Søger: Et news program med nntp-posting-ho~
Fra : Per Hansen

Dato : 22-01-07 14:06

Kender nogen til en news program, hvor det er mugligt at lave en kill
på nntp-posting-host istedet for de gammeldags funtioner der er typisk
for news programmerne idag ?
Jeg har prøvet en del forskellige programmer igennem, men ingen af dem
understytter kill på nntp-posting-host, som er den mest effektive kill man
kan lave på spammere og sporgere.

Sporger:
En person der poster tusinvis af ligegyldige postninger til en gruppe
for at gøre det umugligt at læse beskederne i gruppen.

--
Per Hansen

Fra : Holst

Dato : 22-01-07 14:17

Per Hansen wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet en del forskellige programmer igennem, men ingen af dem
> understytter kill på nntp-posting-host, som er den mest effektive kill man

Jeg er overbevist om, at gnus kan.

På min Amiga brugte jeg NewsRog, som helt næsten også helt sikkert kunne
filterere på dette, men det program er næppe til meget hjælp for dig.

Fra : Per Hansen

Dato : 22-01-07 15:32

Holst <newsnov06@shelter.dk> mentioned this

> Jeg er overbevist om, at gnus kan.
>
> På min Amiga brugte jeg NewsRog, som helt næsten også helt sikkert
> kunne filterere på dette, men det program er næppe til meget hjælp for
> dig.

Tror du monstro der findes noget over i proxy stilen der kan ?
Fant godt nok et gammelt kaldet N-Filter, men den bryder sig
ikke om Win32 systemer.

--
Per Hansen

Fra : Holst

Dato : 22-01-07 15:55

Per Hansen wrote:

> Tror du monstro der findes noget over i proxy stilen der kan ?

Jeg må indrømme, at jeg ikke ved, hvad "proxy stilen" betyder, men det
gør andre måske.

Mit bedste bud er helt klart gnus, som jeg næsten er overbevist om kan
klare opgaven.

Fra : Per Hansen

Dato : 22-01-07 15:59

> [...]

> gør andre måske.
>
> Mit bedste bud er helt klart gnus, som jeg næsten er overbevist om kan

Prøver at kigge på det, men hvis andre kender til news proxy programmer
med killfilter mugligheder, må de gerne give et prej.

--
Per Hansen

Fra : Carl Drud

Dato : 22-01-07 17:40

Per Hansen wrote:

> Prøver at kigge på det, men hvis andre kender til news proxy programmer
> med killfilter mugligheder, må de gerne give et prej.

Jeg mener da XNews kan det du søger.

Carl

Fra : Dino

Dato : 22-01-07 18:49

Den 22-1 2007 skrev Carl Drud i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg mener da XNews kan det du søger.

Fra version 5.01.09:

+ Yes, Virginia, you can now score on non-standard headers such as
NNTP-Posting-Host. By non standard headers, I mean those that are NOT
included in XOVER). As with everything Xnews, there are caveats:

1) Your server must support the XHDR command. As I understand it, most
do. However, some servers (e.g., Typhoon) only support the standard XOVER
headers, so you still can't score on anything other than the standard
headers (subject, from, message-id, lines, xref, and now, bytes).

2) It takes time to download those extra headers.

3) I don't save them in storage, so if you have ScoreStoredArticles=1,
scores with non standard headers will not work on stored headers.

4) If you edit the score file while a group is opened and add one or more
non-standard headers, those scores will not take effect til next time you
open the group.

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : @

Dato : 22-01-07 22:46

On Mon, 22 Jan 2007 13:06:05 GMT, Per Hansen
<onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

>Kender nogen til en news program, hvor det er mugligt at lave en kill
>på nntp-posting-host istedet for de gammeldags funtioner der er typisk
>for news programmerne idag ?

<<
http://www.warezfaq.com/dealing_with_sporge.htm
Various filters can be used in your newsreader to deal with the
floods, but the best all-around method to filter-out this static is a
little freeware program called NewsProxy by Mark Burkely and Glen
Harmon. It is also called NFilter
<<

X-news + Hamster måske

/Albert Camus/

Fra : Per Hansen

Dato : 23-01-07 14:48

"@" <1[at]invalid.net> mentioned this

> [...]
> floods, but the best all-around method to filter-out this static is a
> little freeware program called NewsProxy by Mark Burkely and Glen

Kender NFilter, men det bryder sig ikke om Win32 som XP kører under, der
skal man tilbage til de gamle Win-95 og 98 dage, da Win16 var "the thing"

Jeg har også snakket lidt frem og tilbage med Usenetserver om kill på
nntp-posting-host, de supporter ikke den funktion når man gør xover.
De vil kun give de gammeldags metoder som langt de fleste kun vil give.
Så det er skrup umugligt at gøre kill på nntp-posting-host hos dem.

Faens, man burde have regnet med lidt flere mugligheder når man bruger
betalingsnews frem for den server at ens udbyder har.

--
Per Hansen

Fra : N_B_DK

Dato : 29-01-07 07:29

In news:72car257tpsq939u628267iq05oj6nu712@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> X-news + Hamster måske

Hamster alene kan gøre det.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 29-01-07 07:28

In news:Xns98C08F724D6E7fllsemail@208.49.80.188,
Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> typed:

Kan du nemt gøre med hamster news server

--
MVH.
N_B_DK