Sikkerhed i Thunderbird
Fra : Jan Rysz

Dato : 15-01-07 06:50

Hejsa

Jeg undrer mig lige en lille smule. Har nu siddet og tilført alle mine
mailkonti til Thunderbird. Efter endt arbejde, sætter jeg den bare til
at hente mails, hvilket også fungerer fortræffeligt.

Det eneste der nu undrer mig er, at jeg på intet tidspunkt har intastet
nogle af de passwords jeg normalt bruger for at oprette adgang til en
bestemt mailkonto. Hvordan kan det lige lade sig gøre ?

Er det fordi den automatisk tager de info fra Outlook Express (jeg har
bedt den om netop ikke at importerer nogle data ved installationen)?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-07 09:19

Den 15-01-07 06.50 skrev Jan Rysz følgende:

> Er det fordi den automatisk tager de info fra Outlook Express (jeg har
> bedt den om netop ikke at importerer nogle data ved installationen)?

Mit gæt er, at du har glemt, at du har indtastet adgangskoden. Selv hvis
du importerer data fra Outlook Express, skal du af sikkerhedshensyn
indtaste adgangskoden første gang, der hentes mails.

Du kan se det pågældende vindue som det tredje skærmskud på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Jan Rysz

Dato : 15-01-07 19:02

Kim Ludvigsen skrev:

> Mit gæt er, at du har glemt, at du har indtastet adgangskoden. Selv hvis
> du importerer data fra Outlook Express, skal du af sikkerhedshensyn
> indtaste adgangskoden første gang, der hentes mails.

Det har så ikke glemt. Det ved jeg, fordi det er ved 3 forskellige
udbydere jeg har mine konti. Jeg tastede bare kontonavnene, servere og
så var den potte ude. Underligt.

Må dog sige at jeg generelt er meget positiv efter skiftet fra OE, så
koder eller ej. OE stryger fra pc'en snarligt.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jan Rysz

Dato : 15-01-07 19:10

> Det har så ikke glemt. Det ved jeg, fordi det er ved 3 forskellige
> udbydere jeg har mine konti. Jeg tastede bare kontonavnene, servere og
> så var den potte ude. Underligt.

Ja jeg svarer så lige mig selv

Har nu indtastet koderne. Ved ikke hvorfor, men de dukkede op, da jeg
forsøgte at sende mails fra de forskellige konti. Sådan nærmest som de
skulle aktiveres først.

Anyway, nu er det i orden.

Mvh
Jan Rysz