Mails forsvinder fra Outlook!?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 15-01-07 19:18

I de senere dage er flere mails (tilsyneladende sporløst) forsvundet fra
indbakken - det viser sig i alle tilfælde at være mails, jeg har
besvaret!
Men jeg kan ikke mindes, at det er sket før - og jeg kan ikke finde
nogen 'indstilling', der skulle slette bevsarede mails!!
Har jeg overset noget? (Et par af de forsvundne mails indeholdt bilag,
som altså også er væk!)

[Det drejer sig om 'MS Outlook 2000 (9.0.0.2814)', som kører under
Windows XP]

--
(fjern slet fra mail-adr.)
med venlig hilsen,

Fra : Karina

Dato : 16-01-07 00:42

> [Det drejer sig om 'MS Outlook 2000 (9.0.0.2814)', som kører under
> Windows XP]

Jeg oplevede nøjagtig samme problem i Outlook Express sidste år... Flere
og flere mails forsvandt, og en dag var alle mails i indbakken modtaget
indenfor de seneste (så hut jeg visker) 3-4 måneder væk.

Jeg prøvede alskens ting og sager for at få dem frem igen, men måtte
opgive - jeg skiftede til Thunderbird, som jeg bruger nu. Indtil videre
har jeg ikke mistet mails her (i hvert fald ikke, hvad jeg har opdaget).

Mvh
Karina

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-01-07 01:34

Karina wrote:

> [...]
> opgive - jeg skiftede til Thunderbird, som jeg bruger nu. Indtil videre
> har jeg ikke mistet mails her (i hvert fald ikke, hvad jeg har opdaget).

Ja, faktisk synes jeg også, at her jeg til aften mistede et par stykker, som
jeg *ikke* havde besvaret - det besynderlige er, at jeg i årevis har brugt
(samme version af) Outlook uden at opleve dette!?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-01-07 11:01

Hans Henrik Hansen wrote:

> Ja, faktisk synes jeg også, at her jeg til aften mistede et par stykker,
> som jeg *ikke* havde besvaret - det besynderlige er, at jeg i årevis har
> brugt (samme version af) Outlook uden at opleve dette!?

Nu har jeg kigget meget nøje efter, da jeg netop besvarede en mail: Efter at
have afsendt svaret, kunne jeg stadig se den oprindelige tekst i
'preview'-vinduet (men ikke længere i oversigten i indbakken).
I samme øjeblik, jeg markerede en ny mail, var ethvert spor af den
oprindelig mail pst-væk!

Jeg har nok ikke andet valg end at skifte over til Outlook Express - men det
irriterer mig, bla. fordi jeg vældigt godt kan lide at ha' kalenderen ved
hånden! :(

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Skak

Dato : 16-01-07 11:41

Hans Henrik Hansen formulerede:

> [...]
>
> Jeg har nok ikke andet valg end at skifte over til Outlook Express -
> men det irriterer mig, bla. fordi jeg vældigt godt kan lide at ha'

Mon ikke du et eller andet sted i din opsætning
har noget med "skjul læste meddelelser".
Nu kender jeg ikke Outlook, men probelmet er
nok ikke så stort, for så var der nok ikke mange
firmaer der ville bruge dette mail program.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-01-07 13:03

Skak wrote:

> Mon ikke du et eller andet sted i din opsætning
> har noget med "skjul læste meddelelser".

Det tror jeg ikke: I så fald skulle vel også *alle* mails forsvinde, da jeg
jo har for vane at læse dem! :)
(Ydermere har jeg som sagt ikke ændret 'indstillinger' i la...ang tid!)

> Nu kender jeg ikke Outlook, men probelmet er
> nok ikke så stort, for så var der nok ikke mange
> firmaer der ville bruge dette mail program.

Næh, underligt forekommer det osse mig!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-01-07 14:00

Hans Henrik Hansen skrev:

> Det tror jeg ikke: I så fald skulle vel også *alle* mails
> forsvinde, da jeg jo har for vane at læse dem! :)
> (Ydermere har jeg som sagt ikke ændret 'indstillinger' i la...ang
> tid!)

Prøv alligevel at tjekke dine indstillinger.

> Næh, underligt forekommer det osse mig!

I Outlook Express-gruppen er der nogle gange folk, der har et lignende
problem med indbakken. Svaret er som regel, at det er filen
folders.dbx, der er korrumperet, og at problemet kan løses ved at
slette den. Jeg ved ikke, om noget lignende kan være tilfældet i
Outlook.

--
Jon Stewart: »In this movie there's a lot of fighting and throwing
around. You did it.«

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-01-07 16:28

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er korrumperet, og at problemet kan løses ved at slette den. Jeg ved
> ikke, om noget lignende kan være tilfældet i Outlook.

OK - tak for tippet! Nu vil jeg dog nok i første omgang gi' Outlook Express
en chance! :)

mvh/Hans

Fra : Karina

Dato : 16-01-07 22:17

> [...]
> folders.dbx, der er korrumperet, og at problemet kan løses ved at
> slette den. Jeg ved ikke, om noget lignende kan være tilfældet i

Det var det sidste, jeg prøvede - selvfølgelig med det resultat, at alle
mine mails i indbakken, som stadig lå der, forsvandt og ikke kunne
hentes ind igen. Derefter skiftede jeg til Thunderbird (som i øvrigt
også kan kobles sammen med en kalenderfunktion, hvis man bruger det).

Mvh
Karina

Fra : Carl Drud

Dato : 16-01-07 19:34

Hans Henrik Hansen wrote:

> [...]
> nogen 'indstilling', der skulle slette bevsarede mails!!
> Har jeg overset noget? (Et par af de forsvundne mails indeholdt bilag,

http://support.microsoft.com/kb/q253503/

Carl

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 17-01-07 14:13

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> http://support.microsoft.com/kb/q253503/

Dén artikel ser ud til at rumme 'forklaring' såvel som løsning - tusind
tak!

mvh/Hans

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 16-01-07 22:29

Jeg har oplevet noget lignende i Outlook Express.
Jeg gik ud fra, at det var virus, som ikke blev detekteret.