Mail afvises...
Fra : Thore

Dato : 07-01-07 08:13

Har fået et problem med at afsende mails:
Mailprogrammet skriver:

Error 550
xxxxxxxxlangttal.opasia.dk

helo command rejected:
access denied.

Bruger Forte Agent...

En der lige kan forklare mig hvad der er gået galt..?

--
Venlig hilsen / Best regards Thore Sorensen
DK-2700 Bronshoj / DK-2620 Albertslund

(Erstat evt .INVALID med .DK hvis du mailer direkte)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-01-07 08:28

Thore skrev:

> Error 550
> xxxxxxxxlangttal.opasia.dk

> helo command rejected:
> access denied.

Du forsøger at bruge en mailserver som du ikke har adgang til.
Det er i hvert fald hvad fejlkoden betyder. Hvis du er sikker på
at du bør have adgang til mailserveren, må du kontakte din
udbyder eller tjekke deres infosider.

--
Bertel

Fra : Per Hansen

Dato : 07-01-07 11:30

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> mentioned this

> [...]
> Det er i hvert fald hvad fejlkoden betyder. Hvis du er sikker på
> at du bør have adgang til mailserveren, må du kontakte din

Opasia eksisterer vist heller ikke længere.
Det er et flere år gammelt TDC produkt at de har skrottet forlængst.
Opasia er det der idag bare hedder TDC Online.

--
Per Hansen

Fra : Per H

Dato : 07-01-07 13:01

On 07 Jan 2007 10:29:56 GMT, Per Hansen
<onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev:

>Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> mentioned this

>Opasia eksisterer vist heller ikke længere.
>Det er et flere år gammelt TDC produkt at de har skrottet forlængst.
>Opasia er det der idag bare hedder TDC Online.

er det ikke bare "mail.dk" han skal skrive?

Vh Per

På med Skype.

Fra : emj

Dato : 07-01-07 14:34

Per H skrev:

>er det ikke bare "mail.dk" han skal skrive?

Det kan man ikke vide. TDC har forskellige maildomæner.

Hilsen emj

Fra : Thore

Dato : 07-01-07 16:15

On Sun, 07 Jan 2007 08:12:50 +0100, Thore <dinotec@mail.invalid> wrote:

> [...]
>access denied.
>

>Bruger Forte Agent...
>
>En der lige kan forklare mig hvad der er gået galt..?

Hej igen alle og tak for input...

Lavede også indlægget på tele.internet.adsl i går aftes, og der kom svar
i dag. Sendeserveren er lavet fra smtp til asmtp, og vuptii!...så funker
det igen..:)

Dog sjovt, at det har fungeret upåklageligt i 7 år ...indtil i går
aftes.. Jeg havde søgt på tdc.dk inden jeg skrev her og i t.i.a., men
havde ikke fundet noget...

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-01-07 22:13

Thore skrev:
> [...]

> Dog sjovt, at det har fungeret upåklageligt i 7 år ...indtil i går
> aftes.. Jeg havde søgt på tdc.dk inden jeg skrev her og i t.i.a., men

Helt tilbage i 2004 blev det lavet om til asmtp.

--
MVH Lars

Fra : Arne Markland

Dato : 11-01-07 15:12

Jeg har fået samme problem

Error 550 arb4.opasia.dk (hvor arb4 er computernavn)
helo command rejected: access denied.

Jeg bruger Opera, og har lige opdateret til ver. 9.10, og troede
derfor at det var Opera, der lavede fejlen.

MEEN pudsigt nok, er min serverindstilling: smtp.mail.dk og har
altid været det.

Jeg har nu afprøvet asmtp på både mail.dk og opasia.dk, for at
se om det gav ændringer. men nej. Jeg kan stadig ikke sende.

Er det mon alligevel Opera. Jeg kan dog ikke finde nogle der
skriver om samme problem på Opera's sider.

Arne

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 11-01-07 16:13

Arne Markland <arne.markland@Z4SECtdcadsl.dk> (slet Z4SEC) posting:

>Jeg har nu afprøvet asmtp på både mail.dk og opasia.dk, for at
>se om det gav ændringer. men nej. Jeg kan stadig ikke sende.

Hvis du ikke allerede har set mit svar i opera.skandinavisk ang. en
asmtp-opsætning, der virker for mig:

Virker det med den?

--
What is life, except excuse for death,