Samme mail-konto på på 2 computere.
Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-01-07 18:56

Hej i gruppen.

Er der en måde at synkronisere mails mellem 2 computere. Problemet er at jeg
har en en stationær og en bærbar, og jeg vil gerne kunne sende og modtage
mails fra samme konto hos Cybercity fra begge computere og samtidig kan se
både sendte og modtagede mail på begge computere.

Der er Windows XP Pro på begge computere, og jeg bruger Outlook på den ene
og Outlook Express på den anden computer, men hvis det ville gøre det
nemmere at bruge enten Outlook eller Outlook Express på begge maskiner så er
det ikke noget problem.

Jeg har en gammel Pentium III maskine som måske kan bruges til noget i den
forbindelse, det må vel være noget med at jeg bruger den som en form for
mailserver.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej omkring hviklet software der
skal bruges og opsætning af systemet.

Ser frem til ar høre fra jer.

M.v.h.
Thomas Hansen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-01-07 19:43

Thomas Hansen skrev:

> Er der en måde at synkronisere mails mellem 2 computere.

Hvis du bruger IMAP som protokol, burde det ikke være noget problem
at læse mail fra flere forskellige maskiner. Jeg tror derimod ikke
at POP3 kan klare den slags (undtaget måske med en IMAP-POP3-gateway).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-01-07 20:57

> [...]
> at læse mail fra flere forskellige maskiner. Jeg tror derimod ikke
> at POP3 kan klare den slags (undtaget måske med en IMAP-POP3-gateway).

Hej Klaus

Ok, jeg skal så have en mailserver kørende der henter og sender via POP3 fra
Cybercity og fra den henter og sender jeg så fra den de to andre computere
via IMAP? Er det rigtigt forstået?

Mvh. Thomas Hansen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-01-07 21:14

Thomas Hansen skrev:

> Ok, jeg skal så have en mailserver kørende der henter og sender
> via POP3 fra Cybercity og fra den henter og sender jeg så fra den
> de to andre computere via IMAP? Er det rigtigt forstået?

Ja, noget i den retning kunne være en løsning. Jeg ved ikke om nogen
udbyder den service, men ellers må man implementere den selv.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-01-07 20:32

"Thomas Hansen" <thansen@FJERN.it.dk> posting:

> [...]
>mails fra samme konto hos Cybercity fra begge computere og samtidig kan se
>både sendte og modtagede mail på begge computere.

Den tynde løsning:

- Undlad at slette hentede fra pop før de er hentet fra begge.
- Besvarede cc'er du automatisk til dig selv og sætter et filter på,
så de ender i en "dem har jeg sendt mappe".

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-01-07 22:44

On 12 jan 2007, Thomas Hansen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ser frem til ar høre fra jer.

Hmmmmm....

Hvad med at få din Cybercity konto til at sende en kopi af alt mail
til en GMail konto, og så POP'e Gmail fra den ene PC?.

Sådan løser jeg en lidt tilsvarende problematik.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen