Stofanet: Problemer med "masse-mails"
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 07-01-07 22:21

Hej.

Jeg har flere gange oplevet et meget besynderligt problem: Jeg har
Stofanet som udbyder, og hvis jeg vil sende en mail til flere modtagere
på én gang, så fejler afsendelsen, hvis der er en stofanet.dk-adresse
blandt modtagerne.

Som sagt har jeg oplevet det selv, min kæreste har også, og nu senest
min far. Jeg kontaktede Stofanets support første gang det skete, men de
kunne ikke give nogen forklaring, og mente, at det måtte være den ene
stofanet-adresse, der var problemer med. Det tror jeg ikke på, dels
fordi jeg nu har set det i tre uafhængige tilfælde, og ikke mindst fordi
mailen slet ikke bliver forsøgt afsendt - fejlbeskeden kommer så snart
jeg trykker "send".

Jeg tror heller ikke, det er et software-problem, for jeg har oplevet
det i både OE og TB.

Er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende og/eller har en forklaring?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

www.mzh.dk

Fra : Else Holm

Dato : 08-01-07 08:53

Mikkel Z. Herold wrote:
> [...]
> oplevet det i både OE og TB.
>
> Er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende og/eller har

Jeg har også Stofanet som udbyder og sender dagligt mail til en
stor gruppe via Bcc-feltet. Der er også Stofanet-adresser blandt
modtagerne. Jeg oplever stort set aldrig fejl ved afsendelsen -
og hvis det sker, er det som regel en Fejl-40 - nemlig en forkert
skrevet adresse. Det bevirker, at mailen ikke bliver sendt, før
den forkerte adresse er lokaliseret og rettet eller fjernet.

--
Else

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-07 09:32

Else Holm skrev:

> [...]
> skrevet adresse. Det bevirker, at mailen ikke bliver sendt, før
> den forkerte adresse er lokaliseret og rettet eller fjernet.

Det er nogle år siden jeg havde brug for at sende over 1000 mails
på en gang, og jeg havde problemer af samme art som du beskriver
(adresser der ikke længere var gyldige), men ingen teknisk
begrænsning hos Stofanet.

--
Bertel