Sunbird - us/dk - kalender væk
Fra : per f andersen

Dato : 17-01-07 19:19

Jeg har været så uforsigtig at installere sunbird 0.4 us. Den har straks
overtget min sunbird 0.3 dk kalender, men den har en udpræget tilbøjelighed
til at gå ned.
Jeg ville så genanvende sunbird 0.3 dk, men nu kan jeg ikke få fat i min
kalenderfil, og hvis jeg eksporterer kalenderen fra us til home.ics, og
importerer i dk giver den mig et tomt vindue, hvor jeg skal vælge en
kalender!
Anyone?

mvh per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-07 19:32

Den 17-01-07 19.19 skrev per f andersen følgende:
> Jeg har været så uforsigtig at installere sunbird 0.4 us. Den har straks
> overtget min sunbird 0.3 dk kalender, men den har en udpræget tilbøjelighed
> til at gå ned.

Hvor i alverden har du fundet Sunbird 0.4?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-01-07 20:16

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Hvor i alverden har du fundet Sunbird 0.4?

Måske
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/calendar/sunbird/nightly/latest-trunk/

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-07 20:36

Den 17-01-07 20.15 skrev Kerim Ellentoft følgende:

> Måske
> http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/calendar/sunbird/nightly/latest-trunk/

Hmm, underligt, at de kalder den for 0.4. Den næste version kommer til
at hedde 0.5. Jeg har desværre ikke noget bud på en løsning af
problemet, men vil blot advare mod, at man installerer alpha-versioner
af programmer, medmindre man er klar over, at det kan give problemer, og
at man derfor har lavet en backup af sine data på forhånd.

Per, du kan evt. spørge i den engelske udviklingsgruppe:

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : per f andersen

Dato : 18-01-07 13:31

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev >
> Per, du kan evt. spørge i den engelske udviklingsgruppe:

Måske ved du hvor sunbird gemmer kalenderoplysninger?
Jeg kan ikke finde dem :(

mvh per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-07 14:23

Den 18-01-07 13.30 skrev per f andersen følgende:

> Måske ved du hvor sunbird gemmer kalenderoplysninger?
> Jeg kan ikke finde dem :(

Hvis du bruger Windows:
Startknappen => Søg => skriv: %appdata%\mozilla => OK
De skulle ligge i en undermappe i mappen Sunbird, men spørgsmålet er, om
filerne er blevet ødelagt af 0.4'eren.

Hvis du kun har standard-kalenderen, ligger dens data vist i filen
storage.sdb og muligvis også i mappen BackupData.

Jeg kommer lige til at tænke på: Hvordan har du prøvet at eksportere
dine data fra 0.4'eren?

Du kan benytte to metoder:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html#eksporterkalender
og
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html#udgivdetmarkerede

Jeg skal dog sige, at jeg har ikke prøvet 0.4-alphaen, så jeg ved ikke,
om den er lavet om mht. eksportfunktionerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : per f andersen

Dato : 24-01-07 14:21

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i> Du kan benytte to metoder:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html#eksporterkalender
> og
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html#udgivdetmarkerede

Ja, så er det lykkedes at importere ved begge metoder fra Sunbird 0.4 us til
0.3 dk.
Problemet var vist, at jeg ikke havde oprettet og aktiveret kalendere i 0.3
dk
Da der ikke lige var umiddelbare fordele ved 0.4 us er jeg gået tilbage til
0.3 dk.

Jeg er lidt irriteret over, at man i ugevisning ikke kan vælge visning af
dagtimer f.eks. fra 8 - 20, men at jeg får hele natten med.

Imidlertid ville jeg hellere bruge Lightning i Thunderbird, da jeg altid har
den åben, men det virker tilsyneladende ikke i Firefox 2.0

mvh per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-07 16:03

Den 24-01-07 14.21 skrev per f andersen følgende:

> Imidlertid ville jeg hellere bruge Lightning i Thunderbird, da jeg altid har
> den åben, men det virker tilsyneladende ikke i Firefox 2.0

Er det Thunderbird 2.0, du tænker på?

I så fald: Får du slet ikke lov at installere Lightning, eller virker
det bare ikke efter installationen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : per f andersen

Dato : 24-01-07 19:35

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> Er det Thunderbird 2.0, du tænker på?
>
> I så fald: Får du slet ikke lov at installere Lightning, eller virker det
> bare ikke efter installationen?

Det er Thunderbird 1.5.0.9 jeg har
Problemet var at jeg ikke kunne gennemskue, at man efter at have valgt
"udvidelsesmoduler" skulle trykke "installer" før den ville vise
xpi-filerne, så jeg skrev filadresse file//:..., hvorefter den ledte med
Firefox 2.0, som ikke ville kendes ved lightning.xpi.
NU er den installeret, men måske lige lovlig simpel?!

mvh per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-01-07 20:11

Den 24-01-07 19.34 skrev per f andersen følgende:

> Firefox 2.0, som ikke ville kendes ved lightning.xpi.
> NU er den installeret, men måske lige lovlig simpel?!

Ja, Lightning har ikke så lang tid på bagen. Det er meningen, den skal
have samme funktioner som Sunbird.

Og vel og mærke ikke som den Sunbird vi kender nu, men fremtidens
Sunbird. Der udvikles en hel del på Sunbird i øjeblikket, fx har Sun
afsat et hold udviklere, fordi man vil bruge Sunbird som kalender sammen
med deres officepakke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.