Google's kalender med sms-påmindelser
Fra : Jan

Dato : 21-01-07 11:47

Google's kalender (web-kalender) har en funktionalitet, hvor man kan få en
'påmindelse' når en begivenhed indtræffer (f.eks. en fødselsdag). Man har
muligheden for at få påmindelsen via en mail eller en sms. Jeg har et
spørgsmål vedr. sidstnævnte, altså sms-muligheden. Jeg synes det er
tæske-smart. Men mit spørgsmål er, om det kan passe at det er gratis? Inde
under indstillinger/opsætning (hvor ens mobiltelefonnumme registreres) står
der intet om at det koster noget. Det må da være dyrt for Google at skulle
sende millionvis af sms afsted?

Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er
gratis?

mvh Jan

Fra : Erling S.

Dato : 21-01-07 12:04

Jan skrev:
> [...]
> sende millionvis af sms afsted?
>
> Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er

Hej.
Jeg har brug det et stykke tid og er ikke blevet trukket for noget på
min tlf-regning.
Google skriver selv følgende:
"Er det gratis at modtage SMS?

Dit teleselskab kan debitere dig for de SMS-meddelelser, du modtager.
Hvis du har spørgsmål til taksten, kan du kontakte din mobiludbyder for
at få svar."

På et eller andet tidspunkt er det ikke usandsynligt, at det kommer til
at koste noget.
Msn's tjenster med sms koster jo 1 kr. pr. sms i dag, så vidt jeg er
orienteret.

/Erling

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 13:12

"Jan" <jan@ingenspamtilmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle sende millionvis af sms afsted?
>
> Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er

Den ER gratis, men når du nu er blevet afhængig af skidtet, så indfører de
sikkert betaling :)
Mvh Tommy

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-01-07 13:23

"Jan" <jan@ingenspamtilmig.dk> skrev i en meddelelse

> Det må da være dyrt for Google at skulle sende millionvis af sms afsted?

De har nok "fri" sms for 100 kr. mdr.

> Har du kendskab til denne sms-funktionaltet, herunder om det vitterlig er
> gratis?

Ja, det er gratis, men din mobil har vel også kalender og "påmindelse",
ganske gratis!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Jan

Dato : 21-01-07 17:36

"Leif Langgaard" skrev:
> Ja, det er gratis, men din mobil har vel også kalender og "påmindelse",
> ganske gratis!

Jo, men nu er Google kalenderen lidt mere anvendelig som "primær kalender",
set i forhold til mobilen (indtastning, registrering, deling af kalender
m.v.).

Fra : KS

Dato : 21-01-07 21:37

> Jo, men nu er Google kalenderen lidt mere anvendelig som "primær
> kalender", set i forhold til mobilen (indtastning, registrering, deling af
> kalender m.v.).

Kan du ikke bruge din mobiltelefon og så synkronisere den med Outlook af og
til.?
Kalenderfunktionen her er udmærket, synes jeg.
Den metode bruger jeg, og det fungere ok.

//KnudS

Fra : Preben

Dato : 21-01-07 21:52

En helt anden løsning kunne være at anvende internetsynkronisering med
f.eks. zyb.com som er gratis (i almindelig udgave).

Så har du automatisk backup af hele din telefon's kalender og kontakter.
Det er faktisk ret smart og så er du også sikret mod tab af telefon!
Mine telefonnumre er i hvert fald vigtigere for mig end min telefon -
set nu jeg taber den i vandet eller den bliver stjålet.

Nå, men det var lige et sidespring, men så kan du jo anvende din telefon
som alarmerings-værktøj som andre også foreslår.

Det kræver dog at din telefon understøtter internetsynkronisering, men
det gør de fleste moderne telefoner (indenfor de seneste 2 år og hvor
der er kalenderfunktion).

Fra : Morten Bowman

Dato : 21-01-07 22:35

On Sun, 21 Jan 2007 21:52:24 +0100, Preben <64bitNONOSPAMno@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det kræver dog at din telefon understøtter internetsynkronisering, men
>det gør de fleste moderne telefoner (indenfor de seneste 2 år og hvor

Vi mangler bare at kunne synkronisere med Google kalender. Jeg synes ikke
Outlook-løsningen holder mere.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-01-07 23:34

Morten Bowman skrev:

> Vi mangler bare at kunne synkronisere med Google kalender.

Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar fra nettet).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 22-01-07 08:56

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar fra nettet).

Er det automatiseret?
Kan det integreres med emacs-løsninger, calendar og bbdb?
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-01-07 09:28

Brian Elmegaard skrev:

> Er det automatiseret?

Jeg tror næppe at ZYB synkroniserer ens kontakter emd mindre man
trykker på en knap på www, eller vælger at synkronisere fra mobilen.

> Kan det integreres med emacs-løsninger, calendar og bbdb?

Jeg er ikke til emacs, så jeg ved ikke præcis hvad du tænker på, men
ZYB kan hente iCalendar-filer (ICS) fra en url.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-01-07 00:36

On Sun, 21 Jan 2007 22:33:46 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
<klaus@seistrup.dk> wrote:

>Det kan zyb.com (dvs., den kan importere Google-calendar fra nettet

Jep men ikke begge veje
Og så er importering ikke det samme som synkronisering:-

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-01-07 05:54

Morten Bowman skrev:

> Jep men ikke begge veje
> Og så er importering ikke det samme som synkronisering:-

Korrekt. ZYB kan synkronisere med mobilen og importere fra Gmail.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/