opera bogmærker
Fra : Thomas

Dato : 03-01-07 18:53

Jeg har afinstalleret Opera og geninstalleret Opera
men jeg kan ikke slippe af med den forreste liste af bogmærker !!!

Hvordan gør jeg det ?????

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-07 19:15

Thomas skrev:

> Jeg har afinstalleret Opera og geninstalleret Opera
> men jeg kan ikke slippe af med den forreste liste af bogmærker !

> Hvordan gør jeg det ?

Det kommer an på hvordan du har installeret den. Jeg har bedt om
at alle brugere deler opsætning, og så finder jeg bogmærkefilen i

   <drev>:\Opera\profile\Opera.adr

Hvis man ikke har sørget for det, skal man finde den tilsvarende
fil i

   C:\Documents and settings\<username>\ og så noget mere
   som jeg ikke ved.

Jeg kan ikke huske om Opera.adr er standardnavn eller et jeg selv
har angivet, for man kan let skifte filen ud. Hvis du kikker på
filen i en almindelig teksteditor, skal der være en masse poster
som denne her:

#URL
   ID=28
   NAME=StyreGruppen
   URL=http://usenet.dk/styregruppen/
   CREATED=967960874
   VISITED=1115071450
   ICONFILE=usenet.dk.ico

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-01-07 19:53

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> posting:

>    <drev>:\Opera\profile\Opera.adr
--klip--
>    C:\Documents and settings\<username>\ og så noget mere
>    som jeg ikke ved.

Eller se under Hjælp > Om Opera > Stier/Bogmærker

>Jeg kan ikke huske om Opera.adr er standardnavn eller et jeg selv

Opera6.adr er standardnavnet.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Thomas

Dato : 03-01-07 20:10

On Wed, 3 Jan 2007 19:15:05 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> har angivet, for man kan let skifte filen ud. Hvis du kikker på
> filen i en almindelig teksteditor, skal der være en masse poster

Efter at ha' afinstalleret Opera slettede jeg alt hvad jeg kunne finde
på disken ved navn opera,alle folder m.v, og alt hvad jeg kunne finde
i registry ved navn opera.
Så trode jeg at de var væk, men de er der endnu,
og jeg kan ikke få dem slettet, altså heller ikke under administrer
bogmærker, - og der kan jeg ikke se dem :(((((((((((((((

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-01-07 19:59

Thomas <***@***.**> posting:

>Jeg har afinstalleret Opera og geninstalleret Opera
>men jeg kan ikke slippe af med den forreste liste af bogmærker !!!

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil. Vil du af med alle
bogmærkerne fra tidligere, kan du prøve at markere dem alle og
slette dem fra Opera.

F4, Bogmærker, højreklik på et bogmærke, vælg "marker alt", tryk på
DEL.

Fra : Thomas

Dato : 03-01-07 20:16

On Wed, 03 Jan 2007 19:58:37 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

> [...]
> slette dem fra Opera.
>
> F4, Bogmærker, højreklik på et bogmærke, vælg "marker alt", tryk på

Jeg kan overhovedet ikke gøre noget ved de bogmærker der ligger
forrest i listen, altså dem der kommer til syne først, dem der ikke
ligger i foldere, ikke højreklikke på dem ......

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-01-07 20:27

Thomas skrev:

> Jeg kan overhovedet ikke gøre noget ved de bogmærker der ligger
> forrest i listen

Jeg prøvede lige at lave en tom fil der blot hed "kopi.adr".
Derefter højreklikkede jeg på Operas bogmærker (som altid er
fremme) og valgte Fil og Åbn og klikkede mig så frem til filen.
Derefter var alle mine bogmærker væk.

Filen kan i princippet ligge hvor som helst, og Ny har samme
effekt som Åbn.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-01-07 20:32

Thomas <***@***.**> posting:

>Jeg kan overhovedet ikke gøre noget ved de bogmærker der ligger
>forrest i listen, altså dem der kommer til syne først, dem der ikke
>ligger i foldere, ikke højreklikke på dem ......

Ah, ok. Så er jeg med.

Enten 1) klikker du på et tomt område i den del, hvor mapperne
vises, eller 2) klikker på knappen Vis > Fuld visning

Fra : Thomas

Dato : 03-01-07 21:20

On Wed, 03 Jan 2007 20:31:32 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

> Ah, ok. Så er jeg med.
>
> Enten 1) klikker du på et tomt område i den del, hvor mapperne
> vises, eller 2) klikker på knappen Vis > Fuld visning

Nu har jeg igen afinstalleret Opera og geninstalleret,
og nu ser jeg at det er alle bogmærker fra IE6 der er importeret, uden
jeg er blevet spurgt ((

Men ok - højreklik på det hvide område > vis > fuld visning,
så kan jeg se dem og slette.

HVORFOR HULEN skal det være så besværligt,
hvorfor er fuld visning ikke default?
Det er jo ikke et microsoft produkt! men man skulle tro det.
så bruger jeg hellere FF!
Sikke megen tid jeg har spildt på sådan en detalje :((((((((