepage 1252)
send usenet as: western strict 8859-1 (us-ascii, ISO-8859-1
send email as: western strict 8859-1 (us-ascii, ISO-8859-1
default charset: latin1: western europe (ISO-8859-1)
spell checker: none
usenet text: 7bit/8bit < mime headers
email text 7bit/8bit < mime headers

Fra : L.E.P.

Dato : 23-01-07 16:34

Tue, 23 Jan 2007 13:55:20 +0100, skrev Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> :

>default charset: latin1: western europe (ISO-8859-1)

Prøv at lave ovenstående om til "ASCII(us-ascii)"

Det er det eneste sted hvor der er forskel på din og min opsætning.

Hilsen Lars

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-01-07 19:07

On Tue, 23 Jan 2007 16:33:53 +0100, L.E.P.
> [...]

>Prøv at lave ovenstående om til "ASCII(us-ascii)"
>
>Det er det eneste sted hvor der er forskel på din og min opsætning.

Hej Lars, tak for tipset, men der er også lige kommet en løsning,
som er meget enkel CTRL+R og den virker, men jeg kan da også
prøve din fidus. Vi bliver nok aldrig for dygtige
mvh Ebbe

Fra : Per Hansen

Dato : 23-01-07 15:03

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> mentioned this

> Agent newsreader er begyndt at vise koder for danske bogstaver,
> hvor er indstillingen for dette ?
> Jeg synes ikke den har gjort det før.
> Version 4.1/32 1088
> mvh Ebbe

Det er fordi at posterne ikke har sørget for at få rettet indstilningen
i deres nye newsprogrammer til "western europe" når de skriver en besked.
Så dukker der noget noget op med underlige tegn frem for bogstaver hos
en masse andre, som eks dig og mig. Jeg oplever selv det samme med de
underlige skriftegn med Xnews.
Jeg ignorer typisk de folk der ikke har sørget for at få ændret deres
indstilninger til "western europe", for jeg orker ikke at sidde og skal
gætte mig til hvad de har skrevet.

--
Per Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-07 15:09

Ebbe Hansen skrev:

> Agent newsreader er begyndt at vise koder for danske bogstaver,
> hvor er indstillingen for dette ?

Prøv at trykke Ctrl-R.

--
Bertel

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-01-07 16:13

Mange tak, det er jo det rene trylleri.
mvh Ebbe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-07 17:17

Ebbe Hansen skrev:

> Mange tak, det er jo det rene trylleri.

Det skifter mellem normal visning og rå visning hvor man altså
ser hvordan et indlæg reelt ser ud uden at diverse koder bliver
oversat. Da jeg brugte Agent, generede det mig engang imellem at
jeg kom til at aktivere Ctrl-R ved et uheld. Derfor satte jeg det
tilsvarende ikon op på værktøjsbjælken selv om jeg egentlig ikke
skulle bruge det. Men det bliver hvidt hvis "raw mode" er
aktiveret, og så opdagede jeg det.

Jeg har gjort noget lignende i Dialog som jeg bruger nu.

--
Bertel