Tråde i nyhedsgrupper i Thunderbird
Fra : Jan Rysz

Dato : 15-01-07 06:36

Jeg har et lille irriterende problem, som nystartet Thunderbird-bruger.

Når jeg vælger en nyhedsgruppe, så er der en af trådene der vises som
udfoldet, hvilket er temmelig irriterende.

Kan det ikke slåes fra på en eller anden måde ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-07 09:22

Den 15-01-07 06.36 skrev Jan Rysz følgende:

> Når jeg vælger en nyhedsgruppe, så er der en af trådene der vises som
> udfoldet, hvilket er temmelig irriterende.

Kun en enkelt af trådene i gruppen? Måske det er denne indstilling, der
driller:
Funktioner => Indstillinger => Avanceret => Husk den sidst valgte
meddelelse. Så vidt jeg husker, vil et flueben her bevirke, at tråden
med den sidst valgte meddelelse åbnes og indlægget markeres.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Jan Rysz

Dato : 15-01-07 19:13

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> meddelelse. Så vidt jeg husker, vil et flueben her bevirke, at tråden
> med den sidst valgte meddelelse åbnes og indlægget markeres.

Nu har jeg slået ovennævnte fra. Det virker dog ikke umiddelbart som om
der er nogen ændring. Det jeg studser lidt over, er at de tråde der
åbnes ikke er nogen jeg har ellers har kigget i. Og det er næsten altid
en temmelig lang tråd, med et par nye indlæg. Og ja, det er kun en tråd
pr. gruppe.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-07 21:30

Den 15-01-07 19.13 skrev Jan Rysz følgende:

> Og ja, det er kun en tråd pr. gruppe.

Jeg har en gang for længe siden læst om en indstilling eller en
udvidelse, der havde med den slags at gøre, men jeg kan ikke huske hvor.
Jeg vender tilbage, hvis hukommelsen bliver bedre.

Og nu spørger jeg måske dumt, men har du prøvet at klappe alle tråde
sammen, inden du forlader en gruppe?
Vis => Tråde => Vis kun første i tråden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyt til og optag fra netradioer med Screamer Radio.

Fra : Jan Rysz

Dato : 15-01-07 22:12

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Og nu spørger jeg måske dumt, men har du prøvet at klappe alle tråde
> sammen, inden du forlader en gruppe?
> Vis => Tråde => Vis kun første i tråden.

Hmm, det ser ud som om det hjalp gevaldigt på det. Jeg prøver at rode
lidt videre med programmet. Som nævnt i den anden tråd, så virker det
meget gennemarbejdet. Handler nok lige så meget om, at jeg lige skal
lære det at kende. Takker foreløbig for hjælpen.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-07 23:39

Den 15-01-07 22.12 skrev Jan Rysz følgende:

> Hmm, det ser ud som om det hjalp gevaldigt på det.

Det var da rart at høre. Vær opmærksom på, at Thunderbird husker dine
indstillinger/valg for hver enkelt gruppe. Så det er ikke nok, at du
klapper trådene sammen i en enkelt gruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : gil

Dato : 15-01-07 22:28

Den 15-01-2007 06:36, skrev Jan Rysz:

> Jeg har et lille irriterende problem, som nystartet Thunderbird-bruger.
>
> Når jeg vælger en nyhedsgruppe, så er der en af trådene der vises som
> udfoldet, hvilket er temmelig irriterende.

--snip--
Hitting the "\" key will close the threads. Now close TB and reopen
it and they should all remain closed. Further, the "*" key will open
them all.
--snip--

--
gil

Fra : Jan Rysz

Dato : 17-01-07 00:03

gil skrev:

> [...]
> Hitting the "\" key will close the threads. Now close TB and reopen
> it and they should all remain closed. Further, the "*" key will open

Jeg kan godt lide at der står "should remain". Så har man ikke lovet for
meget. Den gør stadig skidtet. Konsekvent hver gang jeg åbner programmet
og der er kommet nye indlæg i en gruppe. De fleste af de tråde den åbner
har jeg aldrig læst i og den tager heller ikke udgangspunkt i det
seneste indlæg, da andre tråde med senere indlæg ikke åbnes. Virker lidt
som en programfejl.

Har søgt vidt og bredt, men kan sgutte lige finde noget der ligner på
nettet. Synes ellers jeg har været alle former for indstillinger igennem.

En irriterende fejl, når man bruger grupperne meget. Den får lige et par
uger mere, inklusive en reinstall.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-07 00:32

Den 17-01-07 00.03 skrev Jan Rysz følgende:

> De fleste af de tråde den åbner
> har jeg aldrig læst i og den tager heller ikke udgangspunkt i det
> seneste indlæg, da andre tråde med senere indlæg ikke åbnes. Virker lidt
> som en programfejl.

Hos mig reagerer de forskellige grupper forskelligt, hvilket kunne
antyde, at det er en indstilling (evt. en lukning eller åbning af
grupper via / eller *), men det er ikke noget jeg bider mærke i, fordi ...

> En irriterende fejl, når man bruger grupperne meget. Den får lige et par
> uger mere, inklusive en reinstall.

.... når man bruger grupperne meget, er det meget nemmere at navigere med
tastaturet, og så er det underordnet om trådene er åbne eller lukkede.

Normalt er jeg en musemand, der ikke bryder sig om tastaturgenveje, men
lige netop nyhedsgrupperne læses med 3-6 taster. Én til at hoppe til
næste ulæste meddelelse, en til at markere tråden som læst og en til at
markere gruppen som læst. Hertil kommer mellemrumstasten til at rulle
nedad i en meddelelse, en tast til i sjældne tilfælde at markere et
indlæg som ulæst og en til at svare på indlæg.

Jeg har installeret en udvidelse, der lader mig ændre tastaturgenveje,
så de pågældende taster sidder ved siden af hinanden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : Jan Rysz

Dato : 17-01-07 07:15

> [...]
> nedad i en meddelelse, en tast til i sjældne tilfælde at markere et
> indlæg som ulæst og en til at svare på indlæg.

Ja det kommer jo som du selv siger, an på hvordan man bruger systemet.
Det er nu heller ikke så meget det at den åbner en tråd. Det trælse er,
at den tråd der ofte bliver åbnet, ligger en 2-3 måneder tilbage. Så jeg
skal først lige orienterer mig om hvad der er sket og så scrolle op i
toppen for at begynder læsningen af gruppen.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-07 11:32

Den 17-01-07 07.14 skrev Jan Rysz følgende:

> Ja det kommer jo som du selv siger, an på hvordan man bruger systemet.

Jeg har lige prøvet at bruge musen i stedet for tasterne. Og jeg kan
ikke genskabe dit problem. Når jeg går ind i en gruppe, er den som da
jeg sidst forlod den. Hvis jeg klappede alle tråde sammen, inden jeg
forlod gruppen, er de alle klappet sammen, næste gang, jeg kommer derind
(forudsat "Husk den sidst valgte meddelelse" er slået fra i
indstillingerne). Og hvis jeg efterlader trådene åbne, er de også åbne
næste gang.

> Det er nu heller ikke så meget det at den åbner en tråd. Det trælse er,
> at den tråd der ofte bliver åbnet, ligger en 2-3 måneder tilbage.

Hmm, det lyder specielt. Du kan evt. prøve at spørge i Mozilladanmarks
forum, hvor oversætteren, hansen, måske kan hjælpe med en forklaring.
Forummet: http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : gil

Dato : 15-01-07 22:31

http://wiki.mozilla.org/Thunderbird:Help_Documentation:Keyboard_Shortcuts

--