E-Mail
webnoob 5265
TB eller Seamonkey Mail, Tekst bredde
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 21:44

Hej Ng

Nogle af jer der har erfaringer med Thunderbird eller Seamonkey mail,
som kan fortælle, hvordan jeg tilpasser automatisk tekstbredde i mine
emails, så al teksten ikke står i en lang linje? Jeg kan se, at min
composer automatisk formatterer bredden, når jeg skriver til
nyhedsgrupper, men dette er ikke tilfældet for mine emails, og jeg kan
ikke umiddelbart finde en setting, der løser problemet.

--
Jens Mølgaard Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 21:46

Jens Mølgaard Pedersen wrote:
> Jeg kan se, at min
> composer automatisk formatterer bredden, når jeg skriver til
> nyhedsgrupper

Hmrf, det gjorde den så alligevel ikke...

--
Jens Mølgaard Pedersen

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-01-07 21:44

Jens Mølgaard Pedersen skrev:
> [...]
> nyhedsgrupper, men dette er ikke tilfældet for mine emails, og jeg kan
> ikke umiddelbart finde en setting, der løser problemet.

Thunderbird anvender format=flowed, der er beskrevet i rfc2646.
Der bliver pillet ved linie-skift efter nogle beskrevne regler.
Du kan også gå ind under funktioner> indstillinger > redigering.
der kan du sætte TB til at skifte linie ved et bestemt antal tegn.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 10:58

Lars Raaby wrote:
> [...]
> Du kan også gå ind under funktioner> indstillinger > redigering. der kan
> du sætte TB til at skifte linie ved et bestemt antal tegn.

Tak for svaret... Så prøver jeg lige igen. Hvis det virker nu, er det
fordi jeg satte programmet til at sende posts i "plain text" format
istedet for html. Der var en indstilling på linje-wrap ved 72 characters :)

--
Jens Mølgaard Pedersen

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-01-07 22:21

> [...]
> fordi jeg satte programmet til at sende posts i "plain text" format
> istedet for html. Der var en indstilling på linje-wrap ved 72 characters :)

Det er ikke en god ide at sende i HTML i nyhedsgrupper.
http://www.usenet.dk/netikette/attach.html

Det er fint at den klipper ved 72 tegn. Jeg har sat min til at
klippe ved 65 tegn.
http://www.usenet.dk/netikette/linje.html

--
MVH Lars