Hvor finder jeg header specifikationer
Fra : Venter på forår så j~

Dato : 13-01-07 12:44

Hej NG

Hvor finder jeg specifikationerne for headeren i E-mail ?

Jeg får bare fat i en masse "snak" hvis jeg googler.....

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-01-07 13:11

"Venter på forår så jeg kan prøve mit vindror"
<mine-handler|fjern|@sol.dk> skrev :

>Hvor finder jeg specifikationerne for headeren i E-mail ?

I hvilket mailprogram?

Hvis det er i Outlook Express, så {Alt]+[Enter] eller hele den rå
tekst [Ctrl]+[F3].

OE har iøvrigt sin egen nyhedsgruppe, se signatur.
--
Kerim
Bruger du Outlook Express?

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 13-01-07 13:18

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> tekst [Ctrl]+[F3].
>
> OE har iøvrigt sin egen nyhedsgruppe, se signatur.

Næææ............ Jeg tænker nu mere i gennerelle termer.
Er ved at skrive et mail-prg. og ikke alle kan modtage de testmail jeg
sender. Derfor må mit problem det ligge i headeren.

Mvh
Thomas

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-01-07 13:29

"Venter på forår så jeg kan prøve mit vindror"
<mine-handler|fjern|@sol.dk> posting:

>Er ved at skrive et mail-prg. og ikke alle kan modtage de testmail jeg
>sender. Derfor må mit problem det ligge i headeren.

Når de ikke frem, eller kan de ikke læses hos modtageren? Kunne jo
også være, problemet lå i din SMTP-håndtering, så hvis du ikke
allerede har set på den, så er der lidt mere at hygge med
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2821.html

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 13-01-07 14:27

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Mail når frem til f.eks. Gmail.
Men når ikke frem gennem en server på Web10.

Mere ved jeg pt. ikke. Vi er flere om at udvikle på det, og sidder i hver
sin ende af landet.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-01-07 13:18

"Venter på forår så jeg kan prøve mit vindror"
<mine-handler|fjern|@sol.dk> posting:

>Hvor finder jeg specifikationerne for headeren i E-mail ?

De grundlæggende finder du i RFC 2822:
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2822.html

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 13-01-07 13:22

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

>De grundlæggende finder du i RFC 2822:
>http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2822.html

Og RFC 1521/2046 er også relevante at se på
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1521.html
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2046.html

Fra : Carl Drud

Dato : 13-01-07 17:10

Venter på forår så jeg kan prøve mit vindror wrote:

> Hvor finder jeg specifikationerne for headeren i E-mail ?
>
> Jeg får bare fat i en masse "snak" hvis jeg googler.....

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/headers.html

Carl

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 13-01-07 23:39

skrev i en meddelelse news:45a8c61b$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej NG
>
> Hvor finder jeg specifikationerne for headeren i E-mail ?
>
> Jeg får bare fat i en masse "snak" hvis jeg googler.....

Takker for hjælpen

Har prøvet at gå det igennem igen igen igen....
Det kunne se ud som om, at posten ikke kommer igennem en mailgatway. Eller
også bliver den klippet ud at et spamfilter. Det med spamfiltret, skulle dog
ikke rigtigt være et problem, da posten ikke indeholder andet end simpel
tekst. ( Test )
Vi har ikke alle tænkelige strenge med i headeren, så det kan også ligge
der. Det kan være en streng der mangler, for at "alle" gateway's og
mailservere, håndterer posten.
Nogen der er stødt på noget lignende, og har har erfaring i, hvad der kan
stoppe den.

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 14-01-07 13:19

Vi har vist fundet løsningen...