Tegneplade fra ALDI
Fra : Annelise Brahtz

Dato : 19-01-07 10:35

Jeg har købt en "Wacom - Volito" tegneplade i ALDI, og installeret den. Jeg
kan ikke komme ind i brugsanvisningen. Photoshop åbnes, og der bedes så om
et "Masterkodeord" - hvad er det, og hvor kan jeg finde det?
En her, der kan hjælpe?

Hilsen
Annelise

Fra : Max

Dato : 19-01-07 10:49

Hej Annelise

> den. Jeg kan ikke komme ind i brugsanvisningen. Photoshop åbnes, og
> der bedes så om et "Masterkodeord" - hvad er det, og hvor kan jeg

Mon ikke det er en PDF fil der skal åbnes med Adobe Reader ?

Mvh Max

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 19-01-07 17:18

Hej "Max"

Det regnede jeg også med. Jeg har Adobe reader installeret - men når jeg
klikker på filen, hopper den automatisk over i Adobe photoshop?

Hilsen
Annelise

Fra : Kent

Dato : 19-01-07 20:39

Annelise Brahtz skrev:

> Det regnede jeg også med. Jeg har Adobe reader installeret - men når jeg
> klikker på filen, hopper den automatisk over i Adobe photoshop?
Så højreklikke du på filen og vælger "åben med", og vælger så
Adobe/Acrobat Reader. Så hak i feltet "udføre altid denne handling"
(eller sådan noget). I fremtiden vil PDF-filer blive åbnet korrekt.

--

Kent

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-01-07 17:54

Max skrev:

>Mon ikke det er en PDF fil der skal åbnes med Adobe Reader ?

kan havde været et bedre valg end skal, da der er flere programmer der kan
åbne pdf-filer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : emj

Dato : 19-01-07 11:51

"Annelise Brahtz" <lise.b@eget hotel.dk> skrev:

>Jeg
>kan ikke komme ind i brugsanvisningen

Hent Acrobat Reader.
http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/readstep2.html
Det er et gratis program, som bør findes på enhver PC.
Programmet er gratis og gør dig i stand til at læse *.pdf-filer.

Hilsen emj

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 19-01-07 17:32

Adobe reader og Acrobat reader kommer jo fra samme sted - og jeg mener, at
Adobe reader er til privat brug, og Acrobat reader er til professionelt
brug? - og at begge behandler PDF-filer? Er jeg forkert på den?

Hilsen
Annelise

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-01-07 17:50

Annelise Brahtz skrev:

>Adobe reader og Acrobat reader kommer jo fra samme sted - og jeg mener, at
>Adobe reader er til privat brug, og Acrobat reader er til professionelt
>brug? - og at begge behandler PDF-filer? Er jeg forkert på den?

Acrobat reader er det gamle navn for programmet, nu til dags hedder det
Adobe reader og er såmænd bare et endnu mere bloated program end acrobat
reader

begge programmer er både til privat og professienelt brug, dog il
professionelle nok vælge Adobe Acrobat hvis det endelig skal være, da det
er beregnet til at lave acrobatfiler og ikke som de to andre programmer
som er til at læse dem (reader)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-01-07 18:37

On 19 Jan 2007 16:49:46 GMT, Ivan V. Klattrup wrote:

> nu til dags hedder det Adobe reader og er såmænd bare et endnu mere
> bloated program

Hvad betyder 'bloated'?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 19-01-07 21:29

Peter Loumann kom med følgende:

> Hvad betyder 'bloated'?

Opblæst, oppustet, for meget af det gode

--
Mvh John

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-01-07 21:31

On Fri, 19 Jan 2007 21:28:44 +0100, -=JF=- wrote:

> Opblæst, oppustet, for meget af det gode

Tak!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-01-07 17:57

emj skrev:

>Hent Acrobat Reader.
>Det er et gratis program, som bør findes på enhver PC.

bare det ikke er på mine pc'er er jeg da egenlig ligeglad

>Programmet er gratis og gør dig i stand til at læse *.pdf-filer.

ligesom foxit reader, der dog ikke er bloatware som adobe reader
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Flemming

Dato : 19-01-07 20:17

Ivan V. Klattrup wrote:

> bare det ikke er på mine pc'er er jeg da egenlig ligeglad

> ligesom foxit reader, der dog ikke er bloatware som adobe reader
> http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Jeg er også gået over til foxit reader (lyder som en anden reklame ,
starter meget hurtiger, og virker bedre... genialt...

Mvh. Flemming

Fra : Carl Drud

Dato : 20-01-07 19:41

Flemming wrote:

> Jeg er også gået over til foxit reader (lyder som en anden reklame ,
> starter meget hurtiger, og virker bedre... genialt...

Den nye Adobe Reader 8.0 er blevet væsentligt hurtigere end tidligere.

Carl